هرگز سراغ این محصول مزدا نروید!/ ناکامی بزرگ برای ساموراییها+ عکس
به گزارش اقتصادنیوز، این روزها که رقابت بر سر عرضه بهترین خودروی برقی در میان خودروسازان بزرگ جهان حسابی شدت گرفته است، شرکت مزدا را می توان ناکام بزرگ این عرصه دانست. اولین خودروی برقی این کمپانی نام آشنا به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار خودرو شکست تمام عیار بوده است.
مزدا MX-30 اولین خودروی برقی مزداست که در ایالات متحده فروخته شد؛ محصولی که عناصر دوستداشتنی داشت، اما در میزان بسیار کم و دو رقمی فروخته شد و تعدادی ایرادات غیرقابل اغماض داشت. این در حالیست که در چین، بازار خودروهای برقی حسابی داغ است و تقریباً هر شرکت غربی که در آنجا فعالیت و خرید و فروش میکند، با اقبال مشتریان رو به رو می شود. به عنوان مثال، مزدا دو خودروی برقی را در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش گذاشت که شامل سدان EZ-6 و کانسپت آراتا SUV بود.
EZ-6 یک سدان جذاب است که دیفرانسیل عقب دارد و نوع EV آن دارای توزیع وزن 50:50 خواهد بود. با توجه به تمرکز مزدا بر دینامیک رانندگی حتی در محصولات کمتر اسپورت، این امیدواری وجود دارد که EZ-6 به همان زیبایی که به نظر می رسد رانندگی کند.
در حالی که چراغهای جلو تا حدی معمولی هستند، جلوپنجره بزرگ - که توسط خندقی از تریم متضاد عمیق پوشیده شده است - بسیار شبیه به اصول طراحی مزد است. فضای داخلی هم اگرچه زیباست، اما دیانای طراحی آن چندان با محصولات USDM مزدا سازگار نیست و این احتمالاً به دلیل این است که خودروی مورد بحث محصول سرمایهگذاری مشترک چانگان و مزد است. چانگان 50 درصد از سهام این سرمایه گذاری را در اختیار دارد و خودش مجموعه ای سرگیجه آور از وسایل نقلیه را با برندهای مختلف تولید می کند.
خودروی دیگری که مزدا در پکن به نمایش گذاشت، شاسی بلند آراتا است که شبیه نسخه اغراق آمیز و مفهومی کراس اوور CX-30 است. چانگان مزدا آن را "مدل مفهومی طراحی یک خودروی الکتریکی" می نامد.
در نهایت آنچه مشخص است، این محصولات مزدا چیزی فراتر از قصد این خودروساز برای ادامه سرمایهگذاری در چانگان مزدا و همسو کردن محصولات محلی چینی خود با خودروی برقی ندارند.
خبرکاو
ارسال نظر