متن خبر

هدف HME Square اندازه گیری گلوکز بدون درد با فوتوآکوستیک است

هدف HME Square اندازه گیری گلوکز بدون درد با فوتوآکوستیک است

شناسهٔ خبر: 436175 -




افراد مبتلا به دیابت باید به طور مرتب سطح قند خون خود را با خارش دادن به پوست خود کنترل کنند. بسیاری از سازندگان دستگاه های مانیتورینگ گلوکز در سراسر جهان به دنبال روش های بدون سوزن هستند تا این فرآیند دردناک را قابل کنترل تر کنند. در میان آنها یک شرکت کره جنوبی به نام HME Square است که از فوتوآکوستیک برای آزمایش غیرتهاجمی سطح گلوکز استفاده می کند.

HME Square در سال ۲۰۲۰ توسط Yoonho Khang که پیش از این به مدت ۲۰ سال در نیمه هادی ها در شرکت های سامسونگ کار می کرد و Sooah Im، پزشک پزشکی تاسیس شد.

Khang به TechCrunch او میگوید که بنیان‌گذاران می‌خواستند دستگاهی برای رسیدگی به این مشکل رایج سلامت بسازند و تصمیم گرفتند یک مانیتور گلوکز بدون سوزن بسازند. دیابت بیش از نیم میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ به ۱.۳ میلیارد نفر افزایش یابد.

HME Square، یکی از اعضای Battlefield 200 امسال در TechCrunch Disrupt، ادعا می‌کند که مطالعه اولیه آن دقت بهتری نسبت به دستگاه‌های پایش مداوم گلوکز (CGM) موجود در بازار را نشان می‌دهد. یک مطالعه اولیه که با سرمایه گذاران به اشتراک گذاشته شد، بر اساس میانگین اختلاف نسبی مطلق (MARD) و شبکه خطای کلارک (CEG)، ابزاری که برای ارزیابی دقت مانیتورهای گلوکز استفاده می شود، نشان می دهد که MARD فعلی آن ۷٪ است. (هرچه MARD کمتر باشد، دقت بالاتر است. ) دستگاه های CGM، مانند دستگاه های Abbott، Dexcom و Medtronic، بین ۸.۷٪ و ۹.۲٪ را نشان می دهند.

Khang بیان کرد که دستگاه این شرکت از حسگر MEMS و فوتوآکوستیک با استفاده از یادگیری عمیق برای اندازه گیری قند خون استفاده می کند. فوتوآکوستیک یک تکنیک سنجش غیر تهاجمی است که شامل تابش نور به یک ماده (مانند خون) و خواندن امواج اولتراسونیک منتشر شده از آن است.

Khang خاطرنشان می کند که این فناوری همچنین می تواند برای کاربردهای گسترده تر در مواد مختلف بیولوژیکی در بدن استفاده شود. به عنوان مثال، می تواند کتون ها، هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c)، کلسترول را در فاز ۲، و بیلی روبین و کراتینین را در فاز ۳ تحلیل کند.

Khang بیان کرد که HME Square اکنون در مرحله تحقیق و توسعه است و چند سال دیگر طول می کشد تا این دستگاه به بازار کره جنوبی و ایالات متحده عرضه شود و هدف آن سال ۲۰۲۵ است. این استارت آپ قصد دارد سال آینده شیوه های تولید خوب (GMP) را در کره اعمال کند. GMP مجموعه ای از استانداردها است که تضمین می کند محصولات دارویی به طور مداوم تولید می شوند. Khang اضافه می کند که پس از دریافت تاییدیه GMP، آزمایشات بالینی را در کشور آغاز خواهد کرد که حدود یک سال طول می کشد.

بر خلاف اقدامات تهاجمی مانند نمونه‌گیری خون یا CGM، که به راحتی می‌توانند یک نقطه مرجع تعیین کنند زیرا نمونه‌ها مستقیماً جمع‌آوری می‌شوند، Khang توضیح می‌دهد که با نظارت غیرتهاجمی گلوکز، به دست آوردن نتایج یا داده‌های دقیق آسان نیست.

به عنوان مثال، فناوری روش نوری که توسط اپل استفاده می‌شود، داده‌های زیادی را به دست می‌آورد، اما از آنجایی که نمی‌تواند مستقیماً سیگنال‌های طول موج‌های مختلف را مقایسه کند، بهبود دقت اندازه‌گیری چالش برانگیز است. ما روی حل این مشکل متمرکز هستیم و در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی داریم.»

Khang ادعا می‌کند که روش فوتوآکوستیک آنها برتر است زیرا سیگنال‌های اولتراسونیک فوتوآکوستیک از انرژی جذب شده توسط گلوکز از لیزر ساخته می‌شوند و حاوی اطلاعات بیشتری هستند، اگرچه گزارش اخیر او میگوید : «در میان تکنیک‌های غیرتهاجمی نظارت بر گلوکز، روش‌های نوری بهترین اندازه‌گیری‌ها را ارائه می‌دهند. فناوری‌های نوری مانند طیف‌سنجی مادون قرمز نزدیک، مادون قرمز میانی یا رامان با توجه به پیچیدگی آپشن های خون/بافت، گزینش پذیری بالایی برای سنجش گلوکز دارند.

این شرکت از یک مدل تجاری مستقیم به مصرف کننده استفاده می کند و محصولات را به افراد مبتلا به دیابت و افرادی که از اقدامات تهاجمی مانند CGM استفاده می کنند، می فروشد. Khang او میگوید که این لباس همچنین در حال تحلیل اضافه کردن مدل‌های اشتراک پس از تجاری‌سازی است و اضافه می‌کند که دستگاه آن احتمالاً برای دو سال استفاده حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

از زمان تأسیس، این شرکت بیش از ۳ میلیون دلار از سرمایه گذاران، از جمله Postech Holdings جمع آوری کرده است. HME Square در حال جمع آوری ۲ میلیون دلار برای تحقیق و توسعه و استخدام کارکنان اضافی است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است