متن خبر

هدف غلاف حسگر کفش با هوش مصنوعی Plantiga Technologies کاهش خطرات آسیب است

هدف غلاف حسگر کفش با هوش مصنوعی Plantiga Technologies کاهش خطرات آسیب است

شناسهٔ خبر: 436172 -




Plantiga Technologies ، یک شرکت تحلیل حرکتی مستقر در ونکوور، می‌خواهد از طریق یک غلاف حسگر نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند در کفش‌ها، ارتزها یا کفی‌ها برای تجزیه و تحلیل الگوهای حرکتی کاربران تعبیه شود، به افراد کمک کند تا توانبخشی را بهبود بخشند و خطرات آسیب را کاهش دهند.

پلانتیگا در استارتاپ بتلفیلد در TechCrunch Disrupt 2023 شرکت می‌کند، و در حالی که مدتی از حضور آن می‌گذرد – نسل پنجم حسگر پاد خود، Arc5 را در ژوئن سال جاری راه‌اندازی کرد، اما از کمترین میزان قرار گرفتن در معرض و بودجه نیز برخوردار بود. تا به امروز ۵.۲ میلیون دلار

کوین سندلر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل پلانتیگا، شرکت را به عنوان یک پروژه جانبی با پدرش، نورمن مک کی، در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کرد. اما پدرش دو هفته پس از اینکه پلانتیگا با سیاتل مارینرز و لس آنجلس لیکرز گرفت، ناگهان به دلیل سرطان تهاجمی پروستات درگذشت. در یک پروژه آزمایشی اثبات مفهوم، در حالی که شرکت برنامه شتاب دهنده آزمایشگاه تخریب خلاق را به عنوان بخشی از یک گروه در سال ۲۰۱۷ انجام می داد.

پدر فقید او سال‌ها را در آزمایشگاه‌های راه رفتن گذراند و می‌دانست که اگر می‌توانند آزمایشگاه راه رفتن با کفش بسازند، نحوه نظارت بر سلامت، حرکت و تندرستی افراد را تغییر می‌دهد، که «فرصتی آسمان آبی برای جمعیت‌های مختلف» خواهد داشت. سندلر می گوید.

سندلر اضافه می کند که هوش مصنوعی پلانتیگا یک مربی حرکتی به نام نورمن است که به نام پدر مرحومش نامگذاری شده است.

Arc5 می‌تواند تا ۱۲ ساعت داده‌های حرکتی را جمع‌آوری کند، داده‌هایی که به کارشناسان سلامت، خواه پزشک پای شما یا متخصصی که به یک تیم ورزشی متصل هستند، این امکان را می‌دهد تا بینشی در مورد نحوه حرکت فرد مورد نظر داشته باشند. همانطور که شرکت آن را توصیف می کند، "حرکت یک نشانگر زیستی برای سلامت انسان است"، زیرا می تواند "پیامدهای توانبخشی، آسیب ها/خطرات سقوط، پیشرفت بیماری و بهینه سازی عملکرد را پیش بینی کند."

سندلر گفت: «ما مدل‌هایی ایجاد کرده‌ایم که می‌آموزند چگونه یک فرد از چهار تا پنج جلسه حرکت می‌کند، سپس پیش‌بینی می‌کند که چه زمانی متفاوت از خط پایه خود حرکت می‌کند. هوش مصنوعی ما یاد می‌گیرد که شخص چگونه حرکت می‌کند، سپس می‌تواند [آن] را برای تغییرات نظارت کند، مناطقی را که باید تقویت شوند، ارزیابی قدرت اندام‌ها و موارد دیگر را پیشنهاد می‌کند.»

اعتبار تصویر: Plantiga

محور چالشی که پلانتیگا در حال حل آن است، چالشی است که برای مدت طولانی ادامه داشته است، حتی در عصر خودتکنولوژی کمی. به زبان ساده، اندازه‌گیری بیومکانیک افراد در محیط‌های واقعی ممکن است دشوار باشد. برخلاف سایر دستگاه‌های تجزیه و تحلیل حرکتی یا دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت‌ها و حلقه‌ها که بخش‌هایی از بدن شما مانند ریه یا قلب را اندازه‌گیری می‌کنند، غلاف حسگر مانیتورینگ پلانتیگا، سیستم اینترنت اشیا (IoT) را می‌توان در «هر نوع کفشی» برای ثبت داده‌ها تعبیه کرد. سندلر توضیح می‌دهد که "حرکت مرتبط با محیط زیست" بیومکانیک انسان در هر نقطه - در ورزشگاه، در زمین یا در بین آنها - بدون دوربین، کابل یا حسگرهای اضافی.

پلانتیگا در حال حاضر حدود ۹۰ مشتری دارد، از جمله ورزشکاران نخبه در تیم های ورزشی در سراسر NBA، MLB، MLS، NFL، NHL و NCAA، و همچنین درمانگران فیزیکی، مربیان، جراحان، مربیان ورزشی، نیروهای مسلح کانادا و چندین ارتش دیگر.

سندلر گفت که قصد دارد به سمت بازار مصرف گسترده تر حرکت کند که در واقع یک فرصت بزرگ است. پیش بینی می شود که بازار جهانی فناوری ورزشی تا سال ۲۰۳۰ به ۵۵.۱۴ میلیارد دلار افزایش یابد که از ۱۴.۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش می یابد. پیش بینی می شود بازار جهانی فناوری پوشیدنی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۸۶.۱۴ میلیارد دلار افزایش یابد که ۱۴.۶ درصد از نرخ رشد ترکیبی سالانه از سال ۲۰۲۳ بیشتر است.

سندلر گفت ، علاوه بر آن، با تعدادی از برندهای اصلی کفش در زمینه توسعه مشترک، صدور مجوز و توزیع همکاری می کند.

سرمایه گذاران آن عبارتند از Radical Ventures، Vanedge Capital و سرمایه گذاران فرشته مانند Haig Farris (موسس D-Wave) و Barney Pell.

سندلر گفت، جای تعجب نیست که پلانتیگا در حال جمع آوری دور دیگری از بودجه است، بدون اینکه اندازه دقیق بودجه را ارائه کند. این شرکت که ۹ کارمند دارد، پیش بینی می کند که در شش ماه آینده به سوددهی برسد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است