طبقهبندی بازیهای ویدیویی قرار است از دوشنبه، 22 سپتامبر در استرالیا بازنگری شود تا از انتشار محتوای «شبیه قمار» جلوگیری شود. این شامل جعبه های غارت می شود و می تواند بر برخی از بزرگترین بازی ها مانند NBA2K ، EA Football Club و Madden تأثیر بگذارد.
اولین بار در سال گذشته، تغییرات در دستورالعمل استرالیا برای طبقه بندی بازی های رایانه ای 2023 معرفی شد . شامل دو طبقهبندی اجباری جدید – یکی برای بازیهای «حاوی عناصر شانس» که بهعنوان «M» طبقهبندی میشود (بالغ یا توصیه نمیشود برای کودکان زیر 15 سال)، در حالی که بازیهای «حاوی قمار شبیهسازی شده» R 18+ دریافت خواهند کرد. رتبه بندی
طبق این دستورالعملهای جدید، ردهبندی 'M' یک رتبه مشاوره است، در حالی که طبقهبندی R18+ یک محدودیت قانونی است، به این معنی که فقط افرادی که شرایط سنی را دارند میتوانند آن بازی را بفروشند. در اینجا یک تفکیک سریع از چگونگی تأثیر این طبقه بندی های جدید بر بازی های ویدیویی در آینده ارائه شده است:
M (بالغ – برای کودکان زیر 15 سال توصیه نمیشود): بازیهایی حاوی لوتباکسهای «عناصر شانس» یا جوایز تصادفی که میتوانند با ارز واقعی، مستقیم یا از طریق ارز درون بازی خریداری شوند.
R 18+ (فقط محدود به بزرگسالان): بازیهایی که صرفاً شامل فعالیتهای «قمار شبیهسازیشده» میشوند، مانند شبیهسازهای ماشینهای بازی یا چرخهای رولت و آنهایی که دارای فعالیتهای تعاملی مانند شبیهساز ماشینهای بازی، چرخهای رولت یا سایر قمارهای دارای محدودیت سنی هستند یا خدمات شرط بندی (مانند RPG با ماشین های بازی که بازیکنان می توانند از آن استفاده کنند)
به گفته دولت استرالیا، این دستورالعمل ها اکنون مطابق با دستورالعمل های سایر نقاط جهان خواهد بود. رتبهبندی ESRB در ایالات متحده (و کانادا و مکزیک) با سیستم استرالیا مشابه نیست، اگرچه E (همه)، E+ (هر 10+)، T (نوجوان)، M (بالغ 17 سال) و طبقه بندی A (Adults Only 18+) نتیجه مشابهی را ارائه می دهد.
در حالی که دو سیستم رتبهبندی مشابه هستند، طبقهبندیهای جدید استرالیا در واقع سختگیرانهتر از ESRB هستند، زیرا «قمار شبیهسازی شده» را فقط به بزرگسالان محدود میکنند، در حالی که قمار با پول واقعی رتبه ۱۸+ را در طبقهبندی ESRB کسب میکند.
خوشبختانه فقط بازیهای جدید دارای طبقهبندیهای بهروز میشوند، اگرچه برخی از عناوین موجود در صورت اضافه کردن محتوای مرتبط با قمار پس از اجرایی شدن دستورالعملها در ۲۲ سپتامبر، مجدداً طبقهبندی میشوند.
این در واقع چه چیزی را تغییر می دهد؟
واضح است که بازیهای کازینوی اجتماعی مانند Zynga Poker و Slotomania - که صرفاً قمار واقعی را شبیهسازی میکنند - به عنوان R 18+ طبقهبندی میشوند. اما در مورد بازی مانند Red Dead Redemption 2 که دارای رتبه MA-15+ است، چطور؟ این یک بازی پوکر بسیار واقعی دارد که از ارز واقعی استفاده نمی کند یا نیازی به آن ندارد. همچنین چندین راه آیندهنگر برای قمار در قانونهای اخیر جنگ ستارگان با رتبه M وجود دارد.
در حالی که، مانند هر محدودیتی، فضایی برای ملایمت و قانونگذاری وجود دارد - زیرا هیچ دستگاه پوکر واقعی وجود ندارد - اگر دستورالعملها سختگیرانه باشند، اگر بعد از 22 سپتامبر رتبهبندی شوند، R18+ خواهند بود. بدون شک داستانهایی از بازیها وجود خواهد داشت. مبارزه با هیئت رتبهبندی استرالیا در ماههای آینده، اما هر اقدامی علیه عادیسازی قمار یک اقدام مثبت است. بزرگسالان می توانند هر کاری که می خواهند انجام دهند، اما قمار مدت هاست که یک مسئله اجتماعی است و کودکان استرالیایی دائماً با تبلیغات آژانس های شرط بندی بمباران می شوند.
تغییر واقعی در بازی هایی رخ خواهد داد که هدفشان، یا قبلاً، کودکان و نوجوانان بوده است. بازیهای ورزشی که قبلاً ذکر شد مانند Madden و FIFA دارای جعبههای لوت باکس و همچنین بازیهای موبایل دوستانه برای کودکان مانند Super Mario Run هستند ، اما واقعاً Overwatch و Star Wars: Battlefront 2 در سالهای 2016 و 17 بودند که آنها را در کانون توجه منفی قرار دادند. . در واقع، طبق یک مطالعه در سال 2020 که در مجله Plos One منتشر شد، میزان گیمرهایی که در معرض لوت باکسها قرار گرفتند از 5.3 درصد در سال 2010 به 71.2 درصد در سال 2019 افزایش یافت.
شواهدی وجود دارد که نشان میدهد لوتباکسها و سیستمهای مشابه تأثیر منفی بر کودکان دارند و صنعت بازیها در حال بزرگتر شدن است ، به این معنی که تنها تعداد بیشتری از افراد کوچک بازیهای ویدیویی بازی میکنند. اینکه چگونه طبقه بندی جدید به آنها کمک می کند تا از خطر 100 سکه مجازی با شانس 1٪ برای دریافت یک الاغ طلایی از جعبه غارت جلوگیری کنند، باید دید.
ارسال نظر