متن خبر

هالیوود برای ساختن ستارگان قدیمی با هوش مصنوعی به مجوز نیاز دارد

هالیوود برای ساختن ستارگان قدیمی با هوش مصنوعی به مجوز نیاز دارد

شناسهٔ خبر: 729332 -




SAG-AFTRA سان-فرانسیسکو-کالیفرنیای شمالی محلی
(اعتبار تصویر: SAG-AFTRA)

کالیفرنیا یک گام دیگر به تعیین چگونگی و زمان استفاده فیلمسازان و دیگران از نسخه های هوش مصنوعی افراد مشهور در پروژه های خود است. سنای ایالت کالیفرنیا AB 1836 را تصویب کرده است، قانونی که بر اساس آن کسانی که می‌خواهند یک کپی هوش مصنوعی از یک مجری متوفی بسازند، رضایت صریح از املاک خود را دریافت کنند. این لایحه اکنون به فرماندار گاوین نیوسام می رسد، که احتمالاً لایحه را به لطف حمایت اعضای اتحادیه SAG-AFTRA و گروه های مرتبط امضا خواهد کرد.

این قانون هر تفریح ​​دیجیتالی با استفاده از هوش مصنوعی را پوشش می دهد. این ممکن است به معنای یک تصویر ثابت، شبیه سازی صدا در حال اجرای یک نقش جدید یا حتی یک شخصیت کامل در فیلمی باشد که مدت ها پس از مرگ آنها ساخته شده است. صرف نظر از هدف، تولیدکنندگان باید دارایی یا نماینده قانونی مجری متوفی را به توافق برسانند. لایحه جدید درست پس از تصویب AB 2602 مربوط به سنا ارائه می شود. این لایحه بر اجراکنندگان زنده تمرکز دارد و قوانین سختگیرانه تری را برای رضایت قبل از استفاده از کپی های هوش مصنوعی تعیین می کند. این لوایح با هم نشان‌دهنده شناخت رو به رشدی از نیاز به تنظیم تأثیر هوش مصنوعی بر افراد زنده و متوفی در صنعت سرگرمی است.

SAG-AFTRA برای کسانی که از کپی دیجیتالی هنرمندان متوفی در فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی، کتاب‌های صوتی، ضبط‌های صوتی و موارد دیگر استفاده می‌کنند، بدون اینکه قبلاً رضایت دارایی‌های آن اجراکنندگان را جلب کنند، سنای کالیفرنیا فقط جواب منفی داد. در بیانیه ای گفت. "AB 1836 یک پیروزی دیگر در استراتژی مداوم SAG-AFTRA برای افزایش حفاظت از بازیگران در دنیای هوش مصنوعی مولد است. "

تقاضای عمیق جعلی

این اتحادیه قبلاً معاملاتی را که حول ساختار لایحه ایجاد شده بود حتی قبل از تبدیل شدن به قانون تشویق کرده است. به عنوان مثال، SAG-AFTRA و استارت‌آپ هوش مصنوعی Narrativ در یک بازار آنلاین جدید شریک شدند که در آن بازیگران می‌توانند در عین حال کنترل مکان و نحوه استفاده از صداها، مجوز کلون‌های صوتی هوش مصنوعی صدای خود را دریافت کنند. به طور مشابه، ElevenLabs توسعه‌دهنده صدای هوش مصنوعی با املاک چندین ستاره فقید هالیوود ، از جمله جودی گارلند، جیمز دین، لارنس اولیویه و برت رینولدز، معامله کرد تا از حقوق قانونی صدای آنها برای اجراهای جدید ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی برخوردار شود.

استقبال SAG-AFTRA از این لایحه، با در نظر گرفتن سال گذشته، تعجب آور نیست. هوش مصنوعی در اعتصاب اخیر اتحادیه نقش اساسی داشت و حفاظت های هوش مصنوعی در قالب جدید قرارداد تلویزیون و فیلم تعبیه شد. اما این صورت‌حساب‌ها ممکن است برای فضای هوش مصنوعی معنای بیشتری نسبت به تماس‌های کستینگ عمیق داشته باشد. کالیفرنیا ممکن است به لطف قدرت صنعت سرگرمی و فناوری این ایالت، یک الگو تنظیم کند. سایر کشورها و کشورها ممکن است مقررات خود را بر اساس همین فرض الگوبرداری کنند تا مسائل را در مقیاس جهانی ساده کنند.

SAG-AFTRA نوشت: «تصویب این لایحه، همراه با AB 2602 در اوایل این هفته، مبتنی بر موزاییک حمایت‌های ما در قانون و قرارداد است. "هر دوی این لایحه ها از طرف اعضای ما و فراتر از آن اولویت قانونی اتحادیه بوده است و رضایت صریح در کالیفرنیا را اجباری می کند. ما مشتاقانه منتظر امضای این لوایح توسط فرماندار گاوین نیوسام هستیم."

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست نویسندگان Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است