متن خبر

هارد دیسک‌های 30 ترابایتی سرانجام سال آینده به جریان اصلی تبدیل خواهند شد – رقیب ژاپنی سیگیت و وسترن دیجیتال برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی دو هارد 30 ترابایتی+ در سال 2025 با استفاده از دو فناوری مختلف نشان می‌دهد.

هارد دیسک‌های 30 ترابایتی سرانجام سال آینده به جریان اصلی تبدیل خواهند شد – رقیب ژاپنی سیگیت و وسترن دیجیتال برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی دو هارد 30 ترابایتی+ در سال 2025 با استفاده از دو فناوری مختلف نشان می‌دهد.

شناسهٔ خبر: 472783 -




هارد 22 ترابایتی توشیبا
(اعتبار تصویر: توشیبا)

توشیبا اعلام کرده است که قصد دارد هارد دیسک های 30 ترابایتی را در سال 2025 وارد بازار تجاری کند.

ظرفیت های بزرگ از طریق دو فناوری ضبط مغناطیسی امکان پذیر شده است: ضبط مغناطیسی به کمک گرما (HAMR) و ضبط مغناطیسی به کمک مایکروویو (MAMR).

فناوری HAMR با گرم کردن مواد دیسک با لیزر میدان نزدیک به طور قابل توجهی قابلیت نوشتن را افزایش می دهد. HAMR منتقدان خود را دارد، با سؤالاتی در مورد آمادگی، کیفیت، قابلیت اطمینان و سازگاری این فناوری، اما همه تولید کنندگان اصلی درایوها از آن استفاده می کنند، و Seagate اخیراً نتایج یک آزمایش آزمایشی را اعلام کرد که در آن یکی از Mozaic 3+ HAMR- درایوهای مجهز بیش از 6000 ساعت به طور مداوم و بدون مشکل کار کردند.

ای MAMR!

استفاده از HAMR، همراه با ضبط مغناطیسی شینگلد (SMR)، که ظرفیت ذخیره سازی را با همپوشانی مسیرهای داده افزایش می دهد، به توشیبا این امکان را داد تا با موفقیت به ظرفیت درایو 32 ترابایتی بیش از 10 در 3 ترابایت پلاتر دست یابد.

فناوری دوم، MAMR، از امواج مایکروویو برای تقویت توانایی ضبط مغناطیسی استفاده می کند. توشیبا قهرمان پیشگام این فناوری بود و تولید انبوه درایوهای نسل اول را در سال 2021 آغاز کرد. با ترکیب فناوری SMR، پردازش سیگنال بهبودیافته و انباشته شدن 11 پلاتر، این شرکت می گوید ظرفیت 31 ترابایت را به دست آورده است.

لری مارتینز-پالومو، معاون توشیبا و رئیس بخش محصولات ذخیره سازی، گفت: "توشیبا همزمان در حال توسعه نسل آینده HDD های با ظرفیت بالا با استفاده از فناوری های HAMR و MAMR است. تولید انبوه درایوهای هارد دیسک حاوی HAMR پس از اعتبار سنجی آغاز خواهد شد. در این میان، توشیبا به برآوردن تقاضا برای دستگاه‌های ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا و قابلیت اطمینان بالا با درایوهای دیسک سخت با استفاده از فناوری MAMR ادامه خواهد داد.

توشیبا انتظار دارد که در سال 2025 حمل و نقل هارد دیسک های HAMR را با ظرفیت 28 تا 30 ترابایت آغاز کند.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است