متن خبر

هائومو با حمایت خودروساز چینی Great Wall 14 میلیون دلار برای فناوری رانندگی خودران جمع آوری می کند

هائومو با حمایت خودروساز چینی Great Wall 14 میلیون دلار برای فناوری رانندگی خودران جمع آوری می کند

شناسهٔ خبر: 452649 -




پس از چند سال جنون مالی، شرکت‌های رانندگی خودمختار در چین کاهش سرمایه‌گذاری را تجربه می‌کنند. برخی از شرکت‌ها هنوز در حال حمل و نقل سرمایه هستند، اگرچه دوران سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری در یک دور عمدتاً گذشته است.

Haomo.ai، یک استارت‌آپ رانندگی خودمختار که توسط خودروساز چینی Great Wall Motor حمایت می‌شود، 100 میلیون یوان یا 14 میلیون دلار را از دور جدید بودجه جذب کرده است. این سرمایه‌گذاری اولین بخش از بودجه سری B این شرکت است و توسط مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی Chengdu Wufa، یک وسیله سرمایه‌گذاری تحت حمایت دولت چنگدو، رهبری می‌شود.

با عقب‌نشینی شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر خارجی از چین، سرمایه‌گذاران داخلی، به‌ویژه آنهایی که بودجه دولت محلی دارند، برای حمایت از عزیزان فناوری نوظهور این کشور قدم برداشته‌اند. بر اساس پایگاه داده استارت آپ ITJuzi، هائومو چهار ساله بیش از 200 میلیون دلار سرمایه سهام جمع آوری کرده است و همه آن پول به یوان چین بود.

غول چینی تحویل غذا، Meituan و Qualcomm Ventures، بازوی سرمایه گذاری شرکتی Qualcomm، از سرمایه گذاران گذشته Haomo هستند.

هائومو که توسط مدیر عامل شرکت Gu Weihao، کهنه کار خودروهای هوشمند بایدو هدایت می‌شود، بر توسعه سیستم‌های کمک راننده پیشرفته سطح 2 برای خودروهای سواری تمرکز کرده است که عمدتاً به بزرگترین سهامدار خود Great Wall، یک تولیدکننده بزرگ خودروهای شاسی بلند و وانت در چین می‌فروشد. همچنین راه‌حل‌های سطح 4 خودران را برای وسایل نقلیه لجستیکی ارائه می‌کند و Meituan، Alibaba و JD.com را از جمله مشتریان خود می‌داند.

سرمایه‌گذاری چنگدو، که به‌خاطر پانداهای غول‌پیکر و غذاهای لذیذ و تندش معروف است، هائومو را به توافقی برای توسعه رباتیک برای ووهو، منطقه مرکزی شهر، پیوند می‌دهد. دولت‌های محلی در چین اغلب برای تبدیل شدن به «منطقه‌های نمایشی» ملی برای فناوری‌های پیشرفته از طریق کمک شرکت‌های فناوری خصوصی رقابت می‌کنند. برای Wuhou، ربات‌های تمیزکننده و بازرسی امنیتی Haomo به عنوان مرکز نمایشگاه فناوری منطقه عمل خواهند کرد.

این شرکت بيان کرد که راه‌حل‌های ADAS Haomo که دارای آپشن های ی مانند ترمز خودکار و تغییر خط هستند، بیش از 20 مدل خودرو را تامین کرده و حدود 120 میلیون کیلومتر رانندگی را جمع‌آوری کرده‌اند. ون های تحویل بدون راننده آن نزدیک به 300000 بسته مواد غذایی را برای سوپرمارکت ها در پکن حمل کرده اند.

Haomo در حال رقابت با رتبه ای از AV های چینی است که از VC های غربی و مانند Pony.ai، WeRide، Momenta، Deeproute پول جمع آوری کرده اند. به جز Momenta، همه آنها با جاه طلبی برای توسعه رباتاکسی شروع به کار کردند. از آنجایی که رانندگی L4 سرمایه بر است و هنوز چندین سال از پذیرش گسترده آن می گذرد، مسیری شبیه به Haomo را انتخاب کرده اند و روی محصولات L2 یا L3 کمتر پیشرفته اما قابل استقرار آسان تر کار می کنند.

مزیت Haomo درگیر شدن Great Wall است. قرار گرفتن توسط یک تولید کننده بزرگ تجهیزات اصلی خودرو (OEM) درآمد مورد نیاز برای تأمین بودجه R&D گران قیمت را بدون محدود کردن خود به فروش به یک مشتری فراهم می کند. به گفته سخنگوی این شرکت، Haomo ADAS خود را به سه OEM دیگر عرضه می کند و از ذکر نام آنها خودداری می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است