متن خبر

نیویورک تایمز خواستار توقف استفاده از محتواهای خود توسط Perplexity شد

نیویورک تایمز خواستار توقف استفاده از محتواهای خود توسط Perplexity شد

شناسهٔ خبر: 787323 -




ظاهراً نیویورک تایمز با ارسال نامه‌ای از استارتاپ سازنده موتور جست‌وجوی هوش مصنوعی Perplexity خواسته از محتوای این سایت استفاده نکند. این استارتاپ نیز پاسخ داده حقایق موجود در جهان مشمول حق مالکیت نیست.

رسانه نیویورک تایمز درباره ممنوعیت استفاده از محتواهای خود توسط استارتاپ Perplexity او میگوید :

«Perplexity و شرکای تجاری آن بدون مجوز از روزنامه‌نگاری رسا، محتواهای دقیق و تحقیقی و ژورنالیسم ویرایش‌شده تایمز به‌صورت غیرمنصفانه مشغول رساندن سود به خود بوده‌اند.»

نیویورک تایمز استفاده از محتوای خود را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ممنوع کرده است. حالا خزنده‌های موتور جست‌وجوی Perplexity نیز از دسترسی به این سایت منع شده‌اند.

نظر Perplexity درباره این بیانیه نیویورک تایمز

در بیانیه‌ای از «سارا پلاتنیک»، سخنگوی Perplexity، این استارتاپ او میگوید محتوایی را برای آموزش هوش مصنوعی حذف نخواهد کرد و استدلال می‌کند «هیچ سازمانی مالک حق چاپ حقایق نیست» تا به‌نوعی از اقدام Perplexity برای «انتشار محتوای صحیح و واقعی» دفاع کند.

هوش مصنوعی Perxpelity

این استارتاپ قصد دارد تا 30 اکتبر رسماً به اطلاعیه نیویورک تایمز پاسخ دهد.

Perplexity درباره این موضوع او میگوید :

«ما به شفافیت اعتقاد داریم و صفحه‌ای عمومی در وب‌سایت خود داریم که خط‌مشی‌های محتواهای ما و نحوه استفاده ما از محتوای وب را روشن می‌کند. ما داده‌ها را برای مدل‌های پایه جمع‌آوری نمی‌کنیم، بلکه صفحات وب را فهرست‌بندی می‌کنیم و محتوای واقعی را به‌عنوان نقل‌قول‌ها نمایان می‌کنیم تا وقتی کاربر سؤالی می‌کند، او را به پاسخ‌های صحیح ارجاع دهیم. قانون او میگوید هیچ سازمانی مالک حق چاپ بر حقایق نیست. این همان چیزی است که به ما امکان می‌دهد اکوسیستمی اطلاعاتی غنی و باز داشته باشیم. ناگفته نماند قانون به سازمان‌های خبری نیز این امکان را می‌دهد تا درمورد موضوعاتی که قبلاً خبرگزاری دیگری پوشش داده بود، گزارش ارائه دهند.»

به‌دنبال مشکلات حقوقی در تابستان، Perplexity معاملاتی با برخی از ناشران انجام داد تا درآمد تبلیغات و اشتراک‌های خود را با Fortune ،Time و The Texas Tribune سهیم شود.

«آراویند سرینیواس»، مدیرعامل Perplexity، اعلام کرده «هیچ علاقه‌ای به درگیری با کسی ندارد» و علاقه‌مند است «با تک‌تک ناشران ازجمله نیویورک تایمز کار کند».

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است