متن خبر

نیازی به کنسول دستی ایکس باکس نیست – ما قبلاً آنها را داریم

نیازی به کنسول دستی ایکس باکس نیست – ما قبلاً آنها را داریم

شناسهٔ خبر: 461339 -




تصویری <a href= از یک کنترلر Xbox، گوشی هوشمندی که Xbox Game Pass را در بالای برخی از بازی‌های Xbox اجرا می‌کند" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ZY323Qy9PWJExGdgcG7iVN-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ZY323Qy9PWJExGdgcG7iVN-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ZY323Qy9PWJExGdgcG7iVN-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ZY323Qy9PWJExGdgcG7iVN-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ZY323Qy9PWJExGdgcG7iVN-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ZY323Qy9PWJExGdgcG7iVN-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ZY323Qy9PWJExGdgcG7iVN-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ZY323Qy9PWJExGdgcG7iVN.jpg">
(اعتبار تصویر: آینده)

همه چیز وجود دارد که می تواند ایکس باکس را در چند سال آینده به موفقیت برساند: راه اندازی The Elder Scrolls 6 ، Fable 4 ، گزینه های گسترش یافته Game Pass، یک توسعه کشنده برای Starfield و مجموعه ای از انحصاری ها. اما تنها چیزی که فکر نمی کنم موفقیت ایکس باکس و جایگاه ایکس باکس سری ایکس در بازار را تغییر دهد، کنسول دستی است.

زمزمه برخی از انواع ایکس باکس دستی سال‌هاست که به گوش می‌رسد، اما شایعات کمی واقعاً شعله‌ور شده‌اند. اما اخیراً Jez Corden از نشریه خواهر و برادر ما Windows Central گزارش داد که مایکروسافت نمونه‌های اولیه دستی دارد و فیل اسپنسر، رئیس بازی‌های مایکروسافت به Polygon گفته است که این شرکت در حال تحلیل " عوامل و چیزهای مختلف سخت افزاری است. " پس این مقداری سوخت بر آتش شایعات در حال سوختن می ریزد.

با این حال، در حالی که من عاشق سخت افزار جدید هستم، مطمئن نیستم که به یک کنسول بازی دستی Xbox نیاز داشته باشیم.

پخش جریانی نرم

بهترین لوازم جانبی پخش جریان Xbox Game Pass

(اعتبار تصویر: آینده)

واقعیت ساده این است که شما در حال حاضر یک کنسول دستی ایکس باکس در قالب گوشی هوشمند خود دارید. اگر Xbox Game Pass Ultimate را برای دسترسی به انحصاری‌های Xbox، بازی‌های چند نسل و بازی‌های رایانه شخصی انتخاب کنید - به این معنی که Game Pass Ultimate یکی از بهترین معاملات بازی باقی می‌ماند - به Xbox Cloud Gaming نیز دسترسی خواهید داشت. شما بازی‌ها را به انواع دستگاه‌ها، به ویژه تلفن‌ها و تبلت‌ها، پخش می‌کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید برنامه Game Pass است و می توانید به مجموعه ای از بازی های Xbox قدیمی و جدید در یکی از بهترین گوشی های اندروید یا آیفون دسترسی داشته باشید. دومی به برنامه ای نیاز دارد که به نشانک مرورگر وب اشاره کند، اما تنظیم آن بسیار ساده است.

در حالت ایده‌آل، یک کنترلر بلوتوث ایکس‌باکس و نوعی براکت برای اتصال گوشی خود به آن یا یک وسیله جانبی کنترلری که گوشی شما را به یک شبه نینتندو سوییچ تبدیل می‌کند، داشته باشید. اما در غیر این صورت، برخی از بازی‌ها وجود دارند که مایکروسافت آنها را با کنترل‌های روی نمایشگر مجهز کرده است به جای کنترل‌های صفحه لمسی سفارشی، به دکمه‌های مجازی فکر کنید – که برای یک جلسه کوتاه بازی به خوبی کار می‌کنند. و با دسترسی به 5G، حتی تلفن های ارزان قیمت نیز می توانند از Xbox Cloud Gaming بهره ببرند.

حالا اعتراف می کنم که سرویس کامل نیست، به خصوص از نظر تاخیر، اما بد نیست. و حتی اگر فکر نمی کنید یک گوشی هوشمند به اندازه کافی بزرگ برای یک کنسول بازی دستی خوب باشد، راه حلی برای آن در قالب Steam Deck Valve وجود دارد.

بخار به جلو

زنی در حال بازی PUBG در Steam Deck

(اعتبار تصویر: Valve/Future)

با کمی دستکاری روی دسکتاپ Steam OS، می‌توانید Steam Deck را ترغیب کنید که نه تنها از طریق مرورگر وب به Xbox Game Pass دسترسی پیدا کند، بلکه کنترلر Deck را نیز تشخیص دهد. هنگامی که آن را به این شکل تنظیم کردم، در واقع Starfield را در Steam Deck خود تمام کردم.

البته، اگر بحث کدها صحنه شما نیست، می‌توانید یکی از رایانه‌های شخصی بازی دستی مبتنی بر ویندوز 11 را انتخاب کنید، مانند ROG Ally، که Game Pass را خارج از جعبه اجرا می‌کنند و همچنین می‌توانند بازی‌های ایکس باکس را اجرا کنند. به صورت بومی

پس با چنین سخت افزاری و قابلیت های پخش، من واقعاً جایی برای یک دستگاه اختصاصی ایکس باکس دستی نمی بینم. مگر اینکه مایکروسافت بتواند چنین کنسولی را با هزینه ای که از Steam Deck فوق الذکر کم می کند بسازد، مطمئن نیستم که افراد زیادی برای چنین دستگاهی فریاد بزنند.

این واقعیت که PS Vita سونی هرگز واقعاً پای خود را در مقیاس بزرگ پیدا نکرد و PlayStation Portal یک دستگاه خاص است، نشان می دهد که حتی PlayStation نیز با کنسول های دستی دست و پنجه نرم می کند. پس ممکن است کسی بپرسد که "چرا ایکس باکس همیشه اذیت می شود؟"

و قبل از اینکه آن را بگویید، بله، می دانم که مردم به نینتندو به عنوان نمونه ای از ساخت بازی های دستی نگاه می کنند. اما نینتندو چندین دهه تجربه و حسن نیت دارد که با Game & Watch شروع می شود، سپس نماد Game Boy و مدل های مختلف DS، و با Nintendo Switch OLED - و به طور بالقوه Switch 2 به اوج خود می رسد. دوست دارم ثابت شود که اشتباه می‌کنم، اما نمی‌توانم ببینم که مایکروسافت دستگاهی ارائه می‌کند که حتی از ضعیف‌ترین دستگاه‌های دستی نینتندو هم فاصله داشته باشد.

با این حال، اگر مایکروسافت یک دستگاه ایکس باکس موبایلی را معرفی کند که با دقت و دقتی مشابه دستگاه‌های سرفیس آن ساخته شده است، من همه چیز را حل می‌کنم. اما با کنار گذاشتن هوس ابزار، من احساس می‌کنم گزینه‌های فعلی ما به این معنی است که کنسول‌های Xbox دستی در فرم‌های مختلف موجود هستند.

به جای دنبال کردن سخت‌افزار جدید، ترجیح می‌دهم مایکروسافت و بخش Xbox تلاش کنند تا پخش بازی‌های مبتنی بر فضای ابری را حتی بهتر کنند و بازی‌ها را برای استفاده در Steam Deck و سایر رایانه‌های شخصی دستی بهینه کنند. هک، شگفت‌انگیز خواهد بود که برخی از انحصاری‌های قدیمی‌تر Xbox حتی به سوییچ منتقل شوند، اگرچه این می‌تواند تا حدودی تفکری عجیب و غریب باشد.

به طور خلاصه، من به کنسول ایکس باکس دستی نیاز ندارم یا نمی خواهم. اما من نیاز دارم و می‌خواهم که مایکروسافت تجربه Xbox را روی سخت‌افزار دستی بسازد. من فکر نمی کنم که این درخواست بیش از حد باشد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر مدیریت، محاسبات موبایل

Roland Moore-Colyer مدیر ویرایشگر TechRadar با تمرکز بر روی تلفن‌ها و تبلت‌ها است، اما علاقه عمومی به همه چیزهای فناوری، به‌ویژه مواردی که داستان خوبی در پشت آنها وجود دارد. او همچنین می‌تواند در مورد بازی‌ها، رایانه‌ها، و ماشین‌ها بنویسد و از اجرای روزانه TechRadar پشتیبانی کند. وقتی سر میزش نیست، رولاند را می‌توان در حال پرسه زدن در لندن، اغلب با کنجکاوی در چهره‌اش و دماغی برای بازارهای غذا پیدا کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است