متن خبر

نگاهی به بازوی سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری Alphabet در مرحله رشد، CapitalG

نگاهی به بازوی سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری Alphabet در مرحله رشد، CapitalG

شناسهٔ خبر: 451334 -




تقریباً یک سال پیش، بازوی سرمایه گذاری مرحله رشد آلفابت، CapitalG، شریک خود، لائلا استوردی را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کرد، درست زمانی که بنیانگذار این واحد، دیوید لاوی، از سمت خود کناره گیری کرد.

تعداد کمی تعجب کردند که استوردی به این پست ارتقا پیدا کرد. او در سال 2007 در نقش بازاریابی به گوگل ملحق شد، در سال‌های بعد به بخش‌های مختلفی مشغول شد و زمانی که CapitalG در سال 2013 راه‌اندازی شد، توسط لاولی استخدام شد، که در سال 2021 به CNBC گفت: «من به نوعی به این موضوع اشاره کردم. برای اینکه بدانیم تمام ستاره‌های داخل گوگل چه کسانی بودند و نام لائلا زیاد مطرح شد.»

البته، برای بسیاری از سرمایه گذاران، سال گذشته یکی از سخت ترین سال ها در حرفه آنها بوده است. ما تعجب کردیم که آیا این موضوع در مورد استوردی، یک ستاره سابق بسکتبال کالج که به سرعت متوجه می‌شود که 60 درصد تیمش از پیشینه‌های متنوع یا کم‌تعارف هستند، صادق است. برای کسب اطلاعات بیشتر، اوایل این هفته در دفتر روشن و مطبوع CapitalG در ساختمان فری سانفرانسیسکو با او تماس گرفتیم. گزیده‌ای از گپ ما برای طولانی‌تر شدن و وضوح در زیر ویرایش شده است.

با تأخیر به شما تبریک می گویم که سکان هدایت را بر عهده گرفتید. سبک مدیریتی شما چه تفاوتی با سلف شما، دیوید دارد؟

من هنوز سرمایه‌گذاری‌ها را رهبری می‌کنم و هنوز در مجموعه‌ای از هیئت‌مدیره هستم، اما دوست داشتم که بتوانم توجه روزافزونی را به تیم جلب کنم و بفهمم چگونه می‌توانیم به ساختن شرکت ادامه دهیم. [اکنون] سرمایه‌گذاران باورنکردنی بسیار بیشتری در CapitalG وجود دارد.

شما حدود 50 نفر در تیم خود دارید. چه تعداد از اینها سرمایه گذار هستند در مقابل دیگران؟

مدل ما این است که راه‌هایی را پیدا کنیم که Google و Alphabet بتوانند به شرکت‌های نمونه کار ما کمک کنند، پس نه تنها افراد این تیم، بلکه برای ارائه ایده [منظورم] به شما، در چند سال گذشته، ما بیش از اینها داشته‌ایم. 3500 مشاور ارشد مختلف در داخل Alphabet به همکاری با شرکت‌های نمونه کار ما [برای کمک به] تجزیه و تحلیل قیمت‌ها، مقیاس‌بندی زیرساخت‌ها، بازاریابی و راه‌اندازی مشوق‌های فروش کمک می‌کنند. تمام این سوالات فنی و تجاری مختلف برای شرکت های مرحله رشد مطرح می شود، جایی که ما در آن تخصص داریم.

دسترسی به 3500 مشاور ارشد مختلف! چطور کار میکند؟

به عنوان مثال در چند سال گذشته، ما با تیم آموزشی Google که آموزش هوش مصنوعی و ML را برای مهندسان Google انجام می دهد، همکاری کرده ایم. ما گفتیم "هی، این آموزش واقعا موثر است و رتبه های داخلی بسیار بالایی می گیرد." و ما بسیاری از شرکت‌های پرتفوی خود را داریم که از ما می‌پرسند، "چگونه می‌توانیم استعدادهای مهندسی و سازمان‌هایمان را ارتقا دهیم و آنها را آماده کنیم تا به طور کامل از روندهای هوش مصنوعی بهره ببرند؟" پس ما با تیم آموزشی شریک شدیم و شرکت‌های نمونه کار خود را دقیقاً به همان آموزش‌ها دسترسی پیدا کردیم، و اکنون صدها مهندس در مجموعه خود داریم که این آموزش‌ها را گذرانده‌اند. من قبل از اینکه به CapitalG بیایم مدت زیادی در گوگل کار کردم و یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد فرهنگ گوگل از ابتدا فرهنگ واقعی اشتراک گذاری دانش است.

بازار استعدادهای هوش مصنوعی بسیار رقابتی است. چه می توانید به شرکت های نمونه کار بگویید که ممکن است در مورد اطلاعاتی که از طریق شما وارد و خارج از Alphabet می شود احساس نگرانی کنند؟

همه چیز از دیدگاه شرکت های نمونه کار انتخاب شده است. ما چیزی را به اشتراک نمی گذاریم. ما کاملاً جداگانه عمل می کنیم. ما هیچ اطلاعات شرکت نمونه کارها را با Alphabet به اشتراک نمی گذاریم و هیچ داده Alphabet را با شرکت های نمونه کار به اشتراک نمی گذاریم. ما به عنوان واسطه وجود داریم تا برد-بردها را در جایی که وجود دارند پیدا کنیم.

به عنوان مثال، [Google Cloud] یک شریک باورنکردنی برای ورود به بازار بوده است [و] همه ارائه دهندگان ابر دیگر نیز شرکای مهم و عالی هستند، پس ما به هیچ‌کس فشار نمی‌آوریم. ما به تسهیل معرفی مناسب و مشارکت های بازاریابی و بحث های مربوط به محصول کمک می کنیم.

تصمیمات در داخل CapitalG چگونه گرفته می شود؟ آیا شما نظر نهایی را در مورد اینکه چه کسی چک می بیند دارید؟

ما یک کمیته سرمایه گذاری [متشکل از] من و سه شریک عمومی دیگر داریم که واقعاً سرمایه گذاران باورنکردنی هستند. به عنوان مثال، شریک من Gene Frantz، که من در 10 سال گذشته با او کار کرده ام - تقریباً از آغاز CapitalG - یک سرمایه گذار قدیمی است که قبل از [پیوستن به این ساز و برگ] در TPG و جاهای دیگر بود. پس ما یک نیمکت GP ساخته‌ایم که واقعاً قوی است، و این پزشکان عمومی معاملات را به کمیته سرمایه‌گذاری ما می‌آورند و ما به‌عنوان یک کمیته تصمیم می‌گیریم.

چند شرط در سال انجام می دهید؟ و چه اندازه چک می نویسید؟

ما معمولاً بین 50 تا 200 میلیون دلار در هر شرکت سرمایه گذاری می کنیم. ما به شدت تز محور هستیم، پس زمان زیادی را صرف تحلیل عمیق در بخش‌ها می‌کنیم. . و ما در حدود هفت یا هشت شرکت جدید در سال سرمایه‌گذاری می‌کنیم و معمولاً [بسیاری] مراحل بعدی برای سبد موجود خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

قصد دارید تا چه اندازه شرکت داشته باشید؟

ما در مورد درصد مالکیت انعطاف پذیر هستیم. چیزی که ما به آن فکر می کنیم، بازگشت پول به پول ما در این شرکت ها است. به عنوان مثال، من در سال 2017 دور سری D را در Stripe رهبری کردم. فکر می‌کنم این ارزش 9 میلیارد دلاری بود. [ما بسته‌ایم] یک سرمایه‌گذاری اخیر هوش مصنوعی که در سمت قبلی بود - ارزش آن زیر 500 میلیون دلار بود - پس ما بسیار روی بازار متمرکز شده‌ایم، فکر می‌کنیم که کسب‌وکار چقدر متمایز است، و اینکه آیا می‌توانیم مقدار قابل توجهی سرمایه‌گذاری کنیم. از سرمایه به مقیاس

بازده نقدی شما چقدر است؟

ما آن‌ها را به‌صورت عمومی به اشتراک نمی‌گذاریم. ما هیچ یک از بازگشت ها را به صورت عمومی به اشتراک نمی گذاریم.

با 9 میلیارد دلار، شما با آن سرمایه گذاری در Stripe که ارزش آن تا 95 میلیارد دلار پیش از آن که در سال گذشته 50 میلیارد دلار بازنشانی شود، بسیار عالی عمل خواهید کرد. به نظر شما نوسان ارزش گذاری در پاسخ به روند بازار بوده یا عملکرد آن؟

Stripe یک شرکت باورنکردنی است و [در حال مقابله با] کاملاً یکی از بزرگترین فرصت های بازار است، پس من نسبت به عملکرد آنها تا به امروز و همه چیزهایی که در پیش است بسیار خوشبین هستم. وقتی به ارزش‌گذاری‌ها، دولتی یا خصوصی، در 18 تا 24 ماه گذشته نگاه می‌کنید، همه آن‌ها نوعی بازنشانی مبتنی بر کووید داشتند. . پس من چیزی در مورد عملکرد شرکت نمی خوانم.

آیا آلفابت هر سال یک بودجه مجزا به شما اختصاص می دهد؟

بله، ما از صندوق های مجزا سرمایه گذاری می کنیم، پس سالانه وجوه سالانه.

اونا چقدر بزرگن؟

ما ۷ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داریم [به سال ۲۰۱۳].

پس در بازاری که دیگران پول کمتری دارند، پول زیادی دارید. در شرایطی که بازار عرضه اولیه سهام متوقف شده و سایر سرمایه گذاران در مرحله آخر سرمایه گذاری کمتری انجام می دهند، آیا سهام ثانویه را خریداری می کنید؟

ما روی مشارکت با مدیرعامل و تیم مدیریت بسیار متمرکز هستیم. ما فقط در صورتی سرمایه گذاری می کنیم که با مدیرعامل تعامل داشته باشیم و داده های مستقیمی از شرکت داشته باشیم. مدل ما این است که می‌خواهیم بهترین شرکای این بنیانگذاران باشیم تا آنها ما را به بهترین شرکت‌های بعدی معرفی کنند. پس ما همیشه تعامل مستقیم داریم

چه سهام ثانویه ای خریداری کرده اید؟

من شرکت‌های خاصی را به اشتراک نمی‌گذارم زیرا این [شرکت‌ها به‌طور عمومی افشا نکرده‌اند]. و بسیاری از فروش های ثانویه به هر حال به عنوان اولیه ساختار یافته اند. اما روند گسترده تری که شما به آن اشاره می کنید جالب است زیرا سرمایه گذاران در مراحل اولیه به دنبال نقدینگی هستند. و من فکر می‌کنم که این دقیقاً مطابق با استراتژی ما برای یافتن بهترین شرکت‌های مرحله رشد است و در آنچه که ما معتقدیم در مراحل اولیه ترکیب طولانی‌مدت آنها [مسیر] آن‌ها قرار دارد، بسیار هیجان‌زده هستیم، پس ما بسیار هیجان‌زده هستیم که در جدول اصلی این شرکت‌ها قرار بگیریم. انواع شرکت ها . . استراتژی ما این است که زودتر با این شرکت ها همکاری کنیم و سپس آنها را برای مدت طولانی نگه داریم.

با این حال، شما در نهایت سهام را به Alphabet بازگردانید.

ما قطعا توزیع می کنیم، اما می توانم بگویم که یک جهت گیری طولانی مدت داریم.

آیا Alphabet واقعاً اهمیت می دهد که شما بازدهی را تحویل دهید؟ آیا این شرط بندی ها عمدتا استراتژیک هستند؟

ما بر ارائه بازده تمرکز داریم و بر ماموریت استفاده از تخصص و تجربه Google و Alphabet برای شرکای در سطح جهانی برای این شرکت‌های فناوری نسلی تمرکز می‌کنیم.

گوگل به وضوح در حال پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی است. کمی در مورد استراتژی هوش مصنوعی خود به من بگویید.

ما هم مثل بقیه در مورد هوش مصنوعی هیجان زده هستیم. ما یک تیم واقعاً فوق‌العاده از افراد داریم که در CapitalG روی آن تمرکز کرده‌اند، و این حوزه دیگری است که در آن مشاوران واقعاً خوبی در Google داریم که ما را قادر می‌سازند به شرط‌بندی‌های فنی حتی بیشتر متمایل شویم. امنیت سایبری در اینجا مثال خوبی است. ما در CrowdStrike در سری B بودیم که آن‌ها 15 میلیون دلار درآمد داشتند و بخش بزرگی از انجام برخی از آن شرط‌بندی‌های اولیه امنیت سایبری یک دیدگاه فنی متفاوت بود. پس ما همان سخت گیری را به فضای هوش مصنوعی می آوریم.

یکی از چیزهایی که ما فکر می‌کنیم در فضای هوش مصنوعی واقعاً جالب است این است که وقتی به موارد استفاده سازمانی نگاه می‌کنیم، در واقع فکر می‌کنیم که بسیاری از متصدیان موقعیت کاملاً خوبی دارند، زیرا توزیع دارند، مشتریان دارند، گردش کار دارند. . . پس ، جایی که ما کمی بیشتر به دنبال آن بوده ایم، مکان هایی است که در آن تمایز فنی واقعی وجود دارد و گردش کار و توزیع موجود در آن ها اهمیت کمتری دارد. یکی از شرکت‌هایی که ما از آن حمایت کرده‌ایم و معتقدیم تمایز فنی قوی دارد Magic است که بر ساخت یک مهندس نرم‌افزار هوش مصنوعی متمرکز است.

شما همچنین در هیئت مدیره Duolingo هستید که ماه گذشته راه خود را با 10٪ از پیمانکاران خود جدا کرد. یک سخنگوی در آن زمان بيان کرد که این شرکت واقعاً به تعداد زیادی از افراد برای انجام کارهایی که انجام می‌دهند نیازی ندارد، تا حدی به دلیل هوش مصنوعی. آیا این چیزی است که در شرکت های نمونه کار خود می بینید؟

من به طور خاص در مورد Duolingo اظهار نظر نمی کنم، اما می گویم که در سراسر شرکت های نمونه کار ما، آنها به دنبال این هستند که چگونه هوش مصنوعی می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد و سیستم ها و فرآیندهای دیگر خود را بهبود بخشد. فکر می‌کنم شگفتی و لذت زیادی در اطراف آن وجود دارد. بازنگری زیادی در مورد پشته بازاریابی وجود دارد. بازنگری زیادی در مورد پشتیبانی و خدمات مشتری وجود دارد. ما هنوز در اوایل دوره هستیم. اما همانطور که می بینم مشتریان سازمانی هیجان زده هستند که چگونه می توانند از هوش مصنوعی در گردش کار خود استفاده کنند، شرکت های استارتاپی و مرحله رشد را واقعا هیجان زده می بینم که چگونه می توانند از هوش مصنوعی برای بازنگری در نحوه ساختن سازمان استفاده کنند و به نتیجه برسند. همه کارمندان آنها بر روی با ارزش ترین فرصت ها تمرکز کردند. کارهای جالب زیادی در آنجا اتفاق می افتد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است