متن خبر

نوکیا و انویدیا برای شبکه های تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی با هم همکاری می کنند

نوکیا و انویدیا برای شبکه های تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی با هم همکاری می کنند

شناسهٔ خبر: 452685 -




علامت نوکیا
اعتبار تصویر: نوکیا (اعتبار تصویر: نوکیا)

نوکیا از همکاری جدیدی با انویدیا برای آوردن هوش مصنوعی به شبکه دسترسی رادیویی (RAN) خبر داده است.

این مشارکت استراتژیک، که توسعه رویکرد anyRAN موجود نوکیا است، با هدف قرار دادن هوش مصنوعی به عنوان یک عنصر مهم در تغییر آینده صنعت مخابرات است.

همکاری بین دو شرکت در درجه اول بر راه‌حل‌های Cloud RAN با استفاده از سوپرتراشه‌ها و پردازنده‌های گرافیکی Grace CPU Nvidia در کنار فناوری شتاب‌دهنده In-Line نوکیا و نرم‌افزار Cloud RAN متمرکز خواهد بود.

شبکه های موبایل هوش مصنوعی

زمانی که نوکیا تقریباً یک سال پیش تا به امروز، anyRAN را راه‌اندازی کرد، آن را «رویکردی انقلابی برای کمک به اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌ها برای انتخاب راه‌حل‌های هدفمند، هیبریدی یا Cloud RAN بدون توجه به مدل کسب‌وکار» توصیف کرد.

این شرکت در آخرین اطلاعیه خود مجدداً تأیید کرد که anyRAN باید به رفع پیچیدگی پیرامون استقرار سرویس Cloud RAN کمک کند و در عین حال باز بودن و انعطاف پذیری را تضمین کند.

علاوه بر این، این همکاری بر اهمیت هوش مصنوعی در بخش مخابرات تاکید دارد. این شرکت ها بیان می کنند که CPU های Nvidia عملکرد، کارایی و مزایای اتصال با پهنای باند بالا را در مراکز داده نوکیا ارائه می دهند.

Tommi Uitto، رئیس شبکه های تلفن همراه در نوکیا، اهمیت همکاری جدید را برجسته کرد و اظهار داشت: "این یک همکاری مهم با NVIDIA است که تحلیل خواهد کرد که چگونه هوش مصنوعی می تواند نقش تحول آفرین در آینده صنعت ما ایفا کند.

Uitto اضافه کرد: «قدرت همکاری‌های صنعتی ما به این معنی است که می‌توانیم با ارائه مزیت رقابتی به اپراتورها و شرکت‌ها، کارایی، نوآوری، باز بودن و مقیاس را افزایش دهیم.»

Ronnie Vasishta، معاون انویدیا در بخش مخابرات، اظهار داشت: «...از آنجایی که هوش مصنوعی فرصت‌های تحول بی‌سابقه‌ای را در سراسر صنایع ایجاد می‌کند، همکاری ما با نوکیا، نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی را در شبکه‌های دسترسی رادیویی برای بهبود کارایی عملیاتی در ارتباطات عمیق‌تر می‌کند.»

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است