متن خبر

نورث وود بریجیت مندلر در آزمایش کلیدی ایستگاه زمینی را با آزمایشگاه سیاره ارتباط برقرار می کند

نورث وود بریجیت مندلر در آزمایش کلیدی ایستگاه زمینی را با آزمایشگاه سیاره ارتباط برقرار می کند

شناسهٔ خبر: 778478 -




نورث وود اسپیس، استارت آپی که توسط ستاره سابق دیزنی بریجیت مندلر تأسیس شده بود، هفته گذشته هنگامی که واحد ایستگاه زمینی آن با موفقیت به ماهواره های آزمایشگاهی Planet Labs متصل شد، یک آزمایش کلیدی را انجام داد.

این تیم که از ایستگاه زمینی Planet در مدوک، داکوتای شمالی کار می‌کرد، با موفقیت نشان داد که سیستم آنتن آرایه فازی جدید این استارت‌آپ می‌تواند داده‌ها را به و از ماهواره‌ها در مدار ارسال کند. این اولین آزمایش بر روی تله متری و تعیین تکلیف ماهواره ها متمرکز شد و به پیوندهای دو طرفه از طریق پنج پاس ماهواره دست یافت.

مندلر در مصاحبه اخیر خود گفت: "هدف از کاری که ما انجام می دهیم، ساختن یک شبکه زمینی کارآمدتر است که می تواند به صنعتی شدن صنعت فضایی کمک کند." "ما اتصال را به عنوان یک ستون اساسی در گسترش فضا می بینیم."

نورث وود در صدد حل چیزی است که آن را «گلوگاه فضا» می‌نامد: زیرساخت زمینی که ماهواره‌ها را قادر می‌سازد با زمین و بالعکس ارتباط برقرار کنند. معمولاً آنتن‌های بشقاب بزرگ، این ایستگاه‌های زمینی بخش مهمی از عملیات‌های ماهواره‌ای هستند و دارندگان ماهواره را قادر می‌سازند تا داده‌ها را ردیابی، ارسال و از فضاپیما دریافت کنند.

رشد عظیم صنعت فضایی منجر به افزایش نسبتاً بزرگی در حجم داده‌های ارسالی به و از ماهواره‌ها شده است. در حالی که چند شرکت مانند اسپیس ایکس و آمازون ایستگاه‌های زمینی خود را می‌سازند و راه‌اندازی می‌کنند، بسیاری از ارائه‌دهندگان ماهواره هزینه ظرفیت را با ارائه‌دهندگان ایستگاه زمینی پرداخت می‌کنند. اما این خدمات و ایستگاه های زمینی آنها همیشه در دسترس نیستند. راه حل نورث وود مستقر در کالیفرنیا، تولید انبوه یک سیستم آرایه فازی دیجیتال است که آن را "پورتال" می نامد تا "اتصال ماهواره ای همیشه روشن" را فعال کند.

فناوری نورث وود برای مقیاس طراحی شده است: برخلاف آنتن های بشقاب سهموی سنتی، نورث وود می گوید که آنتن آن می تواند به طور همزمان به چندین ماهواره متصل شود. در حالی که آنتن‌های سنتی باید به‌صورت فیزیکی به سمت ماهواره‌ها هدایت شوند، جهت پرتوهای آرایه‌های فازی می‌تواند به صورت الکترونیکی هدایت شود و چندین شی را به طور همزمان ردیابی کند.

اما آنها همچنین برای تولید انبوه طراحی شده اند، با این که شرکت در ابتدا یک سیستم آنتن ساخته شده در ماه را هدف قرار داده است. این سیستم‌ها همچنین بسیار کوچک‌تر از ایستگاه‌های زمینی سنتی هستند - مربع‌های شش فوت در هر طرف - پس می‌توان از آنها در مکان‌هایی استفاده کرد که استقرار آنتن‌های بزرگ‌تر غیرممکن است.

این شرکت توانست ایستگاه زمینی را راه اندازی کند و آزمایش را تنها در شش ساعت کامل کند. نورث وود قصد دارد در نیمه اول سال 2025 سایت هایی را به بهره برداری برساند و نرخ تولید را کاهش دهد و از آنجا راه اندازی کند. مندلر بيان کرد که این تیم در حال کاوش در سایت هایی در ایالات متحده و بین المللی است.

نورث وود که در ماه فوریه به صورت عمومی عرضه شد، حدود 6 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی از جمله Founders Fund، Andreessen Horowitz و Also Capital جذب کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است