متن خبر

نمایندگی فین تک در روزهای نمایشی YC قطعا در حال کاهش است

نمایندگی فین تک در روزهای نمایشی YC قطعا در حال کاهش است

شناسهٔ خبر: 462892 -




به TechCrunch Fintech خوش آمدید! این هفته، ما به تحلیل تعداد شرکت‌های فین‌تک می‌پردازیم که به گروه زمستانی 2024 Y Combinator راه یافته‌اند، در سه ماهه اول چقدر سرمایه کاهش یافته است و موارد دیگر!

برای دریافت خلاصه‌ای از بزرگ‌ترین و اصلی ترین داستان‌های فین‌تک TechCrunch که هر یکشنبه ساعت ۷:۰۰ صبح به وقت PT به صندوق ورودی شما تحویل داده می‌شود، در اینجا مشترک شوید .

داستان بزرگ

Y Combinator این هفته روزهای نمایشی را برای گروه زمستانی خود برگزار کرد. مثل همیشه، تیم TC همه چیز را فرا گرفته بود. یکی از چیزهایی که برای من قابل توجه بود این بود که چقدر نمایندگی فین‌تک در گروه‌های آنها در حال کاهش است. از 260 شرکت در آخرین گروه، نزدیک به 30 شرکت یا 8 درصد به عنوان فین تک طبقه بندی شدند. این در مقایسه با 10 درصد در تابستان 2023، 21 درصد در تابستان 2022 و 24 درصد در زمستان 2022 است. پس ، یک سوم درصد شرکت های فین تک در سال جاری نسبت به دو سال قبل وجود داشت. از میان شرکت‌هایی که امسال انتخاب شدند، کریستین متوجه شد که فین‌تک فرامرزی در حال حاضر داغ است.

تحلیل هفته

بر اساس گزارش وضعیت سرمایه گذاری سه ماهه اول سال 2024 CB Insights، بودجه فین تک در دوره سه ماهه منتهی به 31 مارس 16 درصد نسبت به سه ماهه کاهش یافت. اما حتی نگران‌کننده‌تر از افت دو رقمی این واقعیت است که 7.3 میلیارد دلار در سطح جهان توسط استارت‌آپ‌های فین‌تک در دوره سه ماهه جمع‌آوری شده، پایین‌ترین سطحی است که این بخش از اوایل سال 2017 به خود دیده است. از جنبه مثبت، 15٪ بود به گفته سخنگوی CB Insights، افزایش در معاملات سهام در سه ماهه گذشته، که "به این معنی است که سرمایه گذاران همچنان به راه حل های فین تک - به ویژه فناوری پرداخت" علاقه نشان می دهند. در طول دوره سه ماهه، 904 سرمایه گذاری در استارت آپ های فین تک انجام شد که این رقم در سه ماهه قبل از 786 سرمایه گذاری بیشتر بود که نشان دهنده حجم معاملات کوچکتر بود.

دلار و سنت

مانیش سینگ گزارش می دهد که ساچین بانسال، یکی از بنیانگذاران Flipkart در حال مذاکره برای جذب سرمایه برای استارت آپ جدید خود، فین تک هندی Navi است. سه منبع آگاه به TechCrunch گفتند که Bansal با سرمایه گذاران صحبت می کند تا ارزشی در حدود 2 میلیارد دلار افزایش دهد. یک منبع بيان کرد که او به دنبال جمع آوری بین 200 تا 400 میلیون دلار است. Bansal تا کنون عمدتاً از Navi حمایت مالی کرده است و این اولین جمع‌آوری سرمایه خارجی بزرگ استارت‌آپ مستقر در بنگالورو از زمان تأسیس آن در سال 2018 خواهد بود.

دیگه چی مینویسیم

برای سال‌ها، بانک‌ها پروژه‌های بزرگ انرژی تجدیدپذیر، از مزارع خورشیدی در مقیاس شهری گرفته تا نیروگاه‌های بادی افق را تأمین مالی می‌کنند. اما پروژه‌های کوچک‌تر، مانند نصب پمپ حرارتی در خانه شخصی یا مقاوم‌سازی مسکن مقرون‌به‌صرفه، اغلب از بین می‌روند. آنها به سادگی به اندازه کافی سودآور نبوده اند. اما تقاضا وجود دارد، به همین دلیل است که طرفداران از دولت فدرال برای حمایت از یک بانک به اصطلاح سبز، که این نوع پروژه‌ها را تضمین می‌کند، فریاد می‌زدند.

آن بانک سبز اکنون یک واقعیت است. به گزارش تیم دی چانت، پنجشنبه گذشته، EPA اعلام کرد که 20 میلیارد دلار کمک بلاعوض از قانون کاهش تورم به هشت سازمان اعطا کرده است که از این پول برای اعطای وام برای کمک به این پروژه ها استفاده می کنند.

عناوین با علاقه بالا

هاپکس با ابزار هوش مصنوعی مولد برای خدمات مالی راه اندازی شد

پلتفرم فناوری هیوستون سری C را با پشتیبانی Mastercard افزایش می دهد

Brim Financial سری C 85 میلیون دلاری را به رهبری EDC می بندد تا بودجه توسعه ایالات متحده را تأمین کند

ظهور برای خرید فین‌تک Nuvei با حمایت رایان رینولدز در معامله ۶.۳ میلیارد دلاری

آیا می خواهید با یک نکته ارتباط برقرار کنید؟ به من ایمیل بزنید maryann@techcrunch.com یا برای من پیامی در سیگنال به شماره 408.204.3036 ارسال کنید. همچنین می‌توانید یک یادداشت برای کل خدمه TechCrunch در tips@techcrunch.com ارسال کنید. برای ارتباطات ایمن تر، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل در اینجا ) و پیوندهایی به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است