متن خبر

نظرسنجی نشان می‌دهد با وجود رکود سرمایه‌گذاری عمومی، هوش مصنوعی شاهد افزایش هزینه‌ها است

نظرسنجی نشان می‌دهد با وجود رکود سرمایه‌گذاری عمومی، هوش مصنوعی شاهد افزایش هزینه‌ها است

شناسهٔ خبر: 436044 -




در نظرسنجی انجام شده توسط ABBYY، پیاده سازی هوش مصنوعی شاهد افزایش سرمایه گذاری توسط مدیران فناوری اطلاعات در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه بوده است.

این نظرسنجی که هم بودجه و هم ROI پیرامون اجرای هوش مصنوعی را مورد تحلیل قرار داد، همچنین پاسخ‌های مثبتی را در مورد شادی کارکنان، ارزش کاری و نوآوری مشاهده کرد.

مشتریان همچنین دلیلی برای خوشحالی دارند زیرا "بیش از نیمی از رهبران تحلیل شده محصولات و پروژه های با کیفیت بالاتر را همراه با تحویل سریع تر محصولات خود به مشتریان اعلام کردند. به گفته گابریل لوکیانچوک، مدیر ارشد بازاریابی در ABBYY، بیش از یک سوم نتایج خدمات مشتری بهبود یافته را گزارش کردند.

آینده ای روشن برای اتوماسیون هوش مصنوعی

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی که روی هوش مصنوعی انجام می‌شود، اتوماسیون هوشمند را در بر می‌گیرد و کسب‌وکارهای متوسط ​​تا بزرگ از نظر هزینه‌ها پیشرو هستند. از آنجایی که ۵۷ درصد از مدیران فناوری اطلاعات انتظار بازگشت سرمایه ۲ برابری دارند، اتوماسیون هوشمند حداقل ۲ برابر بازده سرمایه گذاری را به ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان ارائه می دهد.

این ROI چشمگیر را می توان بیشتر به مزایای استفاده از اتوماسیون هوشمند نسبت داد، زیرا ۵۲٪ از پاسخ دهندگان بهبود بهره وری را به عنوان بزرگترین دستاورد اجرای آن گزارش کردند که از نزدیک با افزایش بهره وری (۴۸٪) همراه بود.

جالب توجه است که بزرگترین مانعی که پاسخ دهندگان در اجرای اتوماسیون هوش مصنوعی دیده اند، «تمایل به حفظ روش های قدیمی» برای انجام کارها بوده است، به طوری که ۳۱ درصد از پاسخ دهندگان این موضوع را به عنوان دلیل ذکر کرده اند. با این حال، با اجرای استراتژی های هوش مصنوعی در ۸۹٪ از مشاغل - ۳۷٪ از آنها یک برنامه ۳-۵ ساله هستند، آینده امیدوار کننده به نظر می رسد.

کسب و کارهای کوچکتر به دنبال اولویت دادن به تجربه مشتری و خودکارسازی فرآیندهای فروش به عنوان مکانیزم های درآمدزایی در سال ۲۰۲۳ هستند، در حالی که به دنبال کاهش تعهدات مانند اشتراک نرم افزار و اجاره هستند. با این حال، پیچیدگی اجرای چنین مکانیزم‌هایی منعکس شده است، زیرا کسب‌وکارهای کوچک‌تر احتمالاً فقط یک استراتژی هوش مصنوعی ۱ یا ۲ ساله دارند.

به طور کلی، بودجه هوش مصنوعی در میان شرکت‌ها در هر اندازه‌ای شاهد افزایش ۸۰ درصدی بود که می‌توان آن را به میزان ضروری اتوماسیون و طبیعتاً هوش مصنوعی در رقابتی ماندن در اقتصاد مدرن نسبت داد.

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است