متن خبر

نصب‌های خورشیدی تسلا کاهش می‌یابد، اما تجارت باتری در حال رونق است

نصب‌های خورشیدی تسلا کاهش می‌یابد، اما تجارت باتری در حال رونق است

شناسهٔ خبر: 445430 -




بر اساس آخرین آمار از گزارش درآمد سه ماهه چهارم 2023 تسلا، کسب و کار خورشیدی پیشرو تسلا در حال کاهش است.

این خودروساز روز چهارشنبه فاش کرد که استقرار خورشیدی آن با 36 درصد کاهش به مجموع 223 مگاوات (MW) در سال گذشته رسیده است که نسبت به 348 مگاوات در سال 2022 کاهش یافته است. اگرچه نرخ‌های بهره بالا رشد خورشیدی را در برخی بازارها کند کرد، اما کاهش تسلا در ایالات متحده اتفاق افتاد. به طور کلی رکورد یک سال را ثبت کرد. بر اساس برآوردهای SEIA، یک گروه صنعت خورشیدی، ایالات متحده در سال 2023 33 گیگاوات ظرفیت خورشیدی اضافه کرد.

سال بدی برای خورشیدی تسلا بود - بدترین سال از سال 2020. اگر بزرگنمایی کنیم، سه ماهه پایانی 2023 همچنان بدتر به نظر می رسد.

در سه ماهه چهارم 2023، استقرار خورشیدی تسلا 59 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به 41 مگاوات رسید — از 100 مگاوات در سه ماهه چهارم 2022. به غیر از مقصر دانستن نرخ بهره، این شرکت توضیح دیگری برای کاهش وات ارائه ن کرد.

با این حال، کسب و کار تولید و ذخیره انرژی تسلا نسبتاً پررونق است (تعجب، شگفتی). این شرکت بيان کرد که استقرار ذخیره انرژی آن - که شامل باتری های خانگی Powerwall و مگا پک های کاربردی در مقیاس کاربردی می شود، در سال 2023 به 14724 مگاوات ساعت (MWh) رسید که 125 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

علیرغم رونق کلی، تسلا اظهار داشت که انتظار دارد مقداری نوسان در استقرار انرژی به صورت فصلی به سه ماهه بیفتد و نتایج سه ماهه چهارم این شرکت نیز همین میزان را نشان می‌دهد. این خودروساز 3202 مگاوات ساعت در سه ماهه چهارم 2023 به کار گرفته است. نسبت به سه فصل قبل کاهش یافته است، اما اگر این رقم را با سه ماهه مشابه سال قبل (سه ماهه چهارم 2022) مقایسه کنید، افزایش یافته است.

باتری‌های خانگی و تجاری می‌توانند نقش کلیدی در تغییر به منابع انرژی تجدیدپذیر با ذخیره انرژی پاک در دسترس متناوب برای استفاده بعدی داشته باشند. چنین باتری‌هایی همچنین می‌توانند با کاهش تقاضا در شبکه در زمان‌های اوج مصرف و تامین انرژی پشتیبان در هنگام قطع برق، به جوامع و حتی کل جزایر کمک کنند تا برای آب و هوای شدید آماده شوند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است