متن خبر

نشت Core i9-14900KF اینتل یک خبر خوب و بد برای کسانی است که امیدوار به یک CPU پرچمدار سریع هستند.

نشت Core i9-14900KF اینتل یک خبر خوب و بد برای کسانی است که امیدوار به یک CPU پرچمدار سریع هستند.

شناسهٔ خبر: 436271 -




پرچمدار ورودی Core i9-14900KF اینتل در یک بنچمارک فاش شده مشاهده شده است که عملکرد تک هسته ای چشمگیر را نشان می دهد، اگرچه نتیجه چند رشته ای چندان چشمگیر نیست.

همانطور که VideoCardz متوجه شد، ما برخی از نتایج PassMark برای ۱۴۹۰۰KF ظاهر شده‌ایم ( پس از نظر فنی ۱۴۹۰۰K نیست، اما تقریباً یکسان است - تنها تفاوت اینجا این است که هیچ گرافیک یکپارچه‌ای با مدل 'KF' وجود ندارد، اما اینطور نیست. این نتایج را به هیچ وجه تحت تاثیر قرار می دهد، در اینجا بی ربط است).

Core i9-14900KF نتیجه تک رشته ای ۴۹۳۹ را در PassMark ثبت کرد - البته با هر معیاری که درز کرده است چاشنی اضافه کنید - که در مقایسه با ۱۳۹۰۰K که به ۴۶۶۶ رسید.

این تقریباً ۶٪ سریعتر برای ۱۴۹۰۰KF است، که منعکس کننده حداکثر سرعت افزایش سریعتر است که به ۶ گیگاهرتز خارج از جعبه می رسد (در مقایسه با ۵.۸ گیگاهرتز برای پرچمدار فعلی Raptor Lake).

برای عملکرد چند رشته‌ای، PassMark 14900KF را تقریباً در حالت خاموش با ۱۳۹۰۰K نشان می‌دهد - در واقع فقط یک لمس کندتر (حدود نیم درصد، پس هیچ معنی‌داری ندارد).


تجزیه و تحلیل: بیایید گمراه نشویم (اگرچه مسلماً در اینجا نگرانی هایی وجود دارد)

این یک چرخش کمی عجیب در این نتایج است، زیرا در حالی که پرش تک هسته‌ای تقریباً همان‌طور است که ما انتظار داریم – یک گام مناسب – عدم ایجاد هیچ گونه بهبود چند رشته‌ای به هیچ وجه عجیب به نظر می‌رسد.

اکنون، این فقط یک معیار است، و یک نشت در آن است، پس بهتر است به هر حال سهام زیادی را در نتایج قرار ندهیم. به‌علاوه، دیگر نشت‌های اخیر در مورد Core i9-14900KF نشان‌دهنده برخی دستاوردهای چند رشته‌ای (در Geekbench) است، پس ما واقعاً باید در اینجا قضاوت کنیم. مطمئنا، ما انتظار افزایشی را داریم، نه برای چند هسته ای.

با توجه به شایعات منتشر شده در مورد اینکه چگونه این پردازنده های دسکتاپ نسل چهاردهم به طور کلی حرکت رو به جلوی کوچکی خواهند داشت، به طور کلی از Raptor Lake Refresh انتظار چیزهای بزرگی نداریم.

یکی دیگر از سرنخ ها در این رابطه عدم اشاره اینتل به Raptor Lake Refresh در رویداد نوآوری اخیر خود است که باز هم کمی دور به نظر می رسد. تیم بلو به طور کامل بر روی دمیدن تراشه‌های لپ‌تاپ Meteor Lake (و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌ها) تمرکز کرد، و حتی به سمت دسکتاپ معادله نسل بعدی پردازنده اشاره ن کرد. و این دقیقاً ما را با اعتماد به نفس پر نمی کند…

از آنجایی که Raptor Lake Refresh قرار است ماه آینده (حدود اواسط اکتبر) عرضه شود، این موضوع در کتاب ما کاملاً گویا است. با این حال، بر اساس بخشی از این نشت، ما می‌توانیم به یک به‌روزرسانی مناسب CPU پرچمدار امیدوار باشیم، و همیشه ۱۴۷۰۰K وجود دارد که انتظار داریم که تعداد هسته‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد (برای هسته‌های کارآمد، اضافه کردن چهار هسته) و باید شکل بگیرد. در نتیجه به طرز چشمگیری افزایش یافت.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است