متن خبر

نسل اول اپل‌ واچ ازجمله مدل طلایی ۱۷ هزار دلاری، در لیست محصولات منسوخ‌شده اپل قرار گرفت

نسل اول اپل‌ واچ ازجمله مدل طلایی ۱۷ هزار دلاری، در لیست محصولات منسوخ‌شده اپل قرار گرفت

شناسهٔ خبر: 440496 -




براساس یک یادداشت داخلی، اپل ظاهراً تمام مدل‌های نسل اول اپل واچ که سال ۲۰۱۵ عرضه شده بودند را به فهرست محصولات «منسوخ‌شده» خود اضافه کرده است. در نتیجه، این دستگاه‌ها دیگر واجد شرایط تعمیر یا ارائه خدمات دیگر در فروشگاه‌های اپل و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مجاز آن نیستند.

MacRumors در گزارش جدید خود توضیح می‌دهد که اپل در یک یادداشت داخلی به این موضوع اشاره کرده است. براساس این گزارش، فهرست مدل‌های منسوخ‌شده اپل واچ شامل نسخه‌ای با روکش طلای ۱۸ عیار می‌شود که در زمان عرضه خود تا ۱۷ هزار دلار قیمت داشت. تولید این اپل‌واچ طلایی در سال ۲۰۱۶ متوقف شد و غول فناوری آن را با یک مدل سرامیکی جایگزین کرد که با برچسب قیمت ۱۲۹۹ دلاری خود یک گزینه لوکس مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود.

همچنین تمام نسخه‌های آلومینیومی و فولادی ضد زنگ ۳۸ میلی متری و ۴۲ میلی متری اپل واچ اصلی از جمله نسخه‌های Hermès نیز طبق این یادداشت اکنون به عنوان منسوخ‌شده طبقه‌بندی شده‌اند.

پایان پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسل اول اپل واچ

اپل ۷ سال پس از توقف عرضه محصولات خود برای فروش، آن‌ها را به فهرست محصولات منسوخ‌شده اضافه می‌کند. عرضه اپل واچ اصلی در سپتامبر سال ۲۰۱۶ و پیش از عرضه مدل‌های سری ۲ و سری ۱ اپل واچ متوقف شده بود، پس مدل‌های نسل اول اکنون از مرز هفت ساله خود عبور کرده‌اند. همچنین این دستگاه‌ها که به‌طور گسترده به‌عنوان سری ۰ نامیده می‌شوند نیز پس از watchOS 4.3.2 در سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی نرم‌افزاری دیگری دریافت نکرده‌اند.

در نهایت باید اشاره کرد که غول سازنده آیفون هنوز فهرست محصولات قدیمی و منسوخ‌شده موجود در وب‌سایت خود را به‌روزرسانی نکرده است، اما با توجه به اعلام این موضوع در یادداشت داخلی این شرکت، احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییر آن خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است