متن خبر

نسخه بتا اندروید ۱۴ به گوشی های پیکسل طعم ویژگی وب کم کاربردی اپل را می دهد.

نسخه بتا اندروید ۱۴ به گوشی های پیکسل طعم ویژگی وب کم کاربردی اپل را می دهد.

شناسهٔ خبر: 436450 -




Android 14 QPR1 Beta 1 با معرفی انواع آپشن های جدید در دستگاه‌های پیکسل وارد شده است. مهمترین آنها توانایی تبدیل گوشی هوشمند خود به وب کم است.

این اساساً نسخه اندروید Continuity Camera برای آیفون است، اگرچه طبق تفکیک ۹To5Google ، تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. مهمتر از همه، و این ممکن است برخی را ناامید کند، باید تلفن خود را از طریق کابل USB به رایانه خود متصل کنید. از سوی دیگر ، دوربین تداومی به صورت بی سیم کار می کند. خبر خوب این است که این فناوری به سخت افزار یا سیستم عامل خاصی محدود نمی شود. هر رایانه‌ای که می‌تواند یک وب‌کم استاندارد را اداره کند، می‌تواند از [پیکسل] به عنوان یکی استفاده کند.

راه اندازی

این گزارش روند راه اندازی دستگاه تلفن همراه را شرح می دهد. پس از اتصال پیکسل خود، یک گزینه «وب کم» جدید در منوی تنظیمات USB ظاهر می شود. با انتخاب آن اعلانی با عنوان «دستگاه به عنوان وب کم» راه اندازی می شود. با ضربه زدن روی این اعلان، برنامه‌ای باز می‌شود که می‌توانید فید ویدیو را پیش‌نمایش کنید و تغییراتی در آن ایجاد کنید.

به نظر می رسد این فناوری با نرم افزارهای شخص ثالث مانند Zoom و Google Meet کار می کند. باید «دوربین Android» را در آن برنامه‌ها ظاهر کنید. با کلیک بر روی آن پیکسل به نرم افزار متصل می شود.

محدودیت های مهمی در رابطه با این ویژگی وجود دارد. میشال رحمان، یکی از اعضای این صنعت در X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) اظهار داشت که فقط با خطوط پیکسل ۶ یا پیکسل ۷ کار می‌کند. همچنین، نمی توانید از لنز تله فوتو در پیکسل ۷ پرو استفاده کنید. پشتیبانی نمی شود. جالب اینجاست که رحمان ادعا می‌کند که این قابلیت منحصر به Google Pixel نخواهد بود، زیرا منابع او می‌گویند که بخشی از کد منبع اندروید ۱۴ خواهد بود.

همانطور که برای اولین بار گزارش دادم Android 14 QPR1 به شما امکان می دهد از دستگاه سری Pixel 6 یا Pixel 7 به عنوان وب کم USB برای رایانه شخصی خود استفاده کنید. با این حال، این ویژگی انحصاری پیکسل نیست. طبق منابع من، بخشی از کد منبع Android 14 خواهد بود، اما برنامه DeviceAsWebcam در آن گنجانده نشده است، زمانی که… https://t.co/Hl0YiaSqd0 pic.twitter.com/ FTizZmypoIS21 سپتامبر ۲۰۲۳

بیشتر ببین

مشمولان قابل توجه

زمان عرضه اندروید ۱۴ مشخص نیست. تئوری غالب در حال حاضر این است که تاریخی برای زمانی در ماه اکتبر تعیین شده است که مصادف با عرضه پیکسل ۸ است. اگر علاقه مند به آزمایش ابزار وب کم و موارد دیگر هستید، می توانید به برنامه اندروید بتا در وب سایت Google بروید. ، تحلیل کنید که آیا دستگاه واجد شرایطی دارید یا خیر، و سپس ثبت نام کنید.

حتی اگر مدل پیکسل ۶ یا پیکسل ۷ ندارید، اشکالی ندارد زیرا نسخه بتا چیزهای بیشتری وجود دارد. برای مثال، می‌توانید «ساعت قفل جدید» را با سبک «مترو» امتحان کنید. ابزار ذخیره App Pair از اوایل امسال اکنون کاملاً کاربردی است. علاوه بر این، لانچر پیکسل دارای دکمه «ویرایش صفحه اصلی» است که به شما امکان می‌دهد ویجت‌ها را «بدون نیاز به انتخاب مجدد موارد» جابجا کنید.

به خاطر داشته باشید که همه چیز در اینجا هنوز در حال توسعه است. ممکن است برخی چیزها آنطور که در نظر گرفته شده کار نکنند.

Pixel Launcher در حال آزمایش یک دکمه جدید "ویرایش صفحه اصلی" است که به شما امکان می دهد چندین مورد را از صفحه اصلی خود اضافه یا حذف کنید بدون اینکه مجبور باشید دائماً موارد را انتخاب کنید. (البته در حال حاضر به درستی کار نمی کند.) pic.twitter.com/ xzFMQlZpuX 20 سپتامبر ۲۰۲۳

بیشتر ببین

نسخه بتا مطمئناً یک به روز رسانی جالب است. با این حال، نمی توانیم کمی احساس ناامیدی نکنیم. به نظر می رسد اندروید به سادگی در تلاش است تا به iOS برسد. اگر به بقیه ویژگی هایی که قرار است اندروید ۱۴ دریافت کند نگاه کنید، بسیاری از آنها در حال حاضر در آیفون ها مانند پشتیبانی کامل از کلیدهای عبور و ارتباطات ماهواره ای هستند. اینها هیچ ایرادی ندارند، اما ما امیدوار بودیم که بیشتر شود. چیزی که به اندروید برتری می دهد.

اگر می‌خواهید بدانید که اپل در حال پختن چه چیزی بوده است، به تفکیک بهترین هفت ویژگی آیفون ۱۵ توسط TechRadar مراجعه کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است