نرم افزار OneRail به حل مشکل تحویل آخرین مایل کمک می کند
تحویل آخرین مایل، آخرین مرحله از فرآیند تحویل، یک نقطه درد مشترک برای شرکت ها است. طبق یک نظرسنجی، تقریباً 90 درصد از خرده فروشان با عملیات تحویل آخرین مایل خود به دلیل مسائل فنی، هزینه ها یا ترکیبی از هر دو مشکل دارند.
بیل و لیزا کاتانیا این را به خوبی درک می کنند. تیم زن و شوهر، OneRail، یک کسب و کار راه حل های تحویل آخرین مایل را در سال 2018 تاسیس کردند.
بیل قبلاً یک شرکت کوپن دیجیتالی به نام M-Dot Network را تأسیس کرد که توسط سازمان پردازش معاملات خرده فروشی Inmar در سال 2011 خریداری شد. بیل که از طرفداران مشتاق مسابقات سهام بود، همچنین قبلاً دارایی های وب را مدیریت می کرد که اخبار و نتایج مسابقه را به شرکای رسانه ای منتقل می کرد.
پس چه چیزی باعث شد که بیل OneRail را تأسیس کند؟ به اندازه کافی نسبتاً، ناامیدی از بردن یخچال از یک جعبه فروشی بزرگ به خانه اش. بیل با شریک خود، لیزا، OneRail را راه اندازی کرد تا "اصطکاک در تحقق را از بین ببرد."
بیل به TechCrunch گفت: «ما در ابتدا با OneRail Zapt تماس گرفتیم و تمرکز آن بر ارائه ظرفیت تحویل به مشاغل محلی از طریق یک شبکه پیک بود. اما به زودی متوجه شدم که هرگز نمیتواند مشکل تحویل همهکانالی را برای خردهفروشان و عمدهفروشان بزرگ حل کند. پس ما به تخته طراحی برگشتیم و پایه و راه حل را ایجاد کردیم که امروز OneRail است.
پلت فرم OneRail به طور خودکار حالت های حمل و نقل (به عنوان مثال در همان روز، روز بعد و غیره) و شبکه های حامل را برای بهینه سازی سفارش ها بر اساس عواملی مانند داده های سفارش و عملکرد تاریخی انتخاب می کند. این به شبکهای از رانندگان و شرکتهای تدارکات و یک تیم پشتیبانی مشتری متصل است که سعی میکند مشکلات را به محض بروز مشکل حل کند.
بیل گفت: "تحویل پیچیده است - آنها از نظر اندازه و وزن متفاوت هستند، و پشتیبانی از تمام نیازهای حمل و نقل را برای یک شبکه دشوار می کند." با این حال، کار با شرکتهای مختلف تحویل برای انجام طیف وسیعی از سفارشها پرهزینه است و تجربهای پراکنده برای کارکنان عملیات و مصرفکنندگان ایجاد میکند. آنها برای دریافت ردیابی و دید در مسیر تحویل تلاش میکنند، که اجرای گزارشها یا فعال کردن تجربه مشتری محور خردهفروشی را که میخواهند دشوار میکند.»
OneRail همچنین خدماتی را برای مدیران ناوگان ارائه می دهد. با استفاده از برنامه آن، مدیران میتوانند رانندگان را ارسال کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند، تحویلها را ردیابی کنند و کارهای مختلف صورتحساب و عملیات را انجام دهند.
بیل گفت: «بسیاری از مشتریان ما «راهحلهای نقطهای» مختلفی را که در اوج شیوع کووید اجرا میشد، منسوخ کردهاند، از جمله پلتفرمهای دید، پلتفرمهای ارسال بسته، برنامههای ردیابی راننده و موارد دیگر. "OneRail داده های یکپارچه و یک شیشه واحد را برای انجام آخرین مایل با هزینه کمتر فراهم می کند."
تعدادی بازیکن در فضای تدارکات آخرین مایل، از جمله Fez Delivery، UniUni، Curri، Onfleet و 99 Minutos وجود دارد. این تعجب آور نیست، با توجه به فرصت گسترده. با توجه به Future Market Insights، پیشبینی میشود که بازار نرمافزار تحویل آخرین مایل از 14.19 میلیارد دلار به 47.73 میلیارد دلار تا سال 2034 افزایش یابد.
اما OneRail در تلاش برای دور نگه داشتن رقبا به سرعت در حال گسترش است. درآمد این شرکت از نوامبر 2022 تا کنون 254 درصد افزایش یافته است و تعداد زیادی از مدیران از جمله مدیر مالی، اد کارس، استخدام شده است.
OneRail ادعا می کند که خدمات آن اکنون به بیش از 400 شهر در ایالات متحده و کانادا می رسد و روزانه بیش از 250000 تحویل را برای حدود 50 برند انجام می دهد.
OneRail همچنین اخیراً خریدی انجام داده است: Orderbot. شرکت مستقر در ونکوور، که OneRail در ژوئن خریداری کرد، ابزارهای مدیریت موجودی را می فروشد که برای کاهش موجودی، تقسیم سفارشات و تحویل دیرهنگام طراحی شده اند.
بیل گفت: «من و لیزا OneRail را با این فرض تأسیس کردیم که پلتفرم آخرین مایل ارائه راهحلهایی برای مشکلات اجرایی بالادستی و پاییندستی که خردهفروشان و عمدهفروشان را آزار میدهد، وجود ندارد. رقبای ما تنها تکههای کوچکی از پازل عملیات را حل میکنند و بر قابلیتهای تحویل آخرین مایل متمرکز میشوند.»
دفتر مرکزی آن در اورلاندو، OneRail، که مشتریان آن شامل Lowe's (که تحویل همان روز را ارائه می دهد) و PepsiCo، این ماه اعلام کرد که 42 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری C به رهبری Aliment Capital جمع آوری کرده است. با رساندن مجموع جمع آوری شده شرکت به حدود 109 میلیون دلار، پول نقد جدید صرف توسعه محصول و گسترش تیم 162 نفره OneRail خواهد شد.
بیل گفت: "این دور 100٪ سهام، یک دور صعودی است، با ارزش گذاری قبل از پول 120٪ بیشتر از دور سری B دو سال پیش." علاوه بر افزایش سهام، ما یک تسهیلات بدهی 13 میلیون دلاری با بانک سیلیکون ولی داریم که از سری A در سال 2021 شریک ما بوده است. ما چندین ماه جریان نقدی آزاد داشته ایم و سودآوری را پیش بینی می کنیم. 2025."
ارسال نظر