متن خبر

نحوه کار با جداول در Excel در مقابل Google Sheets

نحوه کار با جداول در Excel در مقابل Google Sheets

شناسهٔ خبر: 613986 -




Google Sheets اخیراً یک ویژگی کاملاً جدید منتشر کرد : جداول.

خوب، جدید کمی اغراق آمیز است. اکسل چندین سال است که جداول مناسبی داشته است، و این یک نقطه اختلاف در جامعه صفحه گسترده بوده است.

در این مقاله، جدول‌ها دقیقاً چیست، چرا مهم هستند، و سپس مشاهده می‌کنم که جداول جدید Google Sheet چگونه در مقابل مایکروسافت اکسل قرار می‌گیرند.

در اینجا یک راهنمای ویدیویی از همه چیزهایی است که پوشش خواهیم داد:

جدول چیست؟

جدول روشی برای ساختار و قالب بندی داده ها در یک صفحه گسترده است. ردیف‌ها و ستون‌های داده را با هم گروه‌بندی می‌کند تا راحت‌تر فیلتر، گروه‌بندی و تجزیه و تحلیل شوند.

بسیاری از مردم به بیت داده های زیر نگاه می کنند و به اشتباه تصور می کنند که از قبل در یک جدول است.

تصویر-103
داده ها در اکسل

این صرفاً ردیف‌ها و ستون‌هایی از داده‌ها در اکسل به خوبی سازماندهی شده است. هر ستون یک دسته جداگانه از اطلاعات است، یعنی شناسه، نام، ایمیل، عنوان شغل و حقوق.

هر ردیف نشان دهنده یک ورودی از آن داده است. پس ، شما باید شناسه، نام، ایمیل، عنوان شغلی و حقوق خود را در یک ردیف از چپ به راست قرار دهید.

ساده، بله؟

یک جدول حاوی همه داده های یکسان است، اما با قالب بندی آن به عنوان جدول می توانیم بسیاری از عملکردهای اضافی را باز کنیم.

اولین مورد خود ظاهر است. وقتی جدولی ایجاد می کنیم، اکسل بلافاصله داده های ما را با یک ردیف سرصفحه تیره و نوارهایی از رنگ های متناوب رنگ می کند.

تصویر-104
جدول در اکسل

Sheets همان کار را انجام می دهد، همانطور که در زیر می بینیم.

تصویر-105
جدول در Google Sheets

پس ، یک جدول به سادگی راهی برای مدیریت و گروه‌بندی آسان‌تر داده‌ها است. اما همانطور که خواهیم دید، بسیار فراتر از قالب بندی است.

چرا جداول مهم هستند؟

جداول به کاهش خطاها کمک می کند. هنگام برخورد با داده ها، ما همیشه از تمیز بودن داده ها و عدم وجود خطا در فرمول هایمان اطمینان می دهیم.

جداول به سادگی با ساختاربندی و قالب بندی خوب به منظم نگه داشتن چیزها کمک می کنند. اما همانطور که در بخش فرمول در یک لحظه خواهیم دید، آنها همچنین به ما این امکان را می دهند که با محاسبه پویا چیزها برای ما خطاهای موجود در فرمول ها را کاهش دهیم.

نحوه ایجاد جدول در اکسل و شیت

در مایکروسافت اکسل، ایجاد جدول به سادگی کلیک کردن در هر نقطه از محدوده داده و فشار دادن CTRL + T است. بلافاصله اکسل محدوده داده های جدول را پیش بینی می کند و از شما می خواهد که این موضوع را تأیید کنید.

تصویر-106
محدوده داده جدول اکسل

از طرف دیگر، می‌توانید همان گزینه ایجاد جدول را از منوی Insert در نوار بالا پیدا کنید.

جدول
منوی درج اکسل

در برگه‌ها، باید یا در سلولی در محدوده داده کلیک راست کنید یا از منوی Format گزینه تبدیل به جدول را انتخاب کنید.

ورق ها
تبدیل به گزینه های جدول در Google Sheets

یک نکته در Sheets: اگر روی یک سلول راست کلیک کنید، باید کل محدوده داده را برای تبدیل آن به جدول انتخاب کنید. در حالی که، اگر فرمت - تبدیل به جدول را از منو انتخاب کنید، (مانند اکسل) به اندازه کافی هوشمند است تا کل محدوده داده را پیش بینی کند.

یه چیز کوچیک اما اکسل جایزه را برای سهولت ایجاد می گیرد.

کلیک راست
تبدیل به جدول در Google Sheets

⭐برنده: EXCEL

نحوه قالب بندی جداول در اکسل و شیت ها

همانطور که در ابتدا دیدیم، به محض ایجاد جدول، مقداری قالب بندی انجام می شود.

از اینجا، هر چند، هر دو برنامه امکان سفارشی سازی بیشتر را فراهم می کنند.

در Sheets، می‌توانیم منوی کرکره‌ای را در بالا سمت چپ در کنار نام جدول انتخاب کنیم تا بلافاصله به چند گزینه دسترسی داشته باشیم. در بیشتر موارد، ما می توانیم به سادگی رنگ های متناوب جدول را تغییر دهیم.

فرمت برگه
گزینه های قالب بندی در Google Sheets

اگر Custom را انتخاب کنیم، منوی کامل رنگ های متناوب را باز می کند که از طریق منوی Format نیز قابل دسترسی است. این به ما کنترل بیشتری بر روی رنگ ها می دهد، اما همه چیز زیبایی شناختی است.

تصویر-110
منوی رنگ های متناوب در Google Sheets

در همین حال، در اکسل، ما همین گزینه ها را با چند گزینه ضامن دیگر برای یک ظاهر طراحی داریم. برای مثال، می‌توانیم ستون اول را برای پررنگ کردن متن در ستون id تحلیل کنیم یا بین ستون‌ها و/یا ردیف‌های نواری جابجا می‌شویم.

و در سمت راست تب Table Design در نوار، تعداد زیادی سبک از پیش ساخته شده وجود دارد که می توانیم آنها را روشن و خاموش کنیم.

فرمت-اکسل
طراحی جدول در اکسل

هر دو برنامه در اینجا گزینه های زیادی را ارائه می دهند و این بیشتر برای خوب جلوه دادن جداول است. اما اکسل با گزینه های بیشتر در صدر قرار می گیرد.

⭐برنده: EXCEL

چگونه جداول را در Excel و Google Sheets مرتب کنیم

در هر دو برنامه، یک دکمه کشویی در هر یک از سلول های ردیف سرصفحه وجود دارد. انتخاب این مورد در اکسل به ما امکان می‌دهد صعودی یا نزولی... یا حتی بر اساس رنگ مرتب کنیم.

مرتب سازی
مرتب سازی در اکسل

به عنوان مثال، اگر برخی از داده‌های خود را با استفاده از رنگ فونت آبی داشته باشیم، می‌توانیم آن را بر اساس آن رنگ مرتب کنیم:

مرتب کردن رنگ
مرتب سازی بر اساس رنگ در اکسل

در مورد Google Sheets چطور؟ بله، همان معامله وجود دارد. همچنین تشخیص می دهد که چه زمانی از رنگ های مختلف استفاده می شود و به شما امکان می دهد همان نوع مرتب سازی را انجام دهید.

sheets-sorting-Options-1
مرتب سازی بر اساس رنگ در برگه

اکسل دارای یک کادر محاوره‌ای مرتب‌سازی سفارشی است که می‌تواند جزئیات بیشتری را توضیح دهد. به عنوان مثال، می توانید سطوح مرتب سازی را اضافه کنید.

با استفاده از مثال رنگی خود، ابتدا می‌توانیم بر اساس رنگ‌های فونت آبی رنگ ایمیل و سپس بر اساس رنگ‌های فونت قرمز در ستون عنوان شغل مرتب‌سازی کنیم.

مرتب سازی دوگانه
مرتب سازی چند ستونی در اکسل

Google Sheets می‌تواند همین کار را انجام دهد، اما نه از قسمت کشویی هدر. مرتب‌سازی کشویی سرصفحه به یک ردیف در کاربرگ‌نگار محدود می‌شود.

اما، اگر کل محدوده داده جدول و سپس Data - Sort Range - Advanced range sorting options را انتخاب کنید، می توانید بر اساس چندین ستون در Google Sheets مرتب کنید.

پیشرفته-مرتب سازی-google-sheets
مرتب سازی پیشرفته در Google Sheets

مرتب سازی پیشرفته برگه ها به اندازه اکسل قدرتمند نیست. شما فقط می توانید صعودی یا نزولی را بر اساس مقدار مرتب کنید. اکسل این کیک را یک مو می گیرد.

google-sheets-multiple-row-sorting

⭐برنده: EXCEL

نحوه فیلتر کردن جداول در Excel و Google Sheets

فیلتر کردن دقیقاً مانند مرتب سازی کار می کند. در هر دو برنامه، روی انتخابگر کشویی در ردیف هدر کلیک کنید تا گزینه های فیلتر را ببینید.

در هر دو برنامه گزینه های مشابهی داریم. می‌توانیم مانند مرتب‌سازی‌مان بر اساس رنگ فیلتر کنیم. می‌توانیم با انتخاب همه، هیچ‌کدام یا مقادیر فردی، بر اساس مقادیر فیلتر کنیم. و ما می توانیم بر اساس شرایط فیلتر کنیم.

منوی Google Sheet اینجاست:

تصویر-113
فیلتر کردن در Google Sheets

و اینجا منوی اکسل است. همه گزینه های مشابه در دسترس هستند. هر دو برنامه اجازه می دهند تا فرمول های فیلتر سفارشی نیز وارد شوند.

تصویر-112
فیلتر کردن در اکسل

⭐برنده: کراوات

نحوه استفاده از جداول در فرمول ها در Excel و Google Sheets

یکی از دلایل بزرگ استفاده از جداول در فرمول ها نهفته است. چه از Excel یا Sheets استفاده کنید، احتمالاً از توابع داخلی و توانایی ایجاد فرمول های سفارشی برای تجزیه و تحلیل داده های خود استفاده می کنید.

با نگه داشتن داده های خود در یک جدول، فرمول های شما می توانند به آن داده ها به صورت پویا ارجاع دهند.

به این معنی که اگر ردیف‌هایی از داده‌ها را به جدول خود اضافه کنید، هر فرمولی که به آن مقادیر جدول ارجاع می‌دهد به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

خطر شکستن چیزها با گفت ن داده ها با استفاده از جداول به طور چشمگیری کاهش می یابد.

در اینجا یک مثال ساده است. اگر می‌خواهیم نام و نام خانوادگی را در یک سلول ترکیب کنیم، می‌توانیم آنها را با این فرمول =Salary[first_name]&" "&Salary[last_name] به هم متصل کنیم.

در اکسل، به جدولی با نام آن اشاره می کنیم، در این مورد، Salary . سپس در داخل پرانتز، به نام ستون، [last_name] اشاره می کنیم.

تصویر-115
فرمول ریختن در اکسل

ما می توانیم دقیقاً همین کار را در Sheets انجام دهیم.

تصویر-116
ارجاع فرمول در Sheets

هر چند یک تفاوت قدرتمند وجود دارد. در اکسل، فرمول پایین می آید. به این معنی که فقط یک بار باید آن را در بالای صفحه بنویسیم، اما چون می بیند که به مقادیر در جدول ارجاع می دهیم، به هر ردیف در جدول ریخته می شود.

در Google Sheets، ما همچنان باید فرمول را به پایین بکشیم.

در حال حاضر، گاهی اوقات، ممکن است ما نخواهیم همه چیز بریزد. در این حالت می توانیم از نحو متفاوتی در اکسل استفاده کنیم. به جای نام ستون در داخل پرانتز، می‌توانیم یک علامت @ و مجموعه دیگری از براکت‌ها اضافه کنیم. این به اکسل می گوید که فقط در یک ردیف محاسبه را انجام دهد:

تصویر-117
ارجاع فرمول در اکسل

اکسل روی این مورد خم می شود. استفاده از جداول در فرمول ها در اکسل بسیار قدرتمندتر از شیت است.

⭐برنده: EXCEL

نحوه تغییر محدوده جدول در Excel و Google Sheets

اگر بخواهیم جدول خود را گسترش دهیم یا داده ها را از آن حذف کنیم چه؟ هر دو Google Sheets و Excel به ما این امکان را می دهند که به راحتی این کار را انجام دهیم.

فرض کنید قصد داریم یک ستون برای نام کامل یک شخص اضافه کنیم. در هر دو برنامه، اگر به سادگی full_name را در G1 در سمت راست آخرین ستون خود تایپ کنیم، آن ستون بخشی از محدوده داده جدول خواهد شد.

هر زمان که ما در یک ستون یا ردیف مجاور به داده‌های جدول خود تایپ می‌کنیم، برنامه‌ها فرض می‌کنند که جدول برای گنجاندن آن باید گسترش یابد.

سپس، می‌توانیم از نسخه‌ای از فرمول مثال قبلی برای درج نام کامل استفاده کنیم. اکنون که در داخل جدول هستیم، لازم نیست عنوان جدول را در فرمول خود وارد کنیم.

اکنون، تمام چیزی که در اکسل نیاز است =[@[first_name]]&" "&[@[last_name]] است.

تصویر-119
ستون های جدول مرجع در اکسل

برای برگه‌های Google، در داخل جدول مانند خارج از آن است: =Table2[first]&" "&Table2[last] . Sheets همچنین از ما می‌خواهد که فرمول را به پایین بکشیم. مانند اکسل (هنوز) با ریختن آن مقابله نمی کند.

تصویر-118
ستون های جدول مرجع در Sheets

برای گفت ن ستون‌ها در جدول، می‌توانیم روی نام ستون کلیک راست کرده و insert را انتخاب کنیم.

تصویر-120
درج ستون در اکسل

گوگل در اینجا یک مزیت کوچک دارد که می توانید انتخاب کنید که در سمت چپ یا راست درج شود، به موجب آن اکسل فقط در سمت چپ درج می شود.

تصویر-121
درج ستون Google Sheets

درج ردیف ها دقیقاً یکسان است. اکسل اجازه می دهد تا ردیف های بالا را درج کنید، در حالی که Sheets به شما امکان می دهد بالا یا پایین را انتخاب کنید.

تصویر-122
در حال درج ردیف‌های Google Sheets

در هر دو برنامه، حذف سطرها و ستون ها به سادگی انتخاب سطر(ها) یا ستون(ها)، کلیک راست و انتخاب حذف است.

در اکسل شما از مزایای اضافه شده میانبر صفحه کلید برخوردار هستید. CTRL + - سطرها یا ستون های انتخاب شده را حذف می کند.

هر دو برنامه همچنین به شما امکان می دهند یک جدول را به یک محدوده داده معمولی تبدیل کنید. در اکسل، این دکمه Convert to Range در تب Table Design در منو است

تبدیل
تبدیل به گزینه Range در اکسل

و در Google Sheets، این گزینه Revert to unformatted data از منوی کشویی جدول است.

برگرداندن
به گزینه داده های فرمت نشده در Sheets برگردید

⭐برنده: کراوات

نحوه اضافه کردن یک ردیف کل در یک جدول

شانس خوبی وجود دارد که بخواهید مجموع مبالغ را در یک ستون جمع کنید. چقدر آسان است که این را در جدول اضافه کنید؟

شما می توانید این کار را در هر دو برنامه انجام دهید، اما ...

اکسل این کار را فوق العاده آسان می کند. یک گزینه جابجایی برای این کار در منوی طراحی جدول در نوار وجود دارد. این را روشن کنید، و یک ردیف مجموع به طور خودکار در پایین گنجانده شده و محاسبه می شود.

ردیف کل
کل ردیف در اکسل

آیا می توانید همین کار را در Sheets انجام دهید؟

بله، فقط باید خودتان این کار را انجام دهید.

تصویر-124
کل ردیف در Sheets

⭐برنده: EXCEL

چه کسی برنده می شود؟

خوب، جای تعجب نیست که اکسل در صدر قرار بگیرد. کاربران Sheets (از جمله خودم) با توانایی در نهایت ایجاد جداول مناسب چیزهای زیادی برای هیجان زده شدن دارند. به طور کلی، عملکرد به اندازه اکسل قدرتمند است.

و مانند بسیاری از ویژگی‌ها در مقایسه بین دو برنامه، Sheets احتمالاً می‌تواند کار را برای بیشتر موارد استفاده انجام دهد.

اکسل، طبق معمول، به سادگی کارهای بیشتری انجام می دهد و آن را کمی بهتر انجام می دهد.

من Eamonn هستم و به شما کمک می کنم در صفحات گسترده مهارت پیدا کنید . به خبرنامه رایگان من، Got Sheet، در اینجا بپیوندید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است