نحوه مهاجرت از کتابخانه هسته Play
![](https://khabarkaav.ir/wp-content/uploads/2024/06/1.jpg)
ممکن است اخیراً ایمیلی از فروشگاه Google Play دریافت کرده باشید که در آن موارد زیر بیان شده است:
وابستگی Play Core Maven خود را به نسخه سازگار با Android 14 به روز کنید! کتابخانه Play Core فعلی شما با targetSdkVersion 34 (Android 14) ناسازگار است، که برای بهبود امنیت کاربر، یک تغییر ناسازگار با عقب را در گیرنده های پخش ارائه می دهد. به عنوان یادآوری، از 31 آگوست، Google Play تمام نسخههای جدید برنامه را برای هدف قرار دادن Android 14 میخواهد. برای جلوگیری از خرابی برنامه، به آخرین نسخه وابستگی کتابخانه Play Core بهروزرسانی کنید: https://developer.android.com/guide/playcore#playcore- مهاجرت
ممکن است نتوانید نسخه های بعدی برنامه خود را با این نسخه SDK برای تولید یا آزمایش باز منتشر کنید.
ترسناک به نظر می رسد، اینطور نیست؟
اینقدر نگران نباش در واقع ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد.
تغییر در واقع در مورد چیست
اساساً، گوگل انتشار نسخههای جدید کتابخانه هسته بازی را در اوایل سال 2022 متوقف کرد.
![1](https://www.freecodecamp.org/news/content/images/2024/06/1.jpg)
و از آوریل 2022، آنها کتابخانه اصلی بازی اصلی را به چهار کتابخانه جداگانه تقسیم کردند:
کتابخانه تحویل داراییهای Play
کتابخانه تحویل ویژگی Play
کتابخانه نظرات درون برنامه را پخش کنید
کتابخانه بهروزرسانیهای درونبرنامه پخش کنید
هر کتابخانه دارای عملکرد و مسئولیت خاص خود است.
از آنجایی که کتابخانه اصلی بازی قدیمیتر فقط تا سطح API خاصی پشتیبانی میکند، باید برنامه خود را برای استفاده از کتابخانههای جدیدتری که از آخرین سطوح API پشتیبانی میکنند، منتقل کنید.
در اصل، شما باید بفهمید که از کدام عملکرد کتابخانه اصلی بازی اصلی استفاده می کنید و سپس قسمت صحیح را دانلود کنید. به عنوان مثال، اگر منطقی برای اطلاع دادن به کاربران در هنگام در دسترس بودن نسخه جدیدتر برنامه خود داشتید، باید کتابخانه Play In-App-Updates را بگیرید.
ما در اینجا دو مورد استفاده را ارائه خواهیم کرد:
برنامه اندروید بومی
اپلیکیشن فلاتر
Use Case – Native Android App
اگر یک برنامه اندروید بومی دارید، چه به زبان Kotlin نوشته شده باشد و چه جاوا، باید موارد زیر را انجام دهید:
فایل build.gradle سطح برنامه خود را باز کنید
به احتمال زیاد در زیر بلوک وابستگی ها، این خط را خواهید دید:
implementation 'com.google.android.play:core-ktx:1.8.1'
3. شما باید آن را حذف کرده و مطابق آنچه در کتابخانه اصلی قبلی استفاده کرده اید، جایگزین کنید
4. اگر باید کتابخانه Play In-App-Updates را بگیرید، باید این موارد را به بلوک وابستگی ها اضافه کنید:
implementation 'com.google.android.play:app-update:2.1.0' //Add the dependency below if you are using Kotlin in your application implementation 'com.google.android.play:app-update-ktx:2.1.0'
5. برنامه خود را بازسازی کنید و ببینید که همه چیز همانطور که باید کار می کند.
✋ همچنین ممکن است لازم باشد بیانیههای واردات را از import com.google.android.play.core.tasks تغییر دهید.*؛ برای وارد کردن com.google.android.gms.tasks.*؛ .
Use Case – Flutter Application
از آنجایی که Flutter چارچوبی است که هم اندروید و هم iOS را ارائه می دهد، این سناریو کمی متفاوت از حالت فوق است. اگر اخطار ارتقای کتابخانه اصلی بازی را در برنامه Flutter خود دریافت کردید، باید به کتابخانه هایی که در فایل pubspec.yaml خود استفاده می کنید نگاهی بیندازید:
dependencies: flutter: sdk: flutter ... in_app_update: ^3.0.0
همانطور که در بالا می بینید، برنامه به کتابخانه in_app_update بستگی دارد که به اطلاع کاربران در هنگام در دسترس بودن نسخه جدیدتر برنامه مربوط می شود. وقتی به صفحه تغییرات pub.dev در in_app_update می رویم، می بینیم که:
![1-1](https://www.freecodecamp.org/news/content/images/2024/06/1-1.jpg)
پس ما باید فایل pubspec.yaml خود را برای استفاده از آن نسخه (حداقل) به روز کنیم.
dependencies: flutter: sdk: flutter ... in_app_update: ^4.1.0
Pub get را اجرا کنید و باید آماده باشید.
ارسال نظر