متن خبر

نحوه خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی

نحوه خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی

شناسهٔ خبر: 612706 -




سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در گذشته خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی مرسوم نبود و مردم برای خرید بلیط سفر هوایی باید به‌صورت حضوری به فرودگاه و آژانس‌های هواپیمایی مراجعه می‌کردند. این کار بسیار زمان بر و خسته‌کننده بود؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی به‌راحتی می‌توان بلیط هواپیما را به‌صورت اینترنتی و آنلاین رزرو و تهیه کرد. نحوه خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی کار بسیار سختی به نظر می‌آید؛ اما این‌گونه نیست. اگر در مورد آن اطلاعاتی ندارید با ما همراه باشید تا بتوانید به‌راحتی بلیط خود را به‌صورت اینترنتی تهیه کنید.

خرید بلیط هواپیما در گذشته تا به امروز

در چند دهه اخیر متقاضیان سفرهای هوایی برای تهیه بلیط هواپیما باید مسافت بسیاری را برای رسیدن فرودگاه طی می‌کردند تا بتوانند بلیط هواپیما برای خود و خانواده را خریداری کنند. رفته‌رفته آژانس‌های هواپیمایی در سرتاسر کشور تأسیس شد که کار را راحت‌تر کرد. آن‌ها با گرفتن پورسانت کمی بلیط سفر را برای مسافران صادر می‌کردند، اما باز هم برای تهیه بلیط به این روش باید وقت و زمان صرف کرد. با پیشرفت تکنولوژی استارتاپ‌ها برای سود بیشتر سرمایه‌های خود را وارد خدمات سفر کردند. ادغام سفر و صنعت وب امکان تهیه بلیط به‌صورت اینترنتی را برای کاربران فراهم کرد.

مشکلات خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری

برای آگاهی بیشتر مروری بر مشکلات خرید بلیط هواپیما آن هم به‌صورت حضوری خواهیم داشت.

  • صرف زمان زیاد: برای خرید بلیط به صورت حضوری، باید افراد زمان زیادی را صرف مراجعه به آژانس هواپیمایی و انتظار در صف می‌کردند.
  • محدودیت در انتخاب: در آژانس‌های هواپیمایی مسافران به تمام پروازهای موجود دسترسی نخواهند داشت و گزینه‌ای پیشنهادی ممکن است با برنامه آنها مغایرت داشته باشد.
  • عدم امکان مقایسه قیمت‌ها: در روش حضوری، مقایسه قیمت بلیط‌های مختلف ایرلاین‌ها دشوار خواهد بود.

مزایای خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی

خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی مزایای بسیاری برای مسافران دارد، از جمله:

  • صرفه‌جویی در زمان: دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آژانس‌های هواپیمایی نیست و می‌توانند در هر زمان و مکان بلیط خود را رزرو و تهیه کنند.
  • مقایسه قیمت‌ها: مسافران به‌راحتی می‌توانند قیمت بلیط‌های مختلف ایرلاین‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند و مناسب‌ترین گزینه مدنظر را انتخاب کنند.
  • دسترسی به تنوع: متقاضیان می‌توانند به تمام پروازهای موجود در تاریخ موردنظر خود دسترسی داشته باشند و از بین آنها یکی را مطابق با ساعت و زمان مدنظر خود انتخاب کنند.
  • اطلاع از قوانین و مقررات: قبل از خرید بلیط مسافران می‌توانند از قوانین و مقررات مربوط به آن، مانند میزان بار مجاز و شرایط کنسلی، مطلع شوند. بعد مطابق با آن بلیط هواپیما را رزرو کنند.

مراحل خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی

باتوجه‌به مزایای بسیاری که خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی دارد، امروزه اکثر مردم از این روش برای خرید بلیط خود استفاده می‌کنند. آن‌ها با تلفن همراه، تبلت و رایانه شخصی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند بلیط هواپیما چارتر، سیستمی و حتی لحظه آخری را با ارزان‌ترین قیمت تهیه کنند. کاربران باید مراحل زیر را مرحله‌به‌مرحله انجام دهند تا در پایان بتوانند بلیط سفر هوایی خود را رزرو کنند.

  • انتخاب یک سایت معتبر: برای خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی، ابتدا باید یک پلتفرم معتبر را انتخاب کنند. سایت‌های بسیاری در زمینه فروش بلیط هواپیما وجود دارند. برای اطمینان بیشتر و پی‌بردن به معتبر بودن سایت می‌توانند به نظرات کاربران در اینترنت مراجعه کنند.
  • انتخاب نوع پرواز: مرحله بعد از انتخاب سایت فروش انتخاب نوع پرواز است. این پروازها به دودسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند.
  • انتخاب مبدأ و مقصد: از فهرست فرودگاه‌های موجود در فهرست ارائه شده توسط پلتفرم باید مبدأ و مقصد خود را انتخاب کنند.
  • انتخاب تاریخ: مرحله بعد از تعیین مبدأ و مقصد انتخاب تاریخ است که باید زمان رفت و حتی برگشت سفر را در این قسمت مشخص شود.
  • انتخاب تعداد مسافران: تعداد مسافران یکی از گزینه‌های موجود در مراحل رزرو بلیط هواپیما خواهد بود. این گزینه تعیین‌کننده هزینه است که باید به‌درستی و با دقت تکمیل شود.
  • جستجوی پروازها: بعد از تکمیل اطلاعات بالا، دکمه جستجو را باید لمس کنند در این مرحله فهرست پروازهای موجود در پلتفرم برای متقاضیان نمایش داده خواهد شد.
  • انتخاب پرواز: از بین پروازهای موجود، یکی از پروازهای مناسب با تاریخ و زمان مدنظر خود را باید انتخاب کنند.
  • ورود اطلاعات مسافران: اطلاعات هر یک از مسافران، مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی و شماره گذرنامه برای پروازهای خارجی را باید وارد کنند.
  • پرداخت هزینه بلیط: در این قسمت به مرحله پرداخت خواهند رسید هزینه بلیط هواپیما را باید به‌صورت آنلاین از طریق درگاه‌های معرفی شده باید پرداخت کنند.
  • دریافت بلیط هواپیما: این قسمت آخرین قسمت خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی خواهد بود. پس از پرداخت هزینه، بلیط به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و متقاضیان می‌توانند آن را چاپ و یا در تلفن همراه خود ذخیره کنند.

با کسب اطلاعات در مورد این مراحل به‌سادگی مسافران می‌توانند بلیط هواپیمایی خود را با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنند. اگر بعد از جستجو موفق به تهیه بلیط هواپیما نشدند با فعال‌کردن گزینه رزرو بعد از آزادشدن ظرفیت، بلیط برای متقاضی رزرو خواهد شد.

نکات مهم در زمان خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی

قبل از خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی باید نسبت به قوانین و مقررات این نوع خرید اطلاعات خود را بالا ببرند. در زیر به چند نکته مهم اشاره شده است.

  • به تاریخ و ساعت پرواز باید دقت کرد.
  • اطلاعات مسافران را به‌درستی وارد کنند تا بعداً دچار مشکل نشوند.
  • دقت در هنگام نحوه تکمیل فرم و کاهش هزینه‌های اضافی باتوجه‌به خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های هواپیمایی
  • از سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما استفاده شود.
  • از پرداخت آنلاین در سایت‌های نامعتبر و ناامن خودداری شود.

خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی از اسنپ تریپ

در حال حاضر کمتر کسی برای خرید بلیط هواپیما به دفاتر هواپیمایی مراجعه می‌کند. متقاضیان برای رزرو بلیط هوایی خود به سراغ سایت‌های آنلاین خواهند رفت. اگر شما قصد سفر هوایی را دارید و نیاز به تحلیل و مقایسه شرکت‌های هواپیمایی و خدمات آن‌ها را دارید بهترین پلتفرم اینترنتی اسنپ تریپ است این سایت فهرست ی از شرکت‌های هواپیمایی و خدمات آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد. با تحلیل و مقایسه آن‌ها با یکدیگر بهترین گزینه را به‌راحتی می‌توانید انتخاب کنید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است