متن خبر

نحوه استفاده از Canva Docs برای ایجاد اسناد آنلاین

نحوه استفاده از Canva Docs برای ایجاد اسناد آنلاین

شناسهٔ خبر: 438682 -




اگر دوست دارید از یک ابزار آنلاین برای ایجاد اسناد مانند Google Docs یا نسخه وب مایکروسافت ورد استفاده کنید، برنامه دیگری وجود دارد که باید آن را تحلیل کنید. Canva Docs آپشن های ی را که برای طرح‌های گرافیکی و ارائه‌ها از آن لذت می‌برید برای سازنده اسناد بصری خود به ارمغان می‌آورد.

می‌توانید از Canva Docs به‌عنوان یک برنامه مستقل برای ایجاد مواردی مانند گزارش، پیشنهاد، زمان‌بندی یا بیانیه مطبوعاتی استفاده کنید. با این حال بهتر است از آن در ارتباط با سایر خلاقیت های خود برای داشتن یک سبک ثابت در اسناد، ارائه ها، بنرها، اینفوگرافیک ها و هر چیز دیگری که طراحی می کنید استفاده کنید.

فهرست مطالب

در اینجا همه چیزهایی است که برای ایجاد اولین Canva Doc خود باید بدانید.

با Canva Docs شروع کنید

Canva Docs برای استفاده رایگان است، درست مانند سایر ابزارهای طراحی Canva. وجود دارد؛ با این حال، آپشن های خاصی که فقط با Canva Pro در دسترس هستند مانند قالب‌های ممتاز، عکس‌ها، ویدیوها و عناصر مشابه.

برای شروع می توانید مستقیماً به وب سایت Canva Docs بروید و Create a Doc را انتخاب کنید.

همچنین، از صفحه اصلی Canva دیدن کنید و Docs را در بالای کادر جستجو و سپس Doc را در زیر Start Writing انتخاب کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید Docs to Decks را نیز انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد محتوای سند ایجاد کرده و آن را به یک ارائه تبدیل کنید.

وقتی از شما خواسته شد وارد حساب Canva خود شوید و سپس روی سند خود کار کنید.

از یک قالب Canva Docs استفاده کنید

درست مانند Google Docs و Microsoft Word، می‌توانید پروژه خود را با یک الگو شروع کنید. Canva Docs گزینه های زیادی را برای بسیاری از اسناد شخصی و تجاری ارائه می دهد.

قالب ها را در سمت چپ انتخاب کنید. سپس می توانید مشاهده همه را در کنار الگوهای سند انتخاب کنید تا کل گالری را مشاهده کنید یا عناوین مضمون تک صفحه ای زیر را مرور کنید. همچنین می‌توانید از دسته‌های بالا یا کادر جستجو برای یک الگوی خاص استفاده کنید.

اگر الگو یا سرصفحه‌ای را می‌بینید که می‌خواهید از آن استفاده کنید، به سادگی آن را انتخاب کنید تا در سند خود در سمت راست اعمال شود.

چه با یک الگو شروع کنید و چه از ابتدا، می توانید از گزینه های سفارشی سازی مشابه برای Canva Doc خود استفاده کنید. عناصری مانند جداول، نمودارها یا گرافیک‌ها را وارد کنید، تصاویر یا ویدیوهای خود را آپلود کنید و متن را با سبک‌ها، رنگ‌ها، قالب‌ها یا فهرست‌ها سفارشی کنید.

درج عناصر سند

شما دو راه برای درج موارد در سند خود دارید.

یکی از راه ها استفاده از نوار کناری سمت چپ است. عناصر را برای گفت ن جدول، نمودار، گرافیک، عکس یا ویدیو یا آپلودها برای استفاده از یک تصویر یا ویدیو از دستگاه یا حساب رسانه اجتماعی خود انتخاب کنید. یا مورد را انتخاب کنید یا از کشیدن و رها کردن برای قرار دادن آن در سند خود استفاده کنید.

راه دوم برای گفت ن عناصر استفاده از نماد Add Magic (علامت به اضافه) مستقیماً روی سند است.

وقتی آن نماد را انتخاب می‌کنید، فهرستی از عناصر و ابزارهای قالب‌بندی متن را می‌بینید که می‌توانید استفاده کنید. اگر Canva Pro دارید، می توانید از Magic Write، ابزار نوشتن هوش مصنوعی Canva استفاده کنید.

هنگامی که آیتم مورد نظر خود را وارد کردید، می توانید آن را سفارشی کنید. بسته به عنصری که استفاده می کنید، گزینه های مختلفی دارید.

اضافه کردن و سفارشی کردن متن

برای درج متن، نماد Add Magic را انتخاب کنید و عنوان، عنوان فرعی یا متن اصلی را انتخاب کنید. همچنین می توانید چک فهرست ، فهرست گلوله ای یا فهرست شماره گذاری شده را وارد کنید.

برای سفارشی کردن متن، آن را انتخاب کنید و از گزینه های موجود در نوار ابزار بالا برای سبک فونت، اندازه، رنگ، قالب، فاصله و تراز استفاده کنید.

اضافه کردن و سفارشی کردن جداول

برای درج یک جدول پایه با تعداد مشخصی از ستون ها و ردیف ها، نماد Add Magic را انتخاب کنید، Table را انتخاب کنید و از شبکه برای ایجاد جدول استفاده کنید.

برای درج یک جدول از پیش فرمت شده، عناصر > جداول > مشاهده همه را در نوار کناری انتخاب کنید. سپس یکی از گزینه ها را انتخاب کنید.

هنگامی که جدول خود را وارد می کنید، می توانید موارد خود را مانند جدول در Google Docs یا Microsoft Word به سلول ها اضافه کنید. همچنین می‌توانید سطرها و ستون‌ها را اضافه یا حذف کنید، سلول‌ها را ادغام کنید و سطرها و ستون‌ها را جابه‌جا کنید.

    یک سلول در سطر یا ستون انتخاب کنید و از سه نقطه برای انتخاب یک عمل استفاده کنید.

    با انتخاب علامت مثبت در بالا یا سمت چپ جدول می توانید به سرعت یک سطر یا ستون اضافه کنید.

    در نهایت، می توانید با کشیدن فلش دو طرفه ای که بین آنها ظاهر می شود، اندازه ردیف ها یا ستون ها را تغییر دهید.

    برای اقداماتی که برای کل جدول اعمال می شود، جدول را انتخاب کنید و سپس از سه نقطه در نوار ابزار شناور استفاده کنید.

اضافه کردن و سفارشی کردن نمودارها

اگر در حال ایجاد یک گزارش شرکت یا پیشنهاد تجاری هستید، ممکن است بخواهید نموداری را به سند خود اضافه کنید. می توانید نمودار میله ای، ستونی، خطی، خطی و نقطه ای، تعاملی یا دایره ای را وارد کنید.

برای درج یک نمودار دایره ای، میله ای یا خطی اصلی، نماد Add Magic را انتخاب کرده و نمودار مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای درج نمودار یا سبک متفاوت، عناصر > نمودارها > مشاهده همه را در نوار کناری انتخاب کنید. سپس یکی از گزینه ها را انتخاب کنید.

هنگامی که نمودار را وارد کردید، می توانید داده ها را اضافه کنید، تنظیمات را تنظیم کنید و آن را سفارشی کنید.

    نمودار را انتخاب کنید و از تب Data در نوار کناری استفاده کنید تا نمونه داده ها را با داده های خود جایگزین کنید. همچنین می‌توانید برای آپلود یک فایل CSV یا وارد کردن نمودار از Google Sheets ، Add Data را در پایین گسترش دهید.

    سپس، از تب تنظیمات در نوار کناری برای نمایش یا پنهان کردن افسانه ها، برچسب ها و خطوط شبکه استفاده کنید.

    برای تنظیم رنگ نمودار، فاصله، نشانگرها یا عناصر نمودار خاص، از نوار ابزار در بالا استفاده کنید.

    برای اقدامات اضافی، نمودار را انتخاب کنید و سپس از سه نقطه در نوار ابزار شناور استفاده کنید.

مشاهده آمار اسناد

اگر در حال کار بر روی یک سند برای مدرسه یا ایجاد مقاله هستید، ممکن است لازم باشد تعداد کلمات یا زمان خواندن را ببینید.

دکمه Insights (گراف) را در بالا سمت راست انتخاب کنید. سپس آمار سند خود را در برگه نمای کلی مشاهده خواهید کرد.

اگر Canva Pro دارید، می‌توانید از برگه‌ها و آپشن های Views، Engagements و Collaboration نیز استفاده کنید.

نکته : نمی‌دانید که آیا باید در Canva Pro مشترک شوید؟ مقاله ما را تحلیل کنید تا ببینید آیا Canva Pro ارزش این قیمت را دارد یا خیر.

سند خود را به اشتراک بگذارید یا دانلود کنید

مانند سایر آثار Canva، می توانید Canva Doc را با اعضای تیم یا همکاران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری را در بالا سمت راست انتخاب کنید. سپس می توانید افراد را اضافه کنید، یک پیوند را کپی کنید، یا کد جاسازی را دریافت کنید. همچنین می توانید دانلود را انتخاب کنید تا سندتان به صورت PDF ذخیره شود.

علاوه بر این، می‌توانید از منوی File در بالا سمت چپ برای تغییر نام سند، ذخیره آن در یک پوشه یا دانلود آن استفاده کنید.

آیا Canva Docs را امتحان خواهید کرد؟

Canva Docs با ویرایشگر بصری خود ایجاد سند را آسان می کند. برای کاربران فعلی Canva، می‌توانید سبک خود را در طرح‌ها و اسناد اعمال کنید. برای کسانی که تازه وارد Canva شده‌اند، می‌توانید آپشن های سندی را که این ابزار را با Google Docs و Microsoft Word در حال اجرا می‌کند، کشف کنید.

آیا قصد دارید Canva Docs را امتحان کنید؟ اگر چنین است، نظر خود را در مورد آن با ما در میان بگذارید.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است