متن خبر

نحوه استفاده از کنترلرهای ایکس باکس در پلی استیشن 5

نحوه استفاده از کنترلرهای ایکس باکس در پلی استیشن 5

شناسهٔ خبر: 444333 -




چه از طرفداران پر و پا قرص ایکس باکس باشید که اخیراً یک پلی استیشن 5 خریداری کرده اید یا می خواهید با دوستان دوستدار ایکس باکس که از استفاده از کنترلرهای پلی استیشن لذت نمی برند، بازی کنید، ما خبرهای خوبی برای شما داریم. همانطور که می توانید از کنترلرهای PS5 خود برای بازی در رایانه شخصی خود استفاده کنید، کنترلرهای Xbox شما نیز می توانند در PS5 شما استفاده شوند! در حالی که درست است که نمی‌توانید کنترلر Xbox و کنسول PS خود را به صورت بومی متصل کنید، راه‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. به خواندن ادامه دهید و ما به شما نحوه استفاده از کنترلر Xbox را در PS5 نشان خواهیم داد.

آیا می توانید از یک آداپتور برای اتصال دسته ایکس باکس به پلی استیشن 5 استفاده کنید؟

می توانید از آداپتوری مانند آداپتور Gam3Gear Brook یا آداپتور BigBig Won برای اتصال کنترلر PS5 و Xbox خود استفاده کنید، اما هر دوی این آداپتورها مشکلات خود را دارند. به‌روزرسانی میان‌افزار برای آداپتور Gam3Gear Brook مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که با PS5 سازگار است. در زمان نگارش، بعید است به این زودی ها در راه باشد.

فهرست مطالب

آداپتور Gam3Gear Brook می‌تواند کنترل‌کننده‌های Xbox را به PS5 شما متصل کند، اما یک هشدار وجود دارد: شما فقط می‌توانید بازی‌های سازگار با PS4 را روی کنسول نسل بعدی بازی کنید. پس ، یک آداپتور به استفاده از کنترلر Xbox شما در PS5 کمک نمی کند.

آداپتور Gam3Gear Brook

نحوه استفاده از کنترلر Xbox خود در PS5

توجه به این نکته مهم است که برای استفاده از کنترلرهای Xbox خود در PS5، به اندروید یا آیفونی نیاز دارید که برنامه PS Remote Play را نصب کرده باشد. می توانید این برنامه را به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی یا اپل اپ استور دانلود کنید. متأسفانه، هیچ راهی برای اتصال کنترلر Xbox خود به PS5 بدون این برنامه وجود ندارد، زیرا این کنترلر به طور بومی با کنسول PS5 سازگار نیست. در اینجا نحوه استفاده از برنامه Remote Play برای اتصال یک کنترلر Xbox به PS5 و انجام تمام بازی های مورد علاقه خود به تنهایی یا با دوستان آورده شده است.

چگونه یک کنترلر ایکس باکس را به گوشی هوشمند خود وصل کنیم

اولین قدم این است که کنترلر ایکس باکس را به گوشی خود وصل کنید و در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

    برنامه PS Remote Play را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

    اطمینان حاصل کنید که بلوتوث در گوشی هوشمند شما روشن است.

    دکمه Xbox را روی کنترلر فشار دهید تا لوگو چشمک بزند.

    در تلفن خود، در تنظیمات بلوتوث، کنترلر خود را در فهرست دستگاه های موجود پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

    اکنون کنترلر شما باید به گوشی هوشمند شما متصل شود.

مشاهده کنترلر Xbox جفت شده در گوشی هوشمند

نحوه اتصال PS5 به برنامه Remote Play

اکنون، باید برنامه را به کنسول پلی استیشن شما متصل کنیم. این فقط چند ثانیه طول می کشد.

    در تلفن هوشمند خود، برنامه Remote Play را باز کنید.

    وارد حساب PSN خود شوید.

    وقتی برنامه از شما می پرسد که می خواهید به کدام دستگاه متصل شوید، PS5 را انتخاب کنید.

اتصال PS5 <a href= به برنامه Remote play" class="wp-image-100000" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/01/how-to-use-xbox-controllers-on-a-playstation-5-4-compressed.jpg 1024w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/01/how-to-use-xbox-controllers-on-a-playstation-5-4-compressed-300x116.jpg 300w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/01/how-to-use-xbox-controllers-on-a-playstation-5-4-compressed-768x298.jpg 768w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/01/how-to-use-xbox-controllers-on-a-playstation-5-4-compressed-80x31.jpg 80w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px">

فعال کردن Remote Play در PS5

ما تقریبا اینجا هستیم! مرحله بعدی این است که پخش از راه دور را در کنسول خود فعال کنید.

    PS5 خود را بوت کنید و به Settings > System بروید.

    Remote Play > Enable Remote Play را انتخاب کنید.

فعال کردن Remote Play در PS5

چگونه PS5 خود را به گوشی هوشمند خود پیوند دهید

مرحله آخر این است که PS5 و تلفن هوشمند خود را به هم متصل کنید و به شما امکان می دهد از کنترلر Xbox خود با کنسول پلی استیشن خود استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

    در PS5 خود، به تنظیمات > سیستم > پخش از راه دور برگردید.

    پیوند دستگاه را انتخاب کنید.

    شماره ای ایجاد می شود که باید آن را وارد برنامه Remote Play در تلفن هوشمند خود کنید.

اتصال PS5 <a href= به گوشی هوشمند" class="wp-image-100002" srcset="https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/01/how-to-use-xbox-controllers-on-a-playstation-5-6-compressed.jpg 1024w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/01/how-to-use-xbox-controllers-on-a-playstation-5-6-compressed-300x71.jpg 300w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/01/how-to-use-xbox-controllers-on-a-playstation-5-6-compressed-768x182.jpg 768w, https://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2024/01/how-to-use-xbox-controllers-on-a-playstation-5-6-compressed-80x19.jpg 80w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px">

خودشه! امیدواریم اکنون کنترلر Xbox شما به PS5 شما متصل شده باشد، پس می توانید تمام بازی های مورد علاقه خود را بدون نیاز به یادگیری یک کنترلر جدید انجام دهید. تکمیل این مراحل ساده فقط چند دقیقه طول می کشد، پس می توانید زودتر از آنچه پیش بینی می شود بیدار شوید و بازی کنید.

آیا استفاده از کنترلر Xbox در PS5 دارای معایبی است؟

شایان ذکر است که اگر از برنامه Remote Play برای اتصال کنترلر Xbox خود به PS5 خود استفاده کنید، ممکن است با تاخیر مواجه شوید، پس ممکن است این بهترین گزینه برای بازی‌های تیراندازی سریع، MMORPG یا سایر بازی‌های همکاری مشترک نباشد. از ماهیت و تاخیر می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست برای تیم یا تیم شما باشد! می توانید با اتصال PS5 خود به اینترنت از طریق کابل اترنت به جای Wi-Fi، تاخیر را کاهش دهید. اگر با قطع شدن کنترلر Xbox خود با مشکل مواجه هستید، چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

همچنین، نمی‌توانید آپشن های ی را که کنترلر PS5 DualSense ارائه می‌دهد، مانند تریگرهای تطبیقی ​​و بازخورد لمسی، تجربه کنید. به‌علاوه، آموزش‌های بازی ممکن است گیج‌کننده باشند، زیرا اعلان‌های دکمه‌های کنترلر PS5 DualSense را نشان می‌دهند که با دکمه‌هایی که باید در کنترل‌کننده Xbox خود استفاده کنید متفاوت است.

پس ، چند مرحله ساده برای استفاده از کنترلر Xbox خود در کنسول PS5 وجود دارد. این یک راه حل عالی برای هر کسی است که نمی تواند با یک کنترلر PS5 یا بازیکنان سرسخت ایکس باکس که ترجیح می دهند با یک کنترلر آشنا روی پلی استیشن بازی کنند، دست پیدا کند. وقتی اینجا هستید، راهنمای ما را برای اتصال کنترلر Xbox One به رایانه شخصی تحلیل کنید.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است