متن خبر

ناوی فین‌تک ساچین بانسال به دنبال ارزش‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در اولین جمع‌آوری سرمایه خارجی است.

ناوی فین‌تک ساچین بانسال به دنبال ارزش‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در اولین جمع‌آوری سرمایه خارجی است.

شناسهٔ خبر: 462095 -




ساچین بانسال، یکی از بنیانگذاران Flipkart در حال مذاکره برای جذب سرمایه برای استارت آپ جدید خود، فین تک هندی Navi است. سه منبع آگاه به TechCrunch گفتند که Bansal با سرمایه گذاران صحبت می کند تا ارزشی در حدود 2 میلیارد دلار افزایش دهد. یک منبع بيان کرد که او به دنبال جمع آوری بین 200 تا 400 میلیون دلار است.

استارت‌آپ Navi که مقر آن در بنگلور است، تا کنون عمدتاً از طریق خود سرمایه‌گذاری شده است - بانسال مالک 97٪ شرکت است - و این اولین جمع‌آوری سرمایه خارجی بزرگ آن از زمان تأسیس در سال 2018 است.

این منابع هشدار دادند که مذاکرات هنوز برای رسیدن به یک معامله محقق نشده است، پس شرایط، و همچنین تمایل بانسال برای تامین مالی خارجی، ممکن است تغییر کند. سخنگوی Navi از اظهار نظر خودداری کرد.

Navi که وام های شخصی و مسکن و همچنین بیمه درمانی را به مشتریان ارائه می دهد، با پیچ و خم های مالی کمی روبرو شده است. ناوی در ابتدا می‌خواست 440 میلیون دلار در یک فهرست عمومی جمع‌آوری کند، طبق اسنادی که در سال 2022 ثبت کرد. اما با رکود بازار عرضه اولیه سهام، استارت‌آپ آن برنامه‌ها را در سال گذشته کنار گذاشت.

مذاکرات تامین مالی به تغییر قابل توجهی در بازار سرمایه گذاری در هند و همچنین نشانه ای دلگرم کننده برای فین تک در سطح جهانی اشاره دارد. پس از سال 2023 که در آن بودجه کل استارت‌آپ‌ها در کشور 73 درصد کاهش یافت، این می‌تواند سیگنالی باشد که دورهای تأمین مالی مرحله رشد دوباره روی میز است.

TechCrunch ماه گذشته گزارش داد که صندوق ثروت دولتی ADIA ابوظبی در حال مذاکره برای حمایت از پلتفرم داستان گویی صوتی هندی Pocket FM است. به گزارش روز پنجشنبه اکونومیک تایمز، نشریه هندی اکونومیک تایمز گزارش داد که برند عینک هندی LensKart، پلتفرم تغذیه مصرف کننده HealthKart با حمایت Temasek، و Rapido گردآورنده تاکسی دوچرخه، همچنین در حال مذاکره برای افزایش دورهای جدید در مرحله رشد هستند. یکی از منابع آگاه به TechCrunch بيان کرد که Khazanah، صندوق سرمایه گذاری مستقل مالزی، از جمله سرمایه گذارانی است که Rapido تحت حمایت سوئیگی در هفته های اخیر با آنها تعامل داشته است.

بر اساس گزارش اخیر Bain، اکوسیستم استارتاپی هند در سال گذشته شاهد کاهش شدید در دورهای مالی بزرگ بود زیرا سرمایه گذاران جهانی از جمله Tiger Global و SoftBank سرمایه گذاری های خود را کاهش دادند، در حالی که شرکت های VC داخلی تمرکز خود را به شرکت های مرحله اولیه تغییر دادند.

اقدامات نظارتی بانک مرکزی هند در سال‌های اخیر بر استارت‌آپ‌های صادرکننده کارت و وام‌دهی نیز تأثیر گذاشته و بسیاری از سرمایه‌گذاران در بخش فین‌تک را بیشتر به وحشت انداخته است.

تحت بانسال، Flipkart پیشگامی برای استارت‌آپ‌ها در هند بود و میلیاردها دلار از فهرستی از سرمایه‌گذاران استراتژیک و مالی جمع‌آوری کرد. او سپس در سال 2018 با یک میلیارد دلار درآمد بادآورده استارتاپ را ترک کرد و یک رویکرد بوت استرپ را برای Navi که در همان سال تأسیس کرد، انتخاب کرد.

حتی اگر این اولین افزایش درآمد خارجی ناوی باشد، به این معنی نیست که بانسال با طرف های علاقه مند صحبت نکرده است. همانطور که قبلاً TechCrunch گزارش داده بود، فین‌تک قبل از ثبت IPO با سرمایه‌گذاران بالقوه از جمله SoftBank صحبت کرد. TechCrunch قبلا گزارش داده بود که پس از رد درخواست ناوی برای مجوز بانکداری توسط بانک مرکزی این کشور، این بحث ها متوقف شد.

در سه ماهه اخیر، Navi تمرکز خود را محدود کرده است. بانسال در آن زمان گفت، این شرکت واحد تامین مالی خرد خود Chaitanya India را در ماه آگوست به مبلغ 178.5 میلیون دلار به عنوان بخشی از "برنامه استراتژیک برای تمرکز بر کسب و کارهای دیجیتالی ما" فروخت.

بانسال در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه توسط رسانه هندی Moneycontrol منتشر شد، بيان کرد که برنامه‌های IPO را احیا خواهد کرد، اما فقط در چند ماه، زمانی که ما آماده باشیم.

بانسال همچنین ایده تبدیل Navi به بانک را رها نکرده است. او به این نشریه هندی گفت: «در حال حاضر، می‌توانم بگویم که آنها را پارک کرده‌ایم، تا زمانی که ببینیم این احتمال دوباره در آینده وجود دارد. "سپس زمانی که در زمان مناسب چراغ سبزی از سوی رگولاتور وجود داشته باشد، دوباره آن را انتخاب خواهیم کرد. "

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است