متن خبر

ناسا 3 تیم را برای طراحی نسل بعدی کالسکه ماه انتخاب می کند

ناسا 3 تیم را برای طراحی نسل بعدی کالسکه ماه انتخاب می کند

شناسهٔ خبر: 462010 -




ناسا به سه شرکت فضایی این فرصت را داده است که نسل بعدی کالسکه ماه را طراحی کنند - اما تنها یک طرح به فضا خواهد رفت. Intuitive Machines، Lunar Outpost و Venturi Astrolab در حال توسعه وسایل نقلیه ناهمواری هستند که برای فضانوردان در نظر گرفته شده است تا بتوانند در سطح ماه حرکت کنند، که ناسا ممکن است در اوایل سال آینده از بین آنها انتخاب کند.

این سه تیم اکنون وارد یک "مرحله امکان سنجی" 12 ماهه می شوند که در تحلیل اولیه طراحی به اوج خود می رسد. مقامات ناسا در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه توضیح دادند که در آن مرحله، یک درخواست رقابتی بعدی برای پیشنهادها وجود خواهد داشت، که در آن سه شرکت برای یک دستور کار نمایشی با هم رقابت خواهند کرد.

در آن مرحله، برنده نهایی جایزه انتخاب خواهد شد. شرکت منتخب نه تنها مسئول طراحی LTV، بلکه پرتاب و فرود آن بر روی ماه قبل از ماموریت Artemis V، که در حال حاضر کمتر از سال 2029 برنامه ریزی شده است، خواهد بود.

ناسا از مشخص کردن ارزش دلاری جوایز خودداری کرد، اگرچه Intuitive Machines در بیانیه ای اعلام کرد که قراردادی 30 میلیون دلاری به آن تعلق گرفته است. ارزش کل بالقوه تمام سفارشات کار در 13 سال آینده 4.6 میلیارد دلار است.

این سه تیم همچنین مشخصات فنی مانند برد یا فناوری باتری را نزدیک به قفسه سینه نگه می‌دارند، اگرچه ناسا تصریح کرد که این مریخ نورد باید طول عمر باورنکردنی 10 ساله داشته باشد و بتواند دو فضانورد مناسب را حمل کند.

Intuitive Machines تیمی را رهبری می‌کند که شامل AVL، Boeing، Michelin و Northrop Grumman است. Lunar Outpost رهبری تیم "Lunar Dawn" را بر عهده دارد که شامل لاکهید مارتین، جنرال موتورز، گودیر و MDA Space است. و Astrolab توسط Axiom Space و Odyssey Space Research همراه شده است.

وسیله نقلیه زمینی ماه ناسا

وسیله نقلیه زمینی ماه ناسا

این جوایز جدیدترین جایزه‌ای است که تحت برنامه جاه‌طلبانه آژانس آرتمیس، که به دنبال ایجاد حضور دائمی انسان در ماه است، به صنعت خصوصی اهدا می‌شود. اما برای اکتشاف واقعی سطح، فضانوردان به چیزی برای دور زدن نیاز دارند - و باید در برابر محیط خشن قطب جنوبی ماه که به خاطر نوسانات شدید دما و شب های بسیار طولانی شهرت دارد، مقاومت کند.

ونسا وایچ، مدیر مرکز فضایی جانسون ناسا گفت: «آن را به عنوان ترکیبی از ماه‌نورد به سبک آپولو که توسط فضانوردان ما هدایت می‌شود و یک پلتفرم علمی متحرک بدون خدمه در نظر بگیرید.

جاکوب بلیچر، دانشمند ارشد اکتشافی ناسا، بيان کرد که با این وسایل نقلیه، فضانوردان قادر خواهند بود تجهیزات علمی را حمل کنند، نمونه‌هایی را از سطح جمع‌آوری کنند و دورتر از پیاده‌روی سفر کنند. وقتی فضانوردان در ماه نباشند، انسان‌ها می‌توانند از راه دور LTV را اداره کنند، پس می‌تواند به کاوش در منطقه ادامه دهد و حتی با خدمه فضانوردان جدید هنگامی که به سطح می‌رسند، ملاقات کند.

او گفت: "با کمپین آرتمیس ناسا، ما در حال ایجاد قابلیت های مورد نیاز برای ایجاد یک اکتشاف و حضور طولانی مدت در ماه هستیم." جایی که می رود، هیچ جاده ای وجود ندارد. تحرک آن اساساً دیدگاه ما را نسبت به ماه تغییر خواهد داد.»

خبرکاو


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است