متن خبر

ناتو و اتحادیه اروپا متعهد می شوند که در تعهدات بیشتر دفاع سایبری متحد شوند

ناتو و اتحادیه اروپا متعهد می شوند که در تعهدات بیشتر دفاع سایبری متحد شوند

شناسهٔ خبر: 436389 -




سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا (EU) برای تعهدات بیشتر در زمینه دفاع سایبری ملاقات کرده اند.

کارشناسان امنیت سایبری ناتو با سرویس اقدام خارجی اروپا دیدار کردند تا در مورد تهدیدات تهدیدات آنلاین برای زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی بحث کنند.

دیوید ون ویل، دستیار دبیرکل برای چالش های امنیتی در حال ظهور، گفت: «فضای سایبری تنها با روحیه همکاری قابل دفاع است. زیرساخت های حیاتی و همچنین دفاع سایبری ما.»

بازدارندگی، دفاع و مقابله

دفاع سایبری در سال‌های اخیر به عنوان یک تهدید بزرگ برای ناتو ظهور کرده است، زیرا دولت‌ها و بازیگران متخاصم توانایی‌های سایبری خود را افزایش داده‌اند. یکی از جدیدترین تحولات مهم در دفاع سایبری ناتو، تأسیس مرکز تعالی دفاع سایبری تعاونی در سال ۲۰۰۸ بود.

از آن زمان، تحقیقات و توسعه گسترده و همچنین آموزش به اعضای ناتو و غیر ناتو برای گسترش و تقویت دفاع سایبری در سراسر جهان ارائه شده است.

تهدید حملات سایبری که توسط گروه‌های تحت حمایت دولت - و حتی خود دولت‌ها - انجام می‌شود، جدی است، زیرا حملات می‌توانند غیرقابل تصور باشند و زیرساخت‌های اقتصادی و پزشکی غیرنظامی را از بین ببرند و به اقتصاد و جمعیت غیرنظامی آسیب وارد کنند.

حمله باج افزار WannaCry در سال ۲۰۱۷ که توسط کره شمالی آغاز شد، بیش از ۳۰۰۰۰۰ رایانه را در ۱۵۰ کشور تحت تأثیر قرار داد و حدود ۴ میلیارد دلار خسارت در سراسر جهان به بار آورد.

روسیه با حملات بی‌سابقه خود علیه زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی اوکراین در آستانه و پس از تهاجم خود به اوکراین، چهره در حال تغییر جنگ سایبری را نشان داد. ناتو رسماً مقرراتی در نظر گرفته است که «فعالیت‌های سایبری مخرب قابل توجهی در شرایط خاص ممکن است به عنوان یک حمله مسلحانه در نظر گرفته شود که می‌تواند شورای آتلانتیک شمالی را به استناد به ماده ۵ سوق دهد».

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است