متن خبر

مینی پی سی تازه وارد بازار را با سی پی یو سوکتی فرا می گیرد — و، شگفت زده، تعجب، اتصال مستقیم مرموز PCIe، سریعتر از Thunderbolt 4 و نه، OCuLink نیست.

مینی پی سی تازه وارد بازار را با سی پی یو سوکتی فرا می گیرد — و، شگفت زده، تعجب، اتصال مستقیم مرموز PCIe، سریعتر از Thunderbolt 4 و نه، OCuLink نیست.

شناسهٔ خبر: 558459 -




توربو مینی ایکس
(اعتبار تصویر: Mini Maker)

اخیراً شاهد ورود نیروگاه‌های مینی رایانه‌های شخصی مانند Beelink GTi Ultra بوده‌ایم. Turbo Mini X از Mini Maker (مارکی از تایوانی OEM Hibertek) دارای ابعاد 214.6 x 36.3 x 180 میلی‌متر و وزن آن تنها 1.4 لیتر است، اما بسیار بالاتر از اندازه کوچک خود است.

برخلاف بسیاری از مینی‌پی‌سی‌های ارائه شده که به پردازنده‌های موبایل و گرافیک یکپارچه متکی هستند، Turbo Mini X از یک CPU 65 واتی کلاس دسکتاپ پشتیبانی می‌کند و از طریق یک پورت اختصاصی به جعبه گرافیکی مجزای خارجی، StreamPlay X متصل می‌شود.

Turbo Mini X مجهز به چیپست اینتل B760 با پردازنده های نسل دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اینتل سازگار است. این عملکرد مناسب را هم برای محاسبات روزمره و هم برای کارهای سخت تر تضمین می کند. این مینی پی سی از 96 گیگابایت رم DDR5 نیز پشتیبانی می کند و برای ذخیره سازی، از دو اسلات PCIe Gen4x4 M.2 که هر کدام می توانند تا 4 ترابایت NVMe SSD را پشتیبانی کنند، به علاوه یک اسلات 2.5 اینچی SATA اضافی برای حداکثر 2 ترابایت هارد HDD پشتیبانی می کند. /SSD. این پیکربندی ظرفیت کل ذخیره سازی تا 10 ترابایت را امکان پذیر می کند.

پورت اختصاصی

Turbo Mini X دارای Wi-Fi 7 یا 6E و بلوتوث 5.3 است و پنل جلویی دارای دکمه پاور با تشخیص اثر انگشت برای دسترسی ایمن و سریع، همراه با پورت USB-C با شارژ سریع 45 واتی و USB انتقال داده 20 گیگابیت بر ثانیه است. پورت C. پورت های اضافی شامل چندین پورت USB 3.2 و USB 2.0 Type-A، جک 3.5 میلی متری کمبو صدا و DisplayPort 1.2 و HDMI 1.4 است.

پورت اختصاصی فوق به Mini Maker StreamPlay X متصل می شود، یک جعبه گرافیکی خارجی (فروش جداگانه) که برای ارائه عملکرد GPU در سطح دسکتاپ طراحی شده است. گزارش شده است که این اتصال عملکرد دلتای تنها 5 درصد را در مقایسه با نصب GPU بومی ارائه می‌کند که به طور قابل توجهی از تنظیمات معمولی Thunderbolt eGPU بهتر است.

مینی پی سی همچنین دارای راه حل های خنک کننده پیشرفته، از جمله هیت سینک SSD منحصر به فرد برای حفظ حداکثر عملکرد بدون نویز است.

Tom's Hardware این شانس را داشت که Turbo Mini X را در Computex ببیند و "متأثیر از طراحی و عملکرد بالقوه آن" بیرون آمد. به گفته یکی از نمایندگان شرکت که در آنجا با آنها صحبت کردند، Turbo Mini X با قیمت StreamPlay X ممکن است 150 دلار قیمت داشته باشد. که کل تنظیمات را در حدود 300 دلار به ارمغان می آورد. شما باید CPU، RAM و SSD خود را اضافه کنید، اما با این وجود، همانطور که Tom's Hardware اشاره می کند که به نظر می رسد غیرواقعی پایین است و شاید قیمت عمده فروشی باشد.

Turbo Mini X با StreamPlay X

(اعتبار تصویر: Tom's Hardware)

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است