متن خبر

میشو از کارآفرینان خرد استفاده می کند تا شکاف های موجود در شبکه زنجیره تامین هند را برطرف کند

میشو از کارآفرینان خرد استفاده می کند تا شکاف های موجود در شبکه زنجیره تامین هند را برطرف کند

شناسهٔ خبر: 448813 -




هند یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد است، با این حال سیستم زنجیره تامین آن قدیمی است و مانند دهه های قبل عمل می کند. بخش لجستیک بسیار پراکنده است و اکثر اپراتورهای کوچک منطقه ای فاقد مقیاس و کارایی هستند. کامیون داران منطقه ای همچنان به دلالان و دهان به دهان برای ایمن سازی بار متکی هستند، در حالی که کمبود شدید کامیون در مراکز تولید شهری حمل و نقل کالا را به تاخیر می اندازد.

و این یک مشکل برای بخش تجارت الکترونیکی هند است که به سرعت در حال گسترش است - و بازیگران درگیر. Meesho – با حمایت Prosus Ventures، Fidelity، SoftBank و Peak XV – در تلاش است تا شکاف‌های زنجیره تامین کشور را برطرف کند.

استارت آپ مستقر در بنگالورو، شبکه ای به نام Valmo (مخفف جنبش ارزش) را در روز چهارشنبه راه اندازی کرد که هدف آن گردآوری پلت فرم های لجستیک، شرکای فناوری و کارآفرینان کوچک مراکز مرتب سازی برای بهینه سازی فرآیند تحویل است.

به گفته این استارتاپ، میشو روی کارآفرینان خرد شرط بندی می کند زیرا آنها درک قوی از جوامع محلی دارند و ظرفیت پنهانی برای انجام کارهای اضافی را دارند. این شبکه به شرکای تحویل اجازه می دهد تا در نزدیکی کاربران قرار گیرند و در نتیجه زمان صرف شده برای هر تحویل کاهش می یابد. همچنین دید کاملی را در سفر بسته ارائه می‌کند و تجربه‌ای همپایه را برای مشتریان حفظ می‌کند.

والمو هجوم می آورد. اعتبار تصویر: Meesho

Sourabh Pandey، CXO Fulfillment & Experience در Meesho، در مصاحبه ای گفت: "Valmo در مورد سازماندهی بازیکنان کوچکتر برای ایفای نقش در سیستم تجارت الکترونیک بزرگتر است. " امروزه بازیکنان کوچکتر تنها حدود 20 درصد از تحویل تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند. او گفت: "با Valmo به عنوان یک شبکه، ما معتقدیم که می توانیم این سهم را به 45٪ برسانیم."

Meesho همچنین از مدل لجستیک سنتی، که در آن اپراتورها جعبه‌های بزرگی دریافت می‌کنند و آنها را با حجم پر می‌کنند تا هزینه کلی را کاهش دهند، سرپیچی می‌کند.

پاندی گفت: «ما قویاً به خلاف آن اعتقاد داریم. "ما به ایجاد یک شبکه پلاگین و بازی بیشتر اعتقاد داریم که می تواند در صورت تقاضا ظرفیت اضافه کند و ما فکر می کنیم که این یک مدل عملیاتی کم هزینه تر خواهد بود. حتی اگر حجم زیادی از یک شهر به مقصدهای متعدد در حال حرکت باشد، ما آنها را از طریق چندین گره تفکیک شده هدایت می کنیم.

Valmo یک برد برد برای همه شرکت کنندگان در اکوسیستم است. کارآفرینان خرد قادر به یافتن کار بیشتری هستند، در حالی که شبکه تقاضای بیشتری برای بازیکنان تحویل ایجاد می کند. از آنجایی که میشو تلاش می کند از پهنای باندی استفاده کند که در حال حاضر در مقیاس کامل استفاده نمی شود، می تواند هزینه تحویل را کاهش دهد - به نفع خریدار و فروشنده.

Pandey بيان کرد که استارت آپ آزمایشی این پروژه را سال گذشته آغاز کرد و Valmo اکنون در 20 ایالت هند عملیاتی است و روزانه بیش از 800000 سفارش را امکان پذیر می کند. او بيان کرد که والمو در حال حاضر تنها توسط فروشندگان برای پردازش سفارشات میشو استفاده می شود.

Pandey بيان کرد که میشو Valmo را راهی برای حذف اتکای خود به بازیکنان تدارکات فعلی خود - Delhivery، Shadowfax، Xpressbees، Ecom Express - نمی بیند و امیدوار است که بسیاری از آنها، اگر نه همه، در شبکه جدید شرکت کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است