متن خبر

میشو ادعا می کند تجارت الکترونیک هند ابتدا با جریان نقدی مثبت

میشو ادعا می کند تجارت الکترونیک هند ابتدا با جریان نقدی مثبت

شناسهٔ خبر: 804849 -




میشو به اولین شرکت تجارت الکترونیکی افقی هند تبدیل شده است که جریان نقدی مثبت ایجاد می کند و تغییر قابل توجهی را در بازاری نشان می دهد که سودآوری آن مدت هاست که حتی با ظهور تهدیدهای رقابتی جدید گریزان مانده است.

استارت آپ تحت حمایت SoftBank و Prosus که به مشتریان در شهرها و شهرهای کوچکتر هند خدمات ارائه می دهد، جریان نقدی عملیاتی مثبت 232 کرور روپیه (27.6 میلیون دلار) برای سال مالی منتهی به مارس 2024 گزارش کرد، در حالی که درآمد عملیاتی را با رشد 33 درصدی به 7615 کرور روپیه رساند. (905.6 میلیون دلار). زیان تعدیل شده آن 97 درصد از 1569 کرور روپیه به 53 کرور روپیه کاهش یافت.

رشد میشو سریعتر از رشد تجارت الکترونیک در هند است. تحلیلگران بانک آمریکا در این هفته گفتند که پیش بینی می شود رشد صنعت تجارت الکترونیک هند در سال 2024 به 17 درصد کاهش یابد و در سال 2025 به 20 درصد افزایش یابد. این رشد نسبتاً کندتر به تأثیر کاهش مصرف و رشد کندتر صنعت پوشاک نسبت داده می شود.

بازوی بازار فلیپ‌کارت در سال مالی منتهی به مارس، درآمد خود را با 21 درصد افزایش به 2.12 میلیارد دلار رساند. زیان آن با 41 درصد کاهش به 280.4 میلیون دلار رسید.

بازار تجارت هند به طور همزمان توسط شرکت های تجارت سریع در شهرهای شهری تغییر شکل می دهد. Blinkit، بازوی تجارت سریع Zomato، شبکه به اصطلاح فروشگاه‌های تاریک - انبارهایی که موجودی را در آن ذخیره می‌کند - گسترش داده و SKU را از 4 تا 5000 به بیش از 10000 افزایش داده است. این پلتفرم همچنین آپشن های جدیدی از جمله گزینه‌های پرداخت اقساطی برای خریدهای بالای 3000 روپیه (35.7 دلار)، بازگشت 10 دقیقه‌ای برای پوشاک و کفش، و تقسیم محموله‌ها برای گسترش دامنه خود معرفی کرده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل TechCrunch، بازیکنان تجارت سریع - از جمله BlinkIt، Zepto با پشتیبانی Nexus، Instamart Swiggy تحت حمایت Prosus و BigBasket متعلق به Tata - پیش‌بینی می‌کنند امسال فروش سالانه حدود 6 میلیارد دلار داشته باشند.

برای بازیکنان تثبیت شده، به نظر می رسد که نبرد به طور فزاینده ای در مورد کنترل تمام پشته نیز باشد. هم آمازون و هم Flipkart در حال حاضر حدود 90 درصد از تحویل های خود را در داخل انجام می دهند، در حالی که Meesho خدمات لجستیکی خود را به نام Valmo برای بهینه سازی هزینه های حمل و نقل راه اندازی کرده است. بانک آمریکا او میگوید Valmo تقریباً 35 درصد از کل سفارش‌های Meesho را انجام می‌دهد.

این تغییر زمانی رخ می دهد که رقابت برای صد میلیون خریدار اینترنتی بعدی هند تشدید شده است. Meesho گزارش می دهد که 45٪ از مشتریان آن در حال حاضر از شهرهای سطح 4 و فراتر از آن، با 145 میلیون کاربر منحصر به فرد تراکنش سالانه - که تقریباً 10٪ از جمعیت هند را تشکیل می دهند، می آیند.

میشو در بیانیه ای گفت: «ما همچنین شاهد هجوم قابل توجهی از کاربران تازه وارد به تجارت الکترونیک هستیم که نشان دهنده موفقیت ما در به دست آوردن مشتریان از بازارهای ضعیف هند است. "این نه تنها پتانسیل گسترده تجارت الکترونیک در هند را برجسته می کند، بلکه بر نقش حیاتی ما در دسترسی به تجارت الکترونیک برای مناطقی که در طول تاریخ نادیده گرفته شده اند نیز تاکید می کند."

بانک آمریکا انتظار دارد حدود 120 میلیون خریدار آنلاین جدید در دوره 2024-2027 وارد بازار تجارت الکترونیک شوند که احتمالاً این تعداد به 380 میلیون نفر خواهد رسید. انتظار داریم که که تقریباً 75 درصد از این کاربران جدید از شهرهای Tier-2/3 باشند که نشان‌دهنده گروهی متمایز از خریداران آنلاین هستند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است