متن خبر

میزان مصرف فولاد در کشور بیشتر شد

میزان مصرف فولاد در کشور بیشتر شد

شناسهٔ خبر: 445710 -




به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عمکرد زنجیره تولید و مصرف فولاد کشور در ۹ ماهه سال جاری، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام جز مقاطع طویل، نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال ١۴٠١ رشد ۱.۲ تا ۶.۶ درصدی داشته است؛ اما مقاطع طویل فولادی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

صادرات فولاد ایران مرز 9 میلیون تن <a href= را رد کرد" width="400" height="400">
صادرات فولاد ایران مرز 9 میلیون تن را رد کرد

اقتصادنیوز: صادرات آهن اسفنجی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ با ثبت رکورد جدید به یک میلیون و ۲۱۴ هزار تُن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۹۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین صادرات گندله نیز به هفت میلیون و ۲۴۴ هزار تن رسید که برای نخستین بار رشد ۹۷ درصدی را تجربه کرد.

از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، ۹ میلیون و ۶۷۱ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که هفت میلیون و ۶۰۱ هزار تن آن در داخل مصرف شده و نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل هفت میلیون و ۷۱۱ هزار تن، ۱.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در این مدت، هفت میلیون و ۳۱۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی مصرف شده که ۶.۶ درصد نسبت به میزان مصارف آن‌ها در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته، معادل شش میلیون و ۸۶۰ هزار تن، افزایش مصرف را تجربه کرده است.

طی ۹ ماهه امسال، تولید محصولات فولادی بالغ بر ۱۶.۶ میلیون تن ثبت شده که ۱۵ میلیون و ۲۳۸ هزار تن آن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که ۱۴ میلیون و ۷۹۵ هزار تن بوده، سه درصد بیشتر شده است.

 مصرف آهن اسفنجی طی سه فصل ابتدایی امسال ۴.۴ درصد رشد کرده و از ۲۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تن به ۲۶ میلیون و ۸۷۴ هزار تن رسیده است. در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۲۸ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها حدود یک میلیون و ۲۱۴ هزار تن آن صادر شده است.

 در مجموع، از ۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تن شمش فولادی تولید شده در کشور با رشد ۱.۷ درصدی ۱۸ میلیون و ۸۷۴ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود ۵.۶ میلیون تن آن صادر شده است. در مدت مشابه سال ١۴٠١ مصرف ظاهری شمش فولاد کشور ۱۸ میلیون و ۵۶۷ هزار تن ثبت شده است.  

در نهایت مصرف ظاهری گندله سنگ‌آهن در مجموع ۹ ماهه امسال ۳۷ میلیون و ۶۱۹ هزار تن ثبت شده که نسبت به ۳۱ میلیون و ۱۶۷ هزار تن مصرفی در سه فصل نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است