متن خبر

مک بوک دست دوم بخریم یا نو؟

مک بوک دست دوم بخریم یا نو؟

شناسهٔ خبر: 759566 -




سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از کسانی که قصد خرید مک بوک های اپل را دارند، می خواهند بدانند که آیا باید هزینه زیادی پرداخت کنند تا یک مک بوک نو بخرند یا اینکه کمتر هزینه کنند و یک مک بوک دست دوم بخرند. خب، در ابتدا باید بگوییم که برای تصمیم گیری در خرید مک بوک نو یا دست دوم نیاز به تحلیل معیارهای زیادی داریم. این معیارها به ما کمک می کنند تا بدانیم کدام مورد - با توجه به نیازهای ما - ارزش خرید بیشتری دارد. در ادامه این مقاله اطلاعات مفیدی را به اشتراک گذاشتیم تا به شما کمک کنیم انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایا و معایب خرید مک بوک نو

اولین مزیت خرید مک بوک نو اطمینان از بی نقص بودن دستگاه است. همچنین شما دستگاه را گارانتی شده خریداری می کنید و از خدمات پس از فروش آن هم بهره مند خواهید شد. دومین مزیت خرید مک بوک نو این است که دستگاه سخت افزار بروزتری دارد و نسخه های جدید سیستم عامل را بهتر و روان تر اجرا می کند. سومین مزیت آن هم این است که شما هنگام خرید تمام لوازم جانبی دستگاه را دریافت می کنید و البته که لوازم جانبی هم دست نخورده و سالم هستند.

اما از معایب خرید مک بوک نو هم می توانیم به به گران بودن آنها اشاره داشته باشیم. بسیاری از افراد به دلیل محدودیت های مالی قادر به خرید دستگاه های نو و بروز نیستند. همچنین وقتی مک بوک نو بخرید و چندی بعد به هر دلیلی قصد فروش آن را داشته باشید، شاهد افت قیمت زیادی خواهید بود. دلیل افت قیمت این است که مردم برای خرید مک بوکی که حتی یک روز کار کرده باشد زیاد هزینه نمی کنند و ترجیح می دهند یک دستگاه آکبند بخرند.

مزایا و معایب خرید مک بوک دست دوم

خب، حالا نوبت به مک بوک های کارکرده می رسد. اولین و بزرگترین مزیت خرید مک بوک دست دوم این است که شما می توانید دستگاهی با مشخصات فنی عالی را با قیمتی مناسب تر خریداری کنید. این دستگاه ها به دلیل اینکه قیمت پایین تری دارند، افت قیمت کمتری هم دارند. پس بعد از خرید دوباره می توانید دستگاه را با همان قیمت بفروشید. دومین مزیت خرید مک بوک دست دوم هم این است که می توانید دستگاه هایی را خریداری کنید که دیگر تولید نمی شوند.

از معایب خرید مک بوک دست دوم هم اول از همه باید به ریسک مشکلات فنی دستگاه اشاره کنیم. برخی از خرابی ها یا قطعات تعویض شده در هنگام خرید خودشان را نشان نمی دهند. همچنین این دستگاه ها فاقد گارانتی معتبر هستند و خدمات پس از فروش ندارند. به علاوه، مک بوک های قدیمی تر با بروزرسانی های جدید سیستم عامل اپل سازگار نیستند، پس نمی توانید از آپدیت های جدید سیستم عامل یا نرم افزارها بهره مند شوید.

ارزش خرید کدام یک برای شما بیشتر است؟

برای سنجش ارزش خرید، در ابتدا باید به بودجه و نیازهای کاری توجه کنید. اگر بودجه شما در حدی است که یک مک بوک نو خریداری کنید و مشخصات آن مناسب برای کار شماست، قطعا خرید دستگاه نو را در نظر بگیرید. اما اگر محدودیت مالی دارید و می خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید، یا اینکه دستگاه مورد نظر شما دیگر ساخته نمی شود، خرید مک بوک کارکرده می تواند گزینه خوبی باشد.

توجه داشته باشید که چه برای خرید مک بوک نو و چه دست دوم، به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. توصیه می کنیم که قبل از خرید قیمت فروشندگان مختلف را مقایسه کرده و از کسی خرید کنید که قیمت منصفانه تری پیشنهاد می دهد. چنانچه برای خرید مک بوک دست دوم اقدام کردید، ظاهر دستگاه را به خوبی تحلیل کنید. اگر دستگاه خط و خش زیادی داشت یا در کنار پورت های آن ترک و شکستگی مشاهده کردید، از خرید صرف نظر کنید.

بهترین فروشگاه مک بوک در ایران

و در آخر، اگر به دنبال فروشگاه مک بوک و محصولات اپل در ایران هستید، می توانید از سایت ایران مک بوک دیدن کنید. ایران مک بوک واردکننده محصولات شرکت اپل در ایران می باشد. در این سایت می توانید قیمت بروز انواع مک بوک M1 و M2 و M3 ایر و پرو را مشاهده کرده و مشخصات فنی آنها را تحلیل کنید. همچنین می توانید برای دریافت هر گونه مشاوره تخصصی از تیم پشتیبانی سایت کمک بگیرید. از آنجا که ایران مک بوک وارد کننده محصولات اپل است، دستگاه های اورجینال را با بهترین قیمت به خریداران ارائه می دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است