متن خبر

موضوعاتی که کاربران اکنون می توانند در وب اجتماعی باز، با نام مستعار fediverse به اشتراک بگذارند

موضوعاتی که کاربران اکنون می توانند در وب اجتماعی باز، با نام مستعار fediverse به اشتراک بگذارند

شناسهٔ خبر: 601931 -




Threads رقیب توییتر/X اینستاگرام در حال گسترش بیشتر خود به شبکه اجتماعی است - شبکه اجتماعی به هم پیوسته که شامل برنامه هایی مانند Mastodon، PeerTube و سایرین است که پروتکل ActivityPub را اجرا می کنند. روز سه‌شنبه، متا اعلام کرد که اکنون نسخه بتای خود را برای اشتراک‌گذاری با کاربران Threads که 18 سال به بالا هستند و از Threads با حساب عمومی در بازارهای جهانی استفاده می‌کنند، به اشتراک گذاشته است.

نسخه بتا برای اولین بار در ماه مارس معرفی شد، اما برای شروع به سه کشور محدود شد، از جمله ایالات متحده، کانادا و ژاپن. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در پستی در Threads به اشتراک گذاشت که این گزینه اکنون در بیش از 100 کشور در سراسر جهان در دسترس است.

با استفاده از نسخه بتا، متا یکی از ابتکارات بزرگتر را در مورد دوام بیشتر کردن فدیورس انجام می دهد: آموزش کاربران. امروزه، بسیاری از مردم نمی‌دانند که fediverse چگونه کار می‌کند یا معنای فدرال کردن حساب شما در شبکه اجتماعی باز چیست. اما در Threads، متا توضیحی ارائه می‌دهد که fediverse را به عنوان یک شبکه اجتماعی از سرورهای تعاملی توصیف می‌کند، به کاربران اطلاع می‌دهد که چگونه اشتراک‌گذاری کار می‌کند، و به برخی از سوالات اساسی پاسخ می‌دهد. در انجام این کار، متا ممکن است افراد بیشتری را تشویق کند تا به کشف فدیورس بپردازند، از جمله کسانی که ممکن است بیشتر از برنامه های فدرال موجود، مانند Mastodon، احساس ترس کرده باشند.

در کنار گسترش، متا همچنین اکنون به نویسندگان پست‌های فدرال اجازه می‌دهد که پاسخ‌هایی را از طیف گسترده‌تر لایک کنند و ببینند. با این حال، مرحله نهایی اینکه بتوانید به آن پاسخ‌ها با پاسخ‌های خودتان پاسخ دهید، هنوز زنده نیست.

از آنجایی که این یک تجربه بتا است، متا او میگوید هنگامی که اشتراک‌گذاری fediverse را انتخاب کردید، پست‌های Threads شما در Mastodon در دسترس خواهند بود و لایک‌ها و پاسخ‌های Mastodon و fediverse نیز مستقیماً در Threads در دسترس خواهند بود. برای اطمینان از اینکه بتا نیز تجربه خوبی برای کاربران Mastodon است، متا او میگوید که پست‌های شما از Threads در فدیورس در دسترس خواهند بود، اما فعلاً فقط پست‌های سطح بالا و پاسخ‌های خود را یکپارچه می‌کند. انواع دیگر پست‌ها، مانند نظرسنجی‌ها و پست‌هایی با کنترل‌های پاسخ، هنوز پشتیبانی نمی‌شوند.

برای فعال کردن اشتراک‌گذاری fediverse در Threads، روی گزینه در تنظیمات حساب خود ضربه بزنید. این برچسب "به اشتراک گذاری فدرال (بتا)" خواهد بود و دستورالعمل ها و پیوندی به خط مشی رازداری تکمیلی Threads ارائه می دهد.

اینستاگرام در ایمیلی با TechCrunch به اشتراک گذاشته است: «هدف ما رشد مسئولانه فدیورس با اولویت دادن به موفقیت یک جامعه ایمن، متنوع، غنی از محتوا و تعامل پذیر است. "این فقط گام بعدی در سفر ما برای ایجاد قابلیت همکاری Threads با ActivityPub است و ما به همکاری با توسعه دهندگان و سیاست گذاران برای پیشرفت ادامه خواهیم داد تا سازندگان و کاربران در سراسر خدمات بتوانند مزایای ارائه شده توسط fediverse از جمله دسترسی گسترده به محتوا را تجربه کنند. تقویت جامعه، قابلیت حمل، و موارد دیگر.

با Threads، Meta تقریباً بلافاصله به بزرگترین برنامه در جهان تبدیل شد، زیرا تا آوریل از مرز 150 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرد. فدیورس وسیع‌تر دارای 11 میلیون کاربر است که بیش از 800 هزار نفر در ماهانه در Mastodon فعال هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است