متن خبر

موشنال یک حامی خود را از دست می دهد، یک ورشکستگی دیگر در حوزه حمل و نقل کوچک و یک تک شاخ استارتاپ تحرک متولد می شود.

موشنال یک حامی خود را از دست می دهد، یک ورشکستگی دیگر در حوزه حمل و نقل کوچک و یک تک شاخ استارتاپ تحرک متولد می شود.

شناسهٔ خبر: 448129 -




TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل.

این هفته، درباره شرکت خودروهای خودران Motional بخوانید، چرا هیئت مدیره تسلا احتمالاً در مورد بسته پرداخت 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک در سال 2018، یک تک شاخ جدید متمرکز بر حمل و نقل دانش آموزان و موارد دیگر بحث می کند.

بیا بریم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

در اینجا یک سرگرمی برای همه شما وجود دارد. در میان تمام اخراج ها و شکست استارتاپ ها، استخدام نیز در جریان است.

یک پرنده کوچک به ما اشاره کرد که یک استخدام بسیار جالب در شرکت خسته کننده ایلان ماسک وجود داشت. ویگنش سوامیناتان - که در بین 1.8 میلیون دنبال کننده TikTok او به عنوان آقای Barricade نیز شناخته می شود - اخیراً به عنوان یک مهندس عمران ارشد مشغول به کار شد. چرا اینقدر قابل توجه؟ Swaminathan یک برنامه ریز شهری معروف (و TikToker) است که بخش عمده ای از یک دهه را به عنوان مدیر عامل و رئیس آزمایشگاه Crossroad Labs بر روی طراحی مسیرهای دوچرخه و مسیرهای عابر پیاده متمرکز کرده است.

به نظر می رسد Crossroad Labs، یک شرکت طراحی مهندسی عمران مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا، در ژانویه تعطیل شد. سوامیناتان چند هفته بعد در The Boring Company مشغول به کار شد. ما تعجب می کنیم که آیا برنامه ریز شهری قبلی او و تجربه متمرکز بر دوچرخه در The Boring Company کار خواهد کرد؟

پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معامله هفته

پول ایستگاه

یک تک شاخ جدید متولد شده است. من در مورد Zūm صحبت می کنم، یک راه اندازی حمل و نقل دانش آموزی که از ترکیبی از اتوبوس ها، ون ها و وسایل نقلیه دیگر همراه با نرم افزار استفاده می کند تا مسیرهای کارآمد و ایمن را به و از مدرسه برای بچه ها ارائه دهد.

این استارت‌آپ که توسط ریتو نارایان تأسیس و اداره می‌شود، 140 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری E به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری جهانی GIC جمع‌آوری کرد. سرمایه گذاران دیگر عبارتند از Climate Investment، Sequoia و SoftBank Vision Fund 2. این سرمایه، ارزش آن را به 1.3 میلیارد دلار رساند.

Zūm در چند سال گذشته پیشرفت کرده است و مشتریان منطقه مدرسه را در سانفرانسیسکو، لس آنجلس، اوکلند، سیاتل، شیکاگو، بوستون، نشویل و مریلند قفل کرده است. اکنون بر روی تبدیل ناوگان وسایل نقلیه خود به تمام خودروهای برقی تا سال 2027 متمرکز شده است و در عین حال به رشد خود ادامه می دهد.

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

BluSmart ، یک استارت‌آپ هندی سواری که با اوبر و رقیب داخلی Ola رقابت می‌کند، ۲۵ میلیون دلار از صندوق تاثیر ResponsAbility که مقر آن در سوئیس است در یک ساختار نیم‌ساخت، از جمله رقیق‌سازی جزئی سهام و بدهی، جمع‌آوری کرد.

خوب پس این خیلی یک معامله نیست، بلکه یک معامله شکن است. کیک ، استارتاپ موتورسیکلت برقی سوئدی، پس از ناکامی در تامین سرمایه کافی، در اول فوریه اعلام ورشکستگی کرد. کیک به فهرست رو به رشدی از شرکت‌های حمل‌ونقل کوچک می‌پیوندد که در سال گذشته با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، که اخیراً VanMoof ، Superpedestrian و Bird هستند.

Kura ، یک استارت آپ بریتانیایی که سرویس اتوبوس مدرسه را با یک پلت فرم نرم افزاری برای محافظت از دانش آموزان ترکیب می کرد، توسط استارتاپ Zeelo "اتوبوس های هوشمند" خریداری شد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

XPeng ، رقیب تسلا از چین، در حال برنامه ریزی برای ارائه فناوری پیشرفته کمک رانندگی خود به بازارهای بین المللی است.

وسایل نقلیه خودران

موشنال محصول سرمایه گذاری مشترک هیوندای و تامین کننده خودرو Aptiv است. اما این رابطه در حال تغییر است. Aptiv بيان کرد که دیگر سرمایه را به این تلاش اختصاص نخواهد داد. دلیل آن را توضیح می دهیم.

وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ

Arrival ، استارت‌آپ تجاری خودروهای برقی، از بورس نزدک حذف می‌شود، زیرا به سرعت در حال انحلال است.

25 شهرستان کالیفرنیا از تسلا شکایت کردند و مدعی شدند که این خودروساز مکرراً زباله های خطرناک را در تاسیسات سراسر ایالت مدیریت کرده است. دو روز بعد، طرفین با تسلا توافق کردند که با 1.5 میلیون دلار جریمه و یک حکم پنج ساله که مستلزم بازرسی است، موافقت کردند.

تکنولوژی داخل خودرو

Hesai ، یک شرکت چینی که حسگرهای لیدار را تولید می کند، به فهرست "شرکت های نظامی چینی" وزارت دفاع ایالات متحده اضافه شد. هسایی این گنجاندن را "ناعادلانه، دمدمی مزاج و بی ارزش" خواند و بيان کرد که حسگرها فقط برای استفاده غیرنظامی هستند. حصایی همچنین تاکید کرد که این شرکت هیچ گونه ارتباطی با هیچ نظامی در هیچ کشوری ندارد.

مردم

یک قاضی دلاور اعلام کرد که بسته دستمزد 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک ناعادلانه است. اگر تصمیم پابرجا بماند (بسیاری انتظار تجدیدنظر دارند) بزرگترین معامله غرامت در تاریخ شرکت را باطل می کند.

چرخ های این هفته

genesis gv60-exterior-

اعتبار تصویر: Kirsten Korosec

من اخیراً یک هفته را در این Genesis GV60 Performance به رنگ نعناع هانوما گذراندم. برترین ها؟ این یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی (داخلی و بیرونی) با ظاهری شیک و ممتاز است که سریع خارج از خط است و رانندگی بسیار سرگرم‌کننده است، اما در پیچ‌های کوهستانی کاملاً شگفت‌انگیز نیست.

خودروی تمام چرخ متحرک (موتورهای الکتریکی در جلو و عقب وجود دارد) به طور کلی فرمان پذیری خوبی دارد. وقتی آن را هل دادم، کمی بدنه در پیچ ها چرخید. اما بیایید در اینجا صادق باشیم، اکثر مصرف کنندگان طوری رانندگی نمی کنند که انگار در مسیر آزمایشی هستند. آنها نیز نباید.

باتری 77.4 کیلووات ساعتی همراه با موتورهای الکتریکی 429 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این به GV60 اجازه می دهد تا از 0 تا 60 مایل را در حدود چهار ثانیه طی کند - مطمئناً به اندازه ای سریع که مورد قدردانی طرفداران خودروهای برقی قرار گیرد. برد باتری 235 مایلی در این دوره EV کم است. مطمئناً برای نیازهای رفت‌وآمد و رانندگی روزانه کافی است، اما برخی از مصرف‌کنندگان ممکن است از صرف قیمت پایه 69550 دلاری برای یک SUV تمام الکتریکی با چنین برد پایین در مقایسه با همتایان خود مخالف باشند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است