متن خبر

موشنال با پشتیبانی هیوندای با وام بریج زمان می خرد

موشنال با پشتیبانی هیوندای با وام بریج زمان می خرد

شناسهٔ خبر: 458052 -




TechCrunch دریافته است که استارت‌آپ فناوری خودروهای خودمختار Motional وام پل را تضمین می‌کند که یک مهلت مالی موقت را فراهم می‌کند، زیرا این شرکت به دنبال منبع مالی طولانی‌مدت می‌گردد.

مدیر عامل موشنال، کارل ایگنما، در ایمیلی که توسط TechCrunch مشاهده شده بود، به کارکنان بيان کرد که هیئت مدیره شرکت تامین مالی پل را تایید کرده است.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، سهامداران موشنال در حال مذاکره برای نهایی کردن دور بعدی تامین مالی ما بوده اند. به عنوان بخشی از این مذاکرات، سهامداران ما گزینه‌های مختلف تامین مالی کوتاه‌مدت، از جمله تامین مالی پل را در نظر گرفتند، در صورتی که بحث‌ها بیش از حد انتظار طول بکشد. او بعداً اضافه کرد که تأمین مالی پل «به سهامداران ما فرصت بیشتری برای بحث در مورد گزینه‌های تأمین مالی بلندمدت و تحکیم همسویی با جهت استراتژیک موشنال می‌دهد».

در این ایمیل شرایط یا میزان وام پل یا میزان سرمایه ای که ممکن است ارائه کند، مشخص نشده است. این شرکت به ایمیلی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد. اگر شرکت نظر بدهد، TechCrunch مقاله را به روز می کند.

تامین کننده خودرو Aptiv - نیمی دیگر از سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری با هیوندای که موشنال را ایجاد کرد - در ژانویه بيان کرد که دیگر سرمایه ای را برای این تلاش اختصاص نخواهد داد. به گفته منابع آگاه با جلسات داخلی در آن زمان، موشنال که قصد دارد در سال 2024 یک سرویس روباتاکسی تجاری را راه اندازی کند، با سرمایه کافی تا پایان سه ماهه اول 2024 راه اندازی کند.

پس از موجی از ادغام و تعطیلی در صنعت نوپای خودروهای خودران، موشنال یکی از معدود شرکت‌هایی است که هنوز به دنبال خدمات تجاری روباتاکسی است. این شرکت یک سرویس تاکسی وسیله نقلیه خودران در لاس وگاس (هنوز با اپراتورهای ایمنی انسانی پشت فرمان) در پلتفرم های Uber، Lyft و Via اجرا می کند. همچنین دارای یک پایلوت تحویل خودکار با Uber Eats در سانتا مونیکا، کالیفرنیا است.

با خروج Aptiv از بودجه آینده، هیوندای به عنوان تنها پشتیبان باقی می ماند. موشنال باید یا با برکت هیوندای سرمایه‌گذاران خارجی پیدا کند، یا اینکه خودروساز را وادار به تامین مالی کامل این تلاش کند.

موشنال اقداماتی را برای کاهش هزینه ها انجام داده است زیرا به دنبال بودجه بیشتر است. ماه گذشته، این شرکت حدود 5 درصد از نیروی کار خود یا کمتر از 70 نفر را کاهش داد. اخراج ها بیشتر بر نقش های اداری و برخی از کارمندان شاغل در بوستون، یکی از چندین شهر که در آن خودروهای خودران آزمایش می کند، تأثیر گذاشت. این شرکت خودروهای خودران آخرین بار در دسامبر 2022 اخراج شد، زمانی که حدود 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد. اخراج قبلی بیشتر بر عملیات شرکت در پیتسبورگ تأثیر گذاشت، جایی که AV ها را آزمایش می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است