متن خبر

موسس Fearless Fund استعفا داده است و این بازتابی غم انگیز در دنیای VC برای زنان سیاه پوست است.

موسس Fearless Fund استعفا داده است و این بازتابی غم انگیز در دنیای VC برای زنان سیاه پوست است.

شناسهٔ خبر: 602052 -




روز دوشنبه، آیاانا پارسونز، بنیانگذار Fearless Fund اعلام کرد که از سمت رهبری خود در این شرکت کناره گیری می کند. او در پستی در لینکدین بيان کرد که او دیگر شریک عمومی و مدیر ارشد اجرایی آن نخواهد بود، اما با خانواده‌اش «از زندگی جزیره‌ای لذت می‌برد». او این صندوق را در سال 2019 با شریکش آرین سیمون، که مدیرعامل آن باقی می ماند، تأسیس کرد.

صندوق بی باک با مأموریتی برای تأمین مالی سرمایه گذاری خطرپذیر، کمک های مالی و آموزش مالی به استارتاپ هایی که توسط زنان سیاه پوست تأسیس شده اند، تأسیس شد. این یک جمعیت شناسی است که هم به ویژه مورد توجه قرار نمی گیرد و هم امیدوارکننده است. طبق داده‌های Crunchbase، کمتر از از کل دلارهای VC در سال 2023 به استارت‌آپ‌های بنیان‌گذاری شده توسط Black تعلق گرفت که به حدود 661 میلیون دلار از 136 میلیارد دلار می‌رسد.

پس صندوق بی باک دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که سرمایه گذاران خطرپذیر قرار است انجام دهند: یک منطقه نادیده گرفته شده را پیدا کنند (در دره سیلیکون ممکن است آن را با «نظر مخالف» بنامند) و سرمایه گذاری کنند. به گزارش آتلانتا دیلی ورلد، این صندوق تاکنون 26 میلیون دلار در بیش از 40 شرکت از جمله Slutty Vegan، The Lip Bar، Partake Foods و Live Tinted سرمایه گذاری کرده است.

پول سرمایه گذاری و اعطا شده از شرکای محدود خصوصی است. LP هایی که از صندوق حمایت کردند می خواهند از این پایان نامه حمایت کنند. شرکت هایی که پول دریافت می کنند هنوز استارت آپ های خصوصی هستند. از آنجایی که بودجه VC کلاسیک بسیار کمی به این مشاغل اختصاص می یابد، جامعه در حال ساخت ریل های خود است. همه افراد در این اکوسیستم با این مشکل خوب هستند.

با این حال، یک گروه محافظه‌کار سیاسی به نام اتحاد آمریکایی برای حقوق برابر (AAER) به دلیل برنامه کمک‌های خیریه‌اش شکایت می‌کند. AAER حق صندوق برای ارائه 20000 دلار کمک های مالی برای مشاغل کوچک به زنان سیاه پوست را به چالش می کشد و ادعا می کند که این برنامه قانون حقوق مدنی 1866 را که استفاده از نژاد در قراردادها را ممنوع می کند، نقض می کند.

AAER توسط ادوارد بلوم، فعالی که به ابطال موفقیت آمیز اقدامات مثبت در دانشگاه ها کمک کرد، تأسیس شد و اکنون در حال انجام چندین پرونده قضایی دیگر در مسیرهای مشابه است (به عنوان مثال، AAER در حال حاضر از برنامه مطالعات موزه لاتین مؤسسه اسمیتسونیان به دلیل استخدام کارآموزان لاتین شکایت می کند).

قضیه برای Fearless Fund چندان خوب پیش نمی رود. همانطور که TechCrunch اخیرا گزارش داده است، اوایل این ماه یک دادگاه تجدید نظر علیه Fearless رای داد. این یک حکم اولیه را تایید کرد که از اعطای کمک های مالی به صاحبان مشاغل زنان سیاه پوست جلوگیری می کند. این شرکت در آن زمان به TechCrunch بيان کرد که در حال تحلیل گزینه های خود در مورد چگونگی ادامه است.

سال گذشته، زمانی که این پرونده به خبر ملی تبدیل شد، بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران متعددی به TechCrunch درباره طنز خشم‌آمیز استفاده از قانون حقوق مدنی 1866 در اعتراض به برنامه این شرکت گفتند، زیرا در ابتدا برای کمک به برده‌های سابق اجرا شده بود و اکنون در حال اجر است. علیه جامعه ای که به دنبال کمک بود استفاده شد.

در ماه های بعد نیز از ناامیدی این پرونده در جامعه کاسته نشده است. اوایل روز دوشنبه، پارسونز لحظات احساسی را روی صحنه در اجلاس ForbesBLK در آتلانتا داشت. استیسی آبرامز، رهبر سیاسی و دکتر سشا جوی مون، مدیر ارشد تنوع در کنگره به او پیوستند.

پارسونز به نقل از فوربس گفت: «هر زمان که توسط زنان سیاهپوست احاطه می‌شوید، آنها به درون شما سرازیر خواهند شد». پس ، وقتی روی این صحنه راه می‌رفتم، این چشم‌ها آب می‌شد، زیرا بار سنگینی را که بر دوش همه ما در این کشور است، درک کردند.»

پارسونز پس از اعلام استعفای خود به The Atlanta Journal-Constitution بيان کرد و سخنگوی او به TechCrunch تأیید کرد که شکایت علیه Fearless یک عامل انگیزشی نیست. اما او در غیر این صورت تصمیم خود را برای ترک توضیح نداد. او همچنین یک سرمایه گذار در صندوق باقی می ماند. «آیانا به عنوان یکی از بنیان‌گذاران، هنوز یک سرمایه‌گذار است و او همیشه سرمایه‌گذاری‌های متعددی با محوریت رهبری و توسعه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کارآفرینی داشته است. «فند بی باک» تنها یکی از راه‌هایی است که او به دنبال حمایت از حاشیه نشینان است.

پارسونز در پست خود در لینکدین بيان کرد که این شرکت را برای کمک به تغییر بازی برای زنان کارآفرین رنگین پوست تاسیس کرده است. و دلیل من ساده بود: زنان رنگین پوست با پایه ترین و در عین حال کمترین بودجه را دارند. آن‌ها با سرعتی سریع‌تر از هر جمعیتی دیگر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند، اما به سرمایه، منابع، آموزش و شبکه‌های مورد نیاز برای گسترش کسب‌وکار خود دسترسی ندارند.»

او همچنین قول داد که از هدف خود دست نکشد. او در بیانیه ای ایمیلی با اشاره به اینکه به زودی کتابی را نیز منتشر خواهد کرد، گفت: "من در حمایت و تعهد خود به پیشرفت زنان رنگین پوست ثابت قدم می مانم."

با این حال، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، واقعیت غم انگیز این است که نام‌های بزرگ در اکوسیستم فناوری دقیقاً در حمایت از خود ظاهر نشده‌اند. مدیرعامل سیمون در اوایل سال جاری به Inc بيان کرد که این صندوق تقریباً تمام شراکت های خود را به جز دو مورد، JPMorgan و Costco از دست داده است. حتی مسترکارت، که حامی مالی استریورز گرانت بود، هرگز علناً در مورد این شکایت اظهار نظر ن کرد.

در واقع، پشتیبانی از هر چیزی که DEI در نظر گرفته شود، در سال 2024، از اوج آن در سال 2020 پس از قتل جورج فلوید، نوسان کاملی را در فناوری انجام داده است. در حال حاضر، تبلیغ علنی DEI و تمجید از به اصطلاح شایسته سالاری مرسوم تر شده است.

این داستان برای شامل اظهارات پارسونز و نماینده روابط عمومی او به روز شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است