متن خبر

مورد مرموز حمله DDoS با 3 میلیون مسواک – آیا گزارش اصلی یک سناریوی فرضی بود که هرگز اتفاق نیفتاد… یا حقیقت در جای دیگری است؟

مورد مرموز حمله DDoS با 3 میلیون مسواک – آیا گزارش اصلی یک سناریوی فرضی بود که هرگز اتفاق نیفتاد… یا حقیقت در جای دیگری است؟

شناسهٔ خبر: 449398 -




قفل قرمز باز در شبکه مدارهای الکتریکی پس زمینه قرمز تیره
(اعتبار تصویر: Shutterstock/Chor muang)

داستان سه میلیون مسواک برقی هک شده که برای انجام یک حمله DDoS مورد استفاده قرار می‌گیرد، شک و تردید را در میان کارشناسان امنیت سایبری برانگیخته است. این داستان که از شرکت امنیت سایبری Fortinet سرچشمه گرفته بود، در فضای مجازی منتشر شد و سؤالاتی در مورد صحت آن ایجاد کرد.

هفته گذشته، سایت خبری سوئیسی Aargauer Zeitung گزارش داد که سه میلیون مسواک دستکاری شده در یک حمله سایبری نقش داشته اند. این پرونده که توسط Fortinet، یک رهبر امنیت سایبری جهانی ارائه شد، به سرعت مورد توجه قرار گرفت و در رسانه های بین المللی مانند Independent و Times of India به نمایش درآمد.

با این حال، این داستان با شک و تردید مواجه شد و برخی از کارشناسان آن را "داستانی ناب" و "نمونه اختراعی" نامیدند. برخی دیگر ادعا کردند که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد چنین حمله ای هرگز رخ داده است. کوین بومونت، کارشناس امنیت سایبری حتی تاکید کرد که از این داستان به عنوان تبلیغات در چت های تلگرام روسیه استفاده می شود.

اظهارات متناقض

فورتی نت بیانیه ای را منتشر کرد که توسط چندین رسانه از جمله BleepingComputer منتشر شد و گفت: «برای روشن شدن موضوع، موضوع استفاده از مسواک برای حملات DDoS در طی مصاحبه ای به عنوان نمونه ای از یک نوع حمله ارائه شده است و بر اساس تحقیق نیست. از Fortinet یا FortiGuard Labs. به نظر می رسد که به دلیل ترجمه ها، روایت در مورد این موضوع به حدی کشیده شده است که سناریوهای فرضی و واقعی تار می شوند."

با این حال، روز بعد، نویسنده داستان اصلی در Aargauer Zeitung با این موضوع مخالفت کرد و گفت: "Fortinet جزئیات خاصی را ارائه کرد: اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که حمله باعث از بین رفتن وب سایت یک شرکت سوئیسی شد؛ ترتیبی از بزرگی میزان خسارت. فورتی نت نخواست فاش کند که چه شرکتی برای مشتریانش در نظر گرفته نشده است. متن قبل از انتشار برای تایید به فورتینت ارسال شد. این بیانیه که این یک مورد واقعی بود که واقعا اتفاق افتاده بود اعتراضی نشد."

مورد حمله سه میلیون مسواک DDoS در حال حاضر همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و همه ما را متحیر می کند که حقیقت دقیقاً کج است.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است