متن خبر

«موتزارت ریاضی» نگران این نیست که هوش مصنوعی جایگزین آدم‌های ریاضی شود – همیشه

«موتزارت ریاضی» نگران این نیست که هوش مصنوعی جایگزین آدم‌های ریاضی شود – همیشه

شناسهٔ خبر: 775717 -




ترنس تائو، استاد دانشگاه UCLA که به‌عنوان «بزرگ‌ترین ریاضیدان زنده جهان» شناخته می‌شود، ماه گذشته مدل استدلال o1 ChapGPT را با یک دانشجوی فارغ‌التحصیل «متوسط، اما نه کاملاً بی‌کفایت» مقایسه کرد که می‌توانست به درستی به یک مسئله تحلیل پیچیده با «نکات بسیار» پاسخ دهد. و تحریک کردن.»

او اکنون به آتلانتیک می گوید که ممکن است هوش مصنوعی هرگز معلمان انسانی خود را شکست ندهد. «یک تفاوت کلیدی [امروز] بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی و هوش مصنوعی این است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی یاد می گیرند. شما به هوش مصنوعی می‌گویید که رویکردش کار نمی‌کند، عذرخواهی می‌کند، شاید به طور موقت مسیر خود را اصلاح کند، اما گاهی اوقات به چیزی که قبلاً امتحان کرده بود برمی‌گردد.»

تائو می‌افزاید، خبر خوب برای اعجوبه‌های ریاضی این است که هوش مصنوعی و ریاضیدانان به احتمال زیاد همیشه با هم همکاری خواهند کرد، زیرا به جای جایگزینی افراد ریاضی‌دان، هوش مصنوعی آنها را قادر می‌سازد تا مسایلی را که قبلاً غیرقابل دسترس بودند در مقیاس بزرگ کشف کنند. تائو درباره آینده می گوید: "شما ممکن است پروژه ای داشته باشید و بپرسید، "اگر این روش را امتحان کنم چه؟" و به‌جای اینکه ساعت‌ها و ساعت‌ها در واقع تلاش کنید تا این کار را انجام دهید، یک GPT را راهنمایی می‌کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است