متن خبر

مهندسان سابق توییتر در حال ساخت Particle، یک خبرخوان با هوش مصنوعی هستند

مهندسان سابق توییتر در حال ساخت Particle، یک خبرخوان با هوش مصنوعی هستند

شناسهٔ خبر: 453797 -




تیمی به رهبری مهندسان سابق توییتر در حال تحلیل مجدد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به مردم در پردازش اخبار و اطلاعات هستند. Particle.news که در آخر هفته وارد نسخه آزمایشی خصوصی شد، یک استارت‌آپ جدید است که تجربه خواندن اخبار شخصی و «چند دیدگاهی» را ارائه می‌کند که نه تنها از هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی اخبار استفاده می‌کند، بلکه قصد دارد این کار را به گونه‌ای انجام دهد که نسبتاً جبران کند. نویسندگان و ناشران - یا ادعا می شود.

در حالی که Particle هنوز مدل کسب و کار خود را به اشتراک نگذاشته است، در زمانی می رسد که نگرانی فزاینده ای در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر اکوسیستم خبری به سرعت در حال کوچک شدن وجود دارد. اخباری که توسط هوش مصنوعی خلاصه می‌شوند می‌توانند کلیک‌ها را به وب‌سایت‌های ناشران محدود کنند، که به این معنی است که توانایی آنها برای کسب درآمد از طریق تبلیغات نیز کاهش می‌یابد.

این استارت‌آپ سال گذشته توسط مدیر ارشد سابق مدیریت محصول توییتر، سارا بیک‌پور، که روی محصولاتی مانند Twitter Blue، Twitter Video و گفتگوها کار می‌کرد و برنامه آزمایشی twttr را رهبری می‌کرد، تأسیس شد. او از سال 2015 تا 2021 در توییتر حضور داشت و موقعیت خود را از مهندسی نرم افزار به سمت مدیر ارشد مدیریت محصول ارتقا داد. یکی از بنیانگذاران او مهندس ارشد سابق توییتر و تسلا، مارسل مولینا است.

همان‌طور که بیک‌پور ماه گذشته توضیح داد، پیش‌فرض پشت Particle این است که با استفاده از هوش مصنوعی راحت‌تر از اخبار مطلع شوید.

«بعضی وقت‌ها به نظر می‌رسد که سرفصل‌ها تنها چیزی است که ما برای آن وقت داریم. ما همچنین می‌خواهیم بیشتر بفهمیم، اما سریع‌تر،» او در مقدمه‌ای برای استارت‌آپ در Threads نوشت. ما در مراحل اولیه استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر نحوه تعامل با اخبار هستیم.

با استفاده از Particle، به خوانندگان اخبار خلاصه ای سریع و کامل از داستان، با اطلاعاتی که از منابع مختلف استخراج شده است، ارائه می شود. با این حال، بیک‌پور هنگام اعلام نسخه بتا خصوصی، بيان کرد که خوانندگان می‌توانند از خلاصه برای سریع‌تر شدن استفاده کنند یا می‌توانند عمیق‌تر شوند تا «درباره چگونگی شکل‌گیری داستان در طول زمان بیاموزند».

این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری شده از Kindred Ventures و Adverb Ventures و همچنین سرمایه‌گذاران فرشته مختلف، از جمله ایو ویلیامز، بنیانگذار توییتر و مدیوم و اسکات بلسکی، بنیانگذار Behance، سرمایه جذب کرده است.

Belsky در X اظهار داشت: "Particle برای من به یک برنامه روزانه تبدیل شده است. این مقاله بسیاری از مقالات (و زوایای) را در مورد هر موضوع خبری ترکیب می‌کند، نکات کلیدی را تا حد امکان عینی نشان می‌دهد، و به شما امکان می‌دهد در ابعاد مختلف بیشتر حفاری کنید. در دوران انتزاع پیش رو، نمونه ای عالی از هوش مصنوعی روزانه.»

Particle یک نسخه نمایشی از فناوری خود را برای کاربرانی که از سیستم خارج شده اند از طریق وب سایت خود ارائه می دهد، که در آن مقالات به همراه خلاصه آنها، مهر زمانی مربوط به آخرین به روز رسانی آنها، و در بخش کوچکی در پایین، منابعی را که از آنها استخراج می کنند، نشان می دهد.

این منابع از سراسر طیف سیاسی بیرون می آیند و شامل ناشران بزرگی مانند نیویورک تایمز، CNBC، AP، ABC، CNN، Breitbart، The Guardian، The Washington Post، Politico، Fox News، USA Today، The Daily Caller، نیویورک پست، هیل و دیگران. رسانه‌های بین‌المللی نیز در صورت لزوم، از دموها خارج می‌شوند. با این حال، هر نقطه گلوله به منبع یا منابع اصلی خود مرتبط نیست، که تحلیل دقیق صحت خلاصه هوش مصنوعی را بدون پرداختن به تمام مقالات دشوار می‌کند. (اما عبارات کلیدی مرتبط هستند). همچنین متذکر شدیم که عکس همراه با خلاصه خبر با لوگوی ناشر واترمارک شده است.

اعتبار تصویر: ذره

محصول نهایی احتمالاً متفاوت خواهد بود، از آنجایی که Particle به تازگی نسخه بتای خصوصی خود را برای آزمایش راه اندازی کرده است و قصد دارد در آینده یک برنامه تلفن همراه ارائه دهد، زیرا در حال استخدام برای یک مهندس ارشد iOS است.

مدل مشابهی از استفاده از منابع مختلف خبری و سپس استفاده از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن، اخیراً توسط Artifact، استارت آپی که اکنون تعطیل شده از بنیانگذاران اینستاگرام استفاده شده است. در مورد خود، تیم Artifact منابع خبری را بر اساس عوامل مرتبط با یکپارچگی و کیفیت آنها سرپرستی می کرد. به عنوان مثال، این رسانه باید سریعاً اصلاحات را در صورت اشتباه انجام می داد و در مورد بودجه خود شفاف می شد. ما امیدواریم که با جزئیات بیشتری در مورد چگونگی تحلیل منابع خود توسط Particle به یک راه اندازی عمومی صحبت کنیم.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خبری مبتنی بر هوش مصنوعی، Bulletin، نیز اخیرا راه‌اندازی شده است تا با ارائه خلاصه‌های اخبار مقابله کند.

با توجه به علاقه به این فضا، چیزی که می تواند Particle را متمایز کند تیم موسس آن است. با ورود از توییتر، بنیانگذاران آن احساس یک اکوسیستم خبری بی‌درنگ را تجربه کرده‌اند و تجربه فنی و محصولی برای ساخت یک محصول با کیفیت دارند. با این حال، باید دید که آیا ناشرانی که احساس می‌کنند هوش مصنوعی در فضای آن‌ها می‌خورد، احساس «نسبتاً جبران» خواهند کرد یا خیر.

بنیانگذار Adverb Ventures و مدیر Direct April Underwood در پستی در LinkedIn درباره سرمایه گذاری این شرکت، پارتیکل را تحسین کرد.

او روز یکشنبه گفت: «در حالی که اولین بسته شدن خود را برای Fund 1 انجام می‌دادیم، این شانس را داشتیم که از آنها حمایت کنیم - باید منتظر اولین تماس سرمایه خود بودیم تا پول را به آنها سیم کشی کنیم!» و گفت که Adverb خود را بسته است. 75 میلیون دلار صندوق I فقط چند ماه پیش. سارا و مارسل همان بنیان‌گذاری‌هایی هستند که ما آرزوی حمایت از آنها را داشتیم، زمانی که شروع به ساختن یک شرکت جدید در مراحل اولیه کردیم. آنها دنبال یک فضای مشکل بزرگ می روند. آنها مهارت هایی برای مقابله با مشکلات بزرگ در سطح بالایی از کیفیت محصول دارند. و آن‌ها می‌توانند افراد با استعداد دیگری را جذب کنند تا به آنها بپیوندند، و با هم چیزی را اختراع کنند که مصرف‌کنندگان آینده (هنوز) نمی‌دانند درخواست کنند.»

درخواست برای اظهار نظر برگردانده نشد. فرم ثبت نام بتا Particle اینج است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است