متن خبر

من یک OLED Meta Quest 2 Pro را دوست دارم، اما لغو آن در حال حاضر تصمیم درستی است

من یک OLED Meta Quest 2 Pro را دوست دارم، اما لغو آن در حال حاضر تصمیم درستی است

شناسهٔ خبر: 719034 -




Meta Quest Pro روی پد شارژ روی میز، جلوی پنجره با پرده بسته
(اعتبار تصویر: متا)

در آخر هفته ما و دیگران گزارش دادیم که Meta Quest Pro 2 ساخته شده است - یا به طور خاص، پروژه در حال توسعه که "احتمالاً قرار بود Meta Quest Pro 2 باشد اما هنوز به طور رسمی به آن نام نمی‌رود" برای استفاده از semantics Meta CTO خود در گذشتهدوباره اخیرا ) مستقر شده است - و در حالی که من هنوز دوست دارم Meta Quest Pro 2 را ببینم، این احتمالاً در حال حاضر تصمیم درستی است.

دلیل لغو؟ اپل ویژن پرو – اما اینطور نیست، زیرا متا از رویارویی با هدست واقعیت مجازی رقیب خود می ترسد. در عوض، متا ظاهراً برای ارائه مشخصات رده بالا - عمدتاً نمایشگرهای میکرو OLED برای مطابقت با آنچه توسط Vision Pro ارائه می‌شود - با قیمتی نسبتاً مقرون به صرفه در حدود یا کمتر از Quest Pro اصلی 999.99 دلار / 999.99 پوند / 1729.99 دلار استرالیا (via ) تلاش کرده است. اطلاعات - مقاله پشت یک دیوار پرداخت است).

این عزم برای مقرون به صرفه نگه داشتن چیزها به طور قطع توسط اولین Meta Quest Pro تقویت شده است.

در حالی که فکر می‌کردم Quest Pro در زمان عرضه یک هدست قوی است، اما به شدت تحت الشعاع Quest 3 خود متا قرار گرفته است - دستگاهی که متا آن را «قوی‌ترین هدست خود» نامید که تقریباً شش ماه پس از عرضه Pro، و بعداً برای یک سوم به فروش رسید. از قیمت اصلی 1500 دلار / 1500 پوند / 2450 دلار استرالیا (و نیمی از قیمتی که Pro پس از چند ماه فروش به آن کاهش یافت).

متا آمار دقیق فروش Quest Pro را فاش نکرده است، اما نشانه‌ها نشان می‌دهند که آن‌ها عالی نیستند – پس بعید است که گرانی بیشتر از قیمت فعلی Pro باعث بهبود اوضاع شود.

Apple Vision Pro در زمینه بنفش

هدست اپل «طرفدار» است که باید شکست بخورد (اعتبار تصویر: آینده)

در همین حال، در حالی که ما فاقد ارقام رسمی هستیم، افشای اطلاعات و نگرش اپل نسبت به ویژن پرو نشان می دهد که هدست خود نیز از نظر موفقیتی که انتظار می رفت به دست بیاورد، از موفقیت خارج شده است. با این وجود، استراتژی جسورانه عکاسی برای ماه توسط اپل به طرز جبران ناپذیری درک ما از هدست های مصرف کننده "Pro" را تغییر داده است.

یک Quest Pro – حتی یک مورد که با یک سوم قیمت ویژن پرو 3,499 دلار / 3,499 پوند / 5,999 دلار استرالیا به فروش می‌رسد – مستقیماً با مدل اپل مقایسه می‌شود و هرگونه کاستی (حتی موارد معتبر) قابل قبول تلقی نمی‌شود. اما همانطور که در بالا ذکر کردم، فناوری پیشرفته منجر به قیمت های اجتناب ناپذیری می شود که مردم به سادگی حاضر به پرداخت آن نیستند.

به نمودارهای سخت افزاری Steam برای جولای 2024 نگاهی بیندازید – شاخص Valve سطح بالا اما قدیمی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و 16.10 درصد از کاربران ماه گذشته برای بازی های VR به آن اعتماد کرده اند. در همین حال، Meta Quest 2 ، Meta Quest 3 و Oculus Rift S - مدل های مقرون به صرفه به ترتیب در رتبه های اول، سوم و چهارم محبوبیت - 39.66٪، 15.65٪ و 7.46٪ از سهم استفاده را هر کدام برای مجموع 62.77٪ تشکیل می دهند. . و دستگاه‌های پیشرفته‌تر اخیر بیش از 0.50 درصد محبوبیت ندارند (برخی حتی کمتر).

بخش بزرگی از این فقدان محبوبیت این است که دلیل قانع‌کننده‌ای برای پرفروش شدن وجود ندارد.

دختری با هدست متا کوئست 3 در حال تعامل با ست بازی جنگلی

Meta Quest 3 عالی است – پس آیا ما در حال حاضر به چیزی بهتر نیاز داریم؟ (اعتبار تصویر: متا)

مرغ و تخم مرغ VR

تبدیل به یک چرخه خود ماندگار می شود. از آنجایی که مدل‌های رده پایین‌تر بسیار محبوب‌تر هستند، معمولاً برای توسعه‌دهندگان برای ایجاد یک بازی یا برنامه واقعیت مجازی گران‌قیمت ارزشی ندارد و در نتیجه تقریباً هر برنامه واقعیت مجازی موجود در حال حاضر می‌تواند روی سخت‌افزار رده پایین‌تر اجرا شود. برای چند سرویس گران قیمت و متمرکز بر صنعت. این به نوبه خود به این معنی است که هیچ انگیزه ای برای خریداران هدست وجود ندارد، زیرا آنها می توانند هدست های رده پایین یا متوسط ​​را انتخاب کنند و بیشترین تجربه ای را که از یک مدل رده بالاتر به دست می آورند، به دست آورند، که به معنای آن هدست های ارزان تر است. همچنان به تسلط بر بازار ادامه می دهد و ما را به ابتدای کار بازمی گرداند و عدم تمایل توسعه دهندگان به سرمایه گذاری روی برنامه های پیشرفته.

خرید یک هدست واقعیت مجازی گران‌قیمت می‌تواند کمی شبیه به خرج کردن چندین هزار دلار (یا پوند) برای یک رایانه بازی پیشرفته مجهز به پردازنده نسل چهاردهم اینتل ، 32 گیگابایت رم و یک Nvidia GeForce RTX 4090 باشد که تنها بازی است. شما می توانید در آن بازی Minesweeper است. بله، ممکن است این کار را کمی بهتر از یک رایانه شخصی ارزانتر انجام دهد، اما به سختی هزینه را توجیه می کند.

برای اینکه این چرخه به زودی شکسته شود، باید چیزی جسورانه ببینیم. من فکر می‌کردم که اپل ممکن است با Vision Pro به این هدف دست یابد و آن را به یک مک پوشیدنی تبدیل کند، اما در عوض بیشتر از یک «آی‌پد پوشیدنی» استفاده کرد که تنها در صورتی می‌تواند اکثر آپشن های مک را ارائه دهد که قبلاً یک رایانه اپل داشته باشید – که تا حدودی این کامپیوتر را شکست می‌دهد. نقطه

از طرف دیگر، ما می‌توانیم پلتفرم‌های بیشتری را ببینیم که از طریق سرمایه‌گذاری مالی به توسعه انگیزه می‌دهند - شاید برای معاملات انحصاری مانند آخرین رویکرد متا در این زمینه، با Batman: Arkham Shadow فقط در Quest 3 خود فرود می‌آید. این رویکرد ایجاد نرم‌افزار منحصراً برای هدست‌های سطح بالا می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. با این حال اگر مدل گران‌قیمت همچنان پابرجا نباشد، تولیدکننده با شکست سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دو برابر می‌شود - یک تصمیم تجاری وحشتناک، به‌ویژه از آنجایی که سازنده می‌توانست به جای آن بر روی تبلیغ مدل‌های پایین و میان‌رده تمرکز کند. موفقیت های ثابت شده هستند

Batman: Arkham Shadow هنوز یک باترانگ <a href= را در ماسک موش نشان می دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pKBg5uSfJTcpyFfHyrxz3G-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pKBg5uSfJTcpyFfHyrxz3G-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pKBg5uSfJTcpyFfHyrxz3G-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pKBg5uSfJTcpyFfHyrxz3G-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pKBg5uSfJTcpyFfHyrxz3G-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pKBg5uSfJTcpyFfHyrxz3G-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pKBg5uSfJTcpyFfHyrxz3G.jpg">

انحصاری ها آزاردهنده هستند، اما هدست های Pro به تعدادی نیاز دارند (اعتبار تصویر: Meta / Camouflaj)

در عوض، ما با این واقعیت روبرو هستیم که به سادگی به یک هدست واقعیت مجازی در سطح حرفه ای نیاز نداریم، و تعداد کمی از مردم می خواهند.

من فکر می کنم ما در نهایت به آنجا خواهیم رسید. همانطور که VR محبوب تر می شود، تمایل به سخت افزار پیشرفته با آن افزایش می یابد. به‌علاوه، با باز کردن متا HorizonOS خود به روی اشخاص ثالث، می‌توانیم سایر سازندگان سخت‌افزار را به سمت دستگاه‌های Pro سوق دهند – و با اجرای این نرم‌افزارها بر روی نرم‌افزار Quest، آنها به‌جز نام، به‌طور مؤثری یک Meta Quest Pro 2 خواهند بود.

شایان ذکر است که گزارش‌های اخیر نمی‌گویند که Quest Pro 2 مرده و دفن شده است، با برخی از مشخصات برنامه‌ریزی شده آن - مانند ردیابی چشم - در سایر دستگاه‌های آینده (شاید Meta Quest 4 یا Meta Quest) ظاهر شود. 5). به علاوه، همانطور که مدیر ارشد فناوری متا کاملاً روشن کرده است، این یک نمونه اولیه است که به جای کل مفهوم، حذف شده است.

حتی با کنار گذاشته شدن «La Jolla» (نام رمز بازی کنسل شده Meta Quest Pro 2)، یک متا کوئست پرو 2 متفاوت می‌تواند در سال 2027 فرود بیاید، یا فقط کمی عقب‌تر از برنامه لو رفته در سال 2028، که تا آن زمان ممکن است دیده باشیم تغییر در انواع هدست ها و نرم افزارهای تولید شده توسط متا و صنعت به طور کلی . و مهم نیست که چه زمانی Quest Pro 2 فرود می‌آید، این تغییرات باید اتفاق بیفتد.

ما باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، اما احتمالاً زمان زیادی برای انتظار یک هدست کاملاً جدید Quest نداریم، با سخت‌افزار VR بعدی متا که انتظار داریم که این شرکت رویکرد کاملاً متضاد را در شکل اتخاذ کند. متا کوئست 3S مقرون به صرفه است.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

نویسنده ارشد، اخبار

Hamish یکی از نویسندگان ارشد TechRadar است و شما خواهید دید که نام او در مقالات تقریباً در هر موضوعی در سایت از معاملات خانه هوشمند گرفته تا تحلیل سخنرانان گرفته تا اخبار کارت گرافیک و هر چیز دیگری ظاهر می شود. او از گستره وسیع دانش خود برای کمک به توضیح جدیدترین ابزارها و اینکه آیا آنها یک امر ضروری برای خرید هستند یا یک مد ناشی از هیاهو استفاده می کند. اگرچه تخصص او نوشتن در مورد همه چیزهایی است که در دنیای واقعیت مجازی و واقعیت گفت ه می گذرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است