متن خبر

من در اپل ویژن پرو کمیک می خوانم. . . خوب بود

من در اپل ویژن پرو کمیک می خوانم. . . خوب بود

شناسهٔ خبر: 450980 -




تعداد کمی از شادی ها در این دنیای سرد می توانند با باز کردن یک کمیک جدید در یک صبح یکشنبه تنبل برابری کنند. هیچ کاری برای انجام دادن، هیچ جایی برای بودن - فقط شما، یک فنجان قهوه و مقداری هنر متوالی. از زمانی که ناشران در اوایل قرن بیستم شروع به جمع آوری نوارهای روزنامه به عنوان جلدهای صحافی کردند، اساساً چیز زیادی در مورد کتاب کمیک آمریکایی تغییر نکرده است.

مطمئناً، محتوا به شدت تغییر کرده است، اما در پایان روز، اصول اولیه هنوز وجود دارد: کاراکترها و متن در پانل هایی که برای خواندن به ترتیب طراحی شده اند گرفته شده است. با این حال، در دهه های اخیر، انواع روش های تحویل گسترش یافته است. در حالی که اولین وب کمیک ها به روزهای CompuServe برمی گردد، ظهور کمیک بوک دیجیتال مستقیماً با گسترش تلفن های هوشمند و تبلت ها در 15 سال گذشته مرتبط است.

این روزها اگر صفحه نمایش داشته باشد می توانید روی آن کمیک بخوانید. این شامل صفحه نمایش هایی است که می توانید مستقیماً به صورت خود ببندید. اما از آنجایی که هدست های واقعیت مختلط به سمت جریان اصلی نفوذ کرده اند، برنامه های کمیک خوان واقعاً دنبال نشده اند. تعداد کمی از گزینه های موجود وجود دارد. به عنوان مثال، فروشگاه Meta Quest یک برنامه کره ای به نام Spheretoon دارد که تلاش جدی برای ایجاد محتوایی است که به طور خاص برای یک پلتفرم VR طراحی شده است (یک ویدیوی تبلیغاتی یوتیوب شامل نقل قول مشتری امیدوار «بهتر از حد انتظار» است).

فقدان گزینه‌های VR کاملاً تعجب‌آور نیست، زیرا این سیستم‌ها در طول تاریخ بر روی بازی و سایر تجربیات سرگرمی کاملا تعاملی/غوطه‌ور متمرکز بوده‌اند. از آن‌چه من می‌توانم بگویم، طرفداران کمیک با صدای بلند نمی‌خواهند عناوین مورد علاقه‌شان را از طریق هدست‌های متا کوئست خود بخوانند. با این حال، از نظر تمرکز، ویژن پرو یک جانور کاملاً متفاوت است.

اپل معتقد است، در میان چیزهای دیگر، این یک راه عالی برای خواندن مطالب است. این امر تا حد زیادی توسط نحوه گرایش شرکت به مفهوم محاسبات فضایی به عنوان تقویت کننده - یا حتی جایگزینی - انواع استاندارد دسکتاپ نشان داده می شود. این چیزی است که من شروع به نامیدن "دسکتاپ بی نهایت" کرده ام، بازی بر روی مفهوم "دسکتاپ بی نهایت" که توسط کاریکاتوریست و نظریه پرداز رسانه اسکات مک کلود در کتاب سال 2000 خود با عنوان "اختراع مجدد کمیک: چگونه تخیل و فناوری یک شکل هنری را متحول می کند" ابداع شد. ”

اعتبار تصویر: برایان هیتر

برای مک کلود، مفهوم یک بوم بی نهایت اشاره ای به پتانسیل نامحدود خلق هنر در قلمرو دیجیتال است. او در حال بهره برداری از امیدهای هزاره در اطراف پتانسیل اینترنت برای شکستن هنر از محدودیت های فیزیکی آن بود. مطمئناً فضای دیجیتال بسیاری از جنبه‌های نحوه خلق و مصرف هنر (چه نوع قابل تعویض و چه غیرقابل تعویض) را تغییر داده است. اما نزدیک به ربع قرن پس از انتشار کتاب، از آنجایی که اپل «بوم بی‌نهایت» را برای توصیف دیدگاه خود انتخاب کرده است، آیا کتاب مصور به طور معناداری دگرگون شده است؟

صادقانه؟ نه واقعا. چه یک کمیک را روی کاغذ بخوانید یا روی تبلت، اساساً همان تجربه است. این چیز بدی نیست - کمیک ها عالی هستند. می توان به طور منطقی این استدلال را مطرح کرد که کتاب کمیک چاپی اوج آن شکل هنری است. مخالفت کردن دشوار است، هرچند نه به دلیل عدم تلاش.

مثال Spheretoon روند کوتاه مدت کمیک های متحرک را به ذهن متبادر می کند. بسیار شبیه به گروه دوتایی پاپ مستقل بریتانیا، تینگ تینگ، آنها در نیمه اول دوره اول ریاست جمهوری اوباما به طور خلاصه مورد استفاده قرار گرفتند. در همان روزهای اولیه MCU، ناشران مانند مارول در قالبی پول می ریختند که سعی می کرد از فناوری های نوظهور با تقسیم تفاوت بین کمیک و انیمیشن استفاده کند. به پانل های کمیک با چند قسمت متحرک فکر کنید.

فراتر از برخی از آن تلاش‌های جاه‌طلبانه اما در نهایت محکوم به فنا، نوآوری‌های فن‌آوری به نحوه طراحی و مصرف برخی از کمیک‌ها (تبلت‌های Wacom و موارد مشابه) و مصرف (گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها) محدود شده است. با این حال، در پایان روز، آنها همان کمیک های قدیمی با روش تحویل متفاوت هستند.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

کامیکسولوژی - یکی دیگر از نوآوری های اولیه دوران اوباما - تأثیر عمیقی بر این سمت از همه چیز داشت. این سرویس یک برنامه ساده مرده و یک خواننده روان را با یک فروشگاه بزرگ پر از کمیک های دیجیتال ترکیب کرد. Comixology Unlimited در سال 2016 راه اندازی شد و به خوانندگان یک سرویس اشتراک کمیک به سبک نتفلیکس با 6 دلار در ماه می دهد. در سال 2021، آمازون - که این شرکت را هفت سال قبل تصاحب کرده بود - همان کاری را انجام داد که شرکت‌های بزرگ با استارت‌آپ‌های جوان امیدوارکننده انجام می‌دهند: آن را سوزاند و به طرفداران اجازه داد خاکستر را غربال کنند.

با این حال، علیرغم آن پایان تلخ، این سرویس قبلاً استاندارد طلایی را برای خواندن کمیک های چاپی روی پلتفرم های دیجیتال تعیین کرده بود و علامت آن هنوز از طریق برنامه های شخص اول از نیروگاه های منتشر کننده کمیک مانند مارول و دارک هورس بسیار محسوس است. به نظر نمی‌رسد که هیچ‌کدام از این‌ها برای اختراع مجدد کمیک‌های دیجیتال برای حوزه محاسبات فضایی، تلاش چندانی نداشته باشند، اما یکی از چیزهای زیبا در مورد راه‌اندازی Vision Pro این است که حداقل تلاش توسعه‌دهنده لازم است تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌های iPadOS روی visionOS کار می‌کنند.

به این ترتیب، برنامه‌های iPadOS قابل حمل، بخش عمده‌ای از خواندن کمیک‌های Vision Pro من را تشکیل می‌دهند. من بیشتر با برنامه های Marvel و Dark Horse بازی کرده ام. اولی تقریباً به همان روش Comixology Unlimited عمل می کند، البته برای یک ناشر تنها با 10 دلار در ماه (در حال حاضر از دوره آزمایشی رایگان 7 روزه لذت می برم). با تکرار نقل قول روشنگرانه YouTube از بالا، این تجربه "بهتر از حد انتظار" بود. نه تغییر دهنده زندگی، نه پایان تجربه خواندن کمیک های کاغذی من، اما در کل بد نیست.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

من این را به عنوان کسی می گویم که استفاده از Vision Pro خود را به دلایلی که در این مقاله توضیح داده شده محدود کرده است. خواندن کتاب‌ها به‌صورت پانل به تابلو مستلزم پیمایش زیاد است و در کل کمتر از حد ایده‌آل است. با این حال، گسترش آنها در یک صفحه کامل و قرار دادن آنها در منطقه واقعیت مختلط در مقابل شما، بسیار منظم است. به محیطی مانند کوه هود بروید و می توانید از خواندن در کنار دریاچه ای بزرگ در وسط جنگل کاج لذت ببرید.

صفحات بزرگ و روشن نشان داده می شوند و هنر را با جزئیات از طریق نمایشگرهای با وضوح بالا نشان می دهند. برای کمیک‌ها در شکل کنونی آن تغییری در بازی ایجاد نمی‌کند، اما به راحتی می‌توان تصور کرد که هر گونه تلاش برای نوآوری رسانه برای پلتفرم، داستان کمیک‌های متحرک است. من یک بار آن را زندگی کرده ام. من خوبم.

همچنین اشتراک خدماتی مانند Marvel's را صرفاً برای مطالعه در Vision Pro نمی‌خرم. از سوی دیگر، اگر قبلاً یک دستگاه فعال برای iPad یا iPhone خود داشتم، می‌توانم به راحتی تصور کنم که از دسکتاپ بی‌نهایت استراحت کنم تا بفهمم انتقام‌جویان دریاچه‌های بزرگ در 35 سال گذشته چه کار کرده‌اند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است