متن خبر

من به ملیندا فرنچ گیتس کمک می کنم تا فرهنگ شکسته “جنگی های درخشان” فناوری را اصلاح کند.

من به ملیندا فرنچ گیتس کمک می کنم تا فرهنگ شکسته “جنگی های درخشان” فناوری را اصلاح کند.

شناسهٔ خبر: 472944 -




روز دوشنبه، ملیندا فرنچ گیتس از سازمان بشردوستانه ای استعفا داد که با همسر سابقش بیل گیتس اداره می کرد.

این که او رفت کمتر تعجب آور است تا زمانی که او ماند. این زوج در سال 2021 طلاق گرفتند. در آگوست 2021، سازمان خیریه به CNN بيان کرد که در حال انجام یک دوره آزمایشی دو ساله است تا ببیند آیا این دو نفر می توانند به خوبی با هم کار کنند یا خیر. آنها تقریباً یک سال از آن دوره دوام آوردند.

او بيان کرد که فرنچ گیتس ماه آینده با 12.5 میلیارد دلار اضافی این کشور را ترک خواهد کرد. او می خواهد این پول را به "کار مادام العمر خود از طرف زنان و خانواده ها" اختصاص دهد.

بنیاد گیتس به طور مشهور روی پروژه هایی برای کمک به افراد فقیر به ویژه در کشورهای در حال توسعه کار می کند، مانند مبارزه با مالاریا، فلج اطفال یا بهبود وضعیت بهداشتی.

اما من اینجا هستم تا برای افرادی که متنعم به حساب می آیند، نه فقیر، لابی کنم. بر اساس گزارش اخیر مک کینزی، مهندسان زن در فناوری هنوز با سطح تکان دهنده ای از بدرفتاری روبرو هستند که باعث می شود بیش از نیمی از آنها شرکت خود و اغلب صنعت فناوری را ترک کنند.

مقصر این است که فضای معروف صنعت فناوری «جنبه‌های درخشان» یا «فرهنگ برادر» است که برای هیچ‌کس از هر جنسیتی عالی نیست، اما به‌ویژه زنان را به کام خود می‌کشاند.

و تا حد زیادی توسط نمونه‌های اولیه مانند بیل گیتس، که در سال‌های اولیه زندگی‌اش بسیار خشن و بی‌صبر بود، راه‌اندازی شد، به طوری که GQ زمانی او را به «یک قلدر اداری» تشبیه کرد. استیو جابز، دشمن گیتس، مانند سایر بنیانگذاران میلیاردر افسانه ای با نام هایی مانند لری و چارلز، شهرت مشهور خود را داشت.

زنان در فن آوری کبود شده اند

در یک نظرسنجی در سال 2024 از زنان در فناوری، 72 درصد از زنان گزارش کردند که یک "فرهنگ برادر" رایج در محل کار را تجربه کرده‌اند که منجر به تجاوزات خرد از صحبت در طول جلسات (64٪) تا درخواست "تامین غذا" برای جلسات (11٪) می‌شود. ). تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که چگونه با زنان، صرف نظر از سابقه‌شان، اغلب مانند یک کارگر سطح پایین رفتار می‌شود، اما از حمایت کمتری برخوردار می‌شوند، بیشتر احتمال دارد که اخراج شوند و احتمال ترفیع کمتری داشته باشند، و غیره.

کار در چنین محیطی کبود است! زنی که یک تیم توسعه سخت‌افزار را اداره می‌کند وقتی به من بيان کرد که چگونه از ملاقات با بزرگترین مشتری تیمش کنار گذاشته شده، گریه کرد. از او انتظار می رفت که رئیس مردش را برای جلسه آماده کند و او مدام با او تماس می گرفت تا از او اطلاعات بخواهد، همانطور که او در دفتر نزدیکش نشسته بود، اما او را به میز واقعی دعوت نمی کرد.

یک زیرمجموعه Reddit به نام r/womenintech وجود دارد که بیش از 21000 عضو دارد که موضوع ثابت آن سر و کار داشتن با همکاران مردی است که کار خود را کوچک می‌کنند. یا یک نوار همیشه متحرک که تبلیغات را مسدود می کند. "من دیگر هیچ امیدی به "حرفه" خود ندارم. من عاشق کار IT هستم، اما باشگاه پسران دائمی من را از جاه طلبی ام درمان کرده و سلامت روانی ام را از بین برده است.

بسیاری از مردان در مورد فرهنگ صنعت فناوری همین احساس را دارند. بحث‌های غول‌پیکر معمولی در هکر نیوز در مورد بدبختی‌هایی که می‌توان در حرفه برنامه‌نویسی انتظار داشت، وجود دارد.

اگر بخواهیم منصف باشیم، انتقال صنعت فناوری (و به طور کلی فرهنگ شرکتی) فراتر از این ریشه های عمیق و خصمانه کاری است که فرنچ گیتس حداقل از سال 2017 انجام داده است، زمانی که او شروع به تحقیق در مورد اینکه چرا بسیاری از زنان این حرفه را ترک می کنند، انجام داده است.

او از طریق Pivotal Ventures، سازمان خود که سال‌ها قبل از جدایی از بیل اداره می‌کرد، تلاش می‌کرد تا به علل ریشه‌ای رسیدگی کند. Pivotal بخشی از صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر است، به این معنی که در سایر صندوق های VC سرمایه گذاری می کند. بخش بشردوستانه; تلاش لابی بخشی؛ هر کاری که میلیاردر می خواهد انجام دهد را تقسیم کنید. (Pivotal Ventures از اظهار نظر خودداری کرد. )

زمانی که فرنچ گیتس در استعفای خود بيان کرد که از ذخیره میلیاردی تازه خود برای خدمت به زنان استفاده خواهد کرد، او به طور ضمنی کار بر روی طیف وسیع تری را بیان کرد: همه چیز از خودمختاری بدن گرفته تا سرمایه گذاری در استارت آپ های بیشتر تحت رهبری زنان. برای مثال، Pivotal با Techstars for a Future of Longevity Accelerator همکاری کرد که فهرستی از چنین استارت‌آپ‌هایی را ارائه می‌ کرد. او از صندوق‌های VC تحت رهبری زنان مانند Ulu Ventures از Miriam Rivera و Promise Phelon's Growth Warrior Capital حمایت می‌کند.

او مدافع سرسخت سیاست های مرخصی خانوادگی و سیستم های مراقبتی مدرن است. لابی برای سلامت روان؛ به شرکای سرمایه گذاری می کند که تنوع بیشتری را در زمینه فناوری و هوش مصنوعی به ارمغان می آورند. و اکنون روی کمک به زنان بیشتر برای پیروزی در انتخابات کار می کند.

در مقاله‌ای درباره آن موضوع سال گذشته برای تایم (که از قضا متعلق به یک میلیاردر مرد فناوری دیگر، مارک بنیوف است)، او نوشت: «اما در نهایت، ما نمی‌توانیم زنان را به سمت یک سیستم شکسته سوق دهیم: ما باید سیستم را اصلاح کرد و به طیف کاملی از موانع ساختاری که دولت ما را شبیه مردمی که قرار است به آنها خدمت می‌کند نگاه نکند، رسیدگی کرد. »

همین امر در مورد سیستم های شرکتی نیز صادق است.

ملیندا فرنچ گیتس بیشتر از این می تواند انجام دهد؟

پس او - یا هر میلیاردر علاقه مند دیگری - با میلیاردها خدمت اضافی خود چه کاری می تواند انجام دهد؟

من معتقدم که زمان آن فرا رسیده است که منشور حقوق کارمندانی که قراردادهای سختگیرانه ای را که اکثر کارگران فناوری باید به عنوان شرط استخدام امضا کنند، حذف کند، حتی در استارت آپ ها.

در حالی که قانون فدرال بایدن در سال 2022 بیان کند، بسیاری از توافق نامه های عدم افشا، عدم تحقیر در مورد اتهامات آزار جنسی یا آزار را غیرقابل اجرا می کند، همه بندهای عدم تحقیر باید لغو شوند. افراد باید آزادانه در مورد تجربیات شخصی خود در شغلشان، خوب یا بد صحبت کنند، بدون ترس از شکایت شرکت یا سایر مجازات‌ها. فکر کنید سوزان فاولرز - افشاگر مشهور فرهنگ اوبر - اگر مردم احساس آزادی برای صحبت کنند، چقدر بیشتر می‌شد. بهتر است: فکر کنید که چگونه تهدید صراحتا می‌تواند انسان‌ها را در موقعیت‌های قدرت برای ساختن فرهنگ‌هایی که نیازی به بیرون رفتن ندارند، سوق دهد.

چیز دیگری که باید انجام شود: عدم افشای سختگیرانه، قراردادهای عدم تحقیر که کارگران اخراج شده مجبور به امضای آن به عنوان شرط مزایای پایان کار هستند.

و در نهایت، من مایلم ببینم که آمریکای شرکتی به پنهان کاری در مورد حقوق کارمندان به عنوان حوزه دیگری که زنان و همه کارمندان را توانمند می کند، پایان دهد.

بله، با توجه به تمام کارهایی که از یک زن در حال انجام است، درخواست زیادی است. و حتی 12.5 میلیارد دلار دیگر برای اینکه مردم در محل کار با یکدیگر مهربان تر باشند کافی نخواهد بود زیرا انسان ها همان هستند که هستند. اما هر چه فردی به قدرتمندی ملیندا فرنچ گیتس بتواند برای تغییر ساختارها فشار بیشتری وارد کند، وضعیت همه ما بهتر خواهد بود.

نکته ای در مورد یک شرکت فناوری خشن یا فرهنگ استارتاپی که تجربه می کنید دارید؟ با جولی بورت از طریق ایمیل، X/Twitter یا سیگنال به شماره 970-430-6112 تماس بگیرید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است