متن خبر

منتقد برجسته ارزهای دیجیتال می گوید که شخصی برای حذف یک پست وبلاگ رشوه داده است

منتقد برجسته ارزهای دیجیتال می گوید که شخصی برای حذف یک پست وبلاگ رشوه داده است

شناسهٔ خبر: 798327 -




در ماه آگوست، وب‌سایت خبری رمزنگاری Web3 Is Going Just Great پستی درباره دستگیری رومن زیمیان، بنیانگذار پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال FutureNet منتشر کرد که گفته می‌شود مجموعاً 21 میلیون دلار از قربانیان کلاهبرداری کرده است.

برای مدیر سایت خبری، مولی وایت، مهندس نرم افزار و یکی از سرسخت ترین منتقدان صنعت کریپتو در جهان، این یک پست معمولی بود. وایت سال‌ها کلاهبرداری‌ها، هک‌ها و کلاه‌برداری‌های انجام شده توسط افراد نفوذی، بنیان‌گذاران پروژه‌های رمزنگاری و شرکت‌های web3 را در وب‌سایت مستند کرده است.

سپس، هفته گذشته، همه چیز کمی روتین کمتر شد.

در 18 اکتبر، فردی که خود را معرفی نکرد اما ادعا کرد که یک "شرکت مدیریت شهرت" را اداره می کند که "تصویر مشتریان را از طریق اینترنت پاک می کند"، از وایت خواست پست X خود را در مورد FutureNet و Ziemian که "در مورد مشتری من است" حذف کند. "

بر اساس یک نسخه از مبادله ای که وایت با TechCrunch به اشتراک گذاشته بود، این شخص سپس به وایت 200 دلار رشوه پیشنهاد کرد تا پست مربوطه را از Web3 Is Going Just Great حذف کند.

وایت این پیشنهاد را رد کرد و استدلال کرد که هیچ خطایی در پست های او وجود ندارد. بر اساس پاسخی که TechCrunch مشاهده کرد، شخص ناشناس موافقت کرد، اما با این وجود قیمت را به 500 دلار افزایش داد.

وایت به TechCrunch بيان کرد که «این اولین بار نیست که کسی سعی می‌کند مرا بترساند تا گزارش‌های واقعی ام را حذف کنم، و اولین بار هم نخواهد بود که موفق می‌شوند»، اما وایت گفت ، این اولین باری بود که کسی به او پیشنهاد داد. پول برای انجام آن

شخص ناشناس به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

چند روز بعد، شخصی به نام مایکل وودز که خود را وکیل معرفی می کرد، به وایت ایمیل زد. وودز با استناد به قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال، که قانون حق نسخه‌برداری ایالات متحده را کنترل می‌کند، ادعا کرد که پست وایت حق نسخه‌برداری را نقض می‌کند، زیرا طبق تبادل ایمیلی که وایت با TechCrunch نیز به اشتراک گذاشته است، آنها ادعا می‌کنند «محتوای این صفحه از وب‌سایت ما کپی شده است».

وودز پیوندی به یک وب‌سایت Blogspot به نام «WP Media News» ارائه می‌کند که محتوای دقیق کلمه به کلمه پست وایت را نشان می‌دهد، ظاهراً از 18 اوت 2024، یک روز قبل از پست وایت و ظاهراً توسط خود وودز نوشته شده است.

در نگاه اول، به نظر می رسد که سایت Blogspot نوعی مزرعه محتوا پر از ده ها مقاله در مورد انواع مختلف اخبار، مانند کلاهبرداری رمزنگاری، تحریم ها علیه روس ها، و COVID-19 است که به سال 1995 باز می گردد، و همه توسط وودز نوشته شده است. (TechCrunch متوجه شد که این سایت تا حدی بر روی Rankify اجرا می‌شود، سرویسی که ارائه می‌کند «محتوای انسان‌مانند بهینه‌شده SEO» را با استفاده از هوش مصنوعی تولید کند.)

وایت به وکیل ادعایی بيان کرد که "برای ارائه ادعاهای دروغین DMCA مجازات هایی وجود دارد." وودز با پیشنهاد 100 دلاری وایت برای "حذف دائم" همان پست وبلاگ در مورد زیمیان پاسخ داد.

وایت این پیشنهاد را رد کرد.

TechCrunch قادر به تحلیل اینکه آیا وودز یک فرد واقعی است یا خیر. همانطور که توسط TechCrunch تحلیل شده است، به نظر نمی رسد آدرس Woods در امضای ایمیل آنها در دنیای واقعی وجود داشته باشد. وودز آدرسی را در لس آنجلس فهرست کرد که به نظر می رسد یک منطقه کاملاً خالی است. و طبق وب سایت بار ایالتی کالیفرنیا، هیچ مایکل وودز به عنوان وکیل در لس آنجلس ثبت نشده است.

وودز به درخواست TechCrunch برای نظر ارسال شده از طریق ایمیل و پست صوتی پاسخ نداد.

TechCrunch یک درخواست برای اظهار نظر به آدرس ایمیلی که برای ثبت وب‌سایت رسمی FutureNet استفاده می‌شود ارسال کرد، اما پاسخی دریافت ن کرد.

وایت به TechCrunch گفت: «در حالی که من همیشه خوشحالم که اگر خطایی مرتکب شده‌ام، اصلاحاتی را انجام دهم، پست‌ها را صرفاً به این دلیل حذف نمی‌کنم که افراد و شرکت‌هایی که درباره آنها می‌نویسم، آنچه را که می‌گویم دوست ندارند.»

وایت گفت: «اگر این کار را انجام می‌دادم، گمان می‌کنم چیز زیادی در وب‌سایت من باقی نمی‌ماند».

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است