متن خبر

منابع: Palo Alto Networks در حال مذاکره پیشرفته برای خرید Talon و Dig در یک بازرسی امنیتی ۱ میلیارد دلاری است.

منابع: Palo Alto Networks در حال مذاکره پیشرفته برای خرید Talon و Dig در یک بازرسی امنیتی ۱ میلیارد دلاری است.

شناسهٔ خبر: 437973 -




قیمت سهام Palo Alto Networks به دلیل درآمدهای قوی و تقاضای فزاینده برای خدمات امنیت سایبری در حال افزایش بوده است و اکنون این شرکت از این شتاب برای خرید کمی استفاده می کند.

TechCrunch با چندین منبع تأیید کرده است که Palo Alto در حال مذاکره پیشرفته برای خرید نه یک، بلکه دو استارت آپ امنیتی از اسرائیل به مبلغ حدود ۱ میلیارد دلار است تا مجموعه خدمات خود را گسترش دهد.

به طور خاص، Talon Cyber ​​Security را تحلیل می کند - که یک مرورگر سازمانی با هدف نیروهای کار توزیع شده امنیتی ایجاد کرده است - بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار. و Dig Security - متخصص در ایمن سازی داده ها در ابرهای عمومی - بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار. پالو آلتو به صورت عمومی معامله می شود و در حال حاضر ارزش بازار آن نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار است.

هر دو استارت‌آپ کمتر از سه سال قدمت دارند و در هر دو مورد، نتایج قوی در مقایسه با ارزش‌گذاری‌های موجود آنها خواهد بود.

Talon حدود ۱۴۳ میلیون دلار و Dig فقط حدود ۴۵ میلیون دلار جمع آوری کرده است. به ترتیب، سرمایه گذاران آنها عبارتند از Entrée Capital، Evolution Equity و LightSpeed. و Signal Fire، Okta، CrowdStrike، Samsung و Felicis. این دو سرمایه گذار مشترک نیز دارند: سرمایه گذاران متخصص امنیت سایبری Team8 و Cyverse Capital.

از آن‌چه من می‌دانم، پالو آلتو به طور فعالانه به هر دو استارت‌آپ نزدیک شد: هیچ‌کدام در بازار نبودند که خریداری شوند.

Palo Alto Networks و Dig از اظهار نظر در مورد این داستان خودداری کردند. تالون هنوز به ما پاسخ نداده است. اما چندین منبع نزدیک به معامله که توسط TechCrunch با آنها تماس گرفته شده است، قیمت ها را تأیید کرده و گفته اند که مذاکرات در مرحله پیشرفته است - اگرچه بسته نشده است.

برای هدایت دیگر معاملات در حال انجام، نشریه اسرائیلی Calcalist در هفته گذشته از هر دو معامله با همان ارقامی که ما شنیده بودیم (اینجا و اینجا) گزارش داده است.

این معاملات بر برخی از روندهای کلیدی در حال حاضر در صنعت امنیت سایبری تأکید می کند.

اول و مهمتر از همه، امنیت همچنان یک اولویت بزرگ برای شرکت ها و مشاغل کوچکتر است.

گزارش McKinsey از سال گذشته اشاره می‌کند که تخلفات در مجموع تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۱۰.۵ تریلیون دلار هزینه خواهند داشت که ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به ارقام سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در چند سال گذشته هزینه‌ها و بودجه‌های فناوری اطلاعات را کاهش داده‌اند، امنیت حوزه‌ای است که در آن به هزینه‌ها بازگشته‌اند، حتی زمانی که سایر دسته‌ها ثابت یا محدود شده‌اند.

یکی از منابع گفت: «برای مشتریان نهایی، امنیت هنوز یک ریسک بزرگ تجاری است، پس بودجه‌ها دوباره عملی شده‌اند و ما شاهد افزایش فروش در سه ماهه سوم و چهارم هستیم». شرکت‌های امنیتی می‌خواهند از این فرصت به شدت استفاده کنند.»

دوم، امنیت سایبری همچنان یک هدف متحرک است. هکرهای مخرب برای نفوذ به شبکه‌ها به فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی روی می‌آورند، پس ، همانطور که استارت‌آپ‌های کوچک‌تر خودشان تکنیک‌های جدید سایبری را ارائه می‌کنند، به اهدافی برای کسب شرکت‌های بزرگ‌تری تبدیل می‌شوند که به دنبال جلوتر از منحنی هستند.

نمونه‌های دیگری از این مورد شامل خرید استارت‌آپ امنیتی Bionic به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار توسط CrowdStrike و خرید Polar در اوایل سال جاری به مبلغ ۶۰ میلیون دلار توسط IBM است - معامله‌ای که IBM تا حدی در پاسخ به خرید Cider Security در سال ۲۰۲۲ توسط IBM انجام داد.

معاملات بزرگ در این روند نیز وجود دارد، مانند برنامه سیسکو برای خرید Splunk به قیمت ۲۸ میلیارد دلار.

برای شرکت های امنیتی، این مسئله در برابر هکرهای مخرب و سایر شرکت های امنیتی به یک مزیت رقابتی تبدیل می شود. یکی از منابع گفت: «پالو آلتو تا حدودی در واکنش به این معاملات خرید می کند. برخی از رقبای پالو آلتو مانند ویز که اکنون ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارند نیز بخشی از این تهدید رقابتی هستند.

هم Talon و هم Dig در مناطق جدیدتر بازار امنیت کار می کنند، که آنها را به ویژه برای یک خریدار بزرگتر جذاب می کند. (ما درک می کنیم که به نظر می رسید قبلاً افراد دیگری به هر دو نگاه کرده بودند.)

تلاش‌های دیگ برای ایمن‌سازی داده‌ها در فضای ابری، کار بر روی داده‌های تکه‌تکه شده در چند ابر، به حوزه رو به رشدی از بازار کمک می‌کند – هزینه‌های ابری یکی از تنها حوزه‌هایی است که در حال حاضر بودجه‌های آن محدود نمی‌شود. این یک زمینه بسیار شلوغ است، اما همچنین یک فرصت عالی برای ظهور به عنوان یک رهبر در راه حل های منطبق با نحوه عملکرد شرکت ها در دنیای واقعی است.

در مقابل، تمرکز Talon بر مفهوم مرورگر سازمانی - پلتفرمی برای سازمان‌های بزرگ برای اجرای همه برنامه‌ها و سرویس‌های خود، ساخته شده از پایه با در نظر گرفتن امنیت - هنوز در بازار نسبتاً جدید است، اما از قبل شروع شده است. برای جلب توجه مشتریان و رقبا (آیلند یک شرکت دیگر در همان فضا است، پس باید تماشا کنید).

یک منبع گفت: "آنها در حال ایجاد یک دسته جدید هستند که پتانسیل آن را دارد که از امنیت نقطه پایانی بزرگتر باشد." آنها در حال اختراع مجدد سیستم عامل هستند.

در دنیای IT، آونگ قطعا بین پلتفرم‌های غول پیکر همه‌کاره و مشتریانی که بهترین راه‌حل‌های نقطه‌ای را انتخاب می‌کنند، در نوسان است. این روزها در امنیت سایبری، با توجه به تعداد خریدهایی که مدام در مورد آنها می شنویم، به نظر می رسد نوسان در جهت پلتفرم های بزرگ باشد و این در اینجا با این دو معامله در حال انجام است. سوال بزرگ این است که کسانی که خرید می کنند چقدر این شرکت ها را هضم می کنند و چگونه به کاربران نهایی ارائه می شود.

منبعی به ما او میگوید که مشتریانی که این روزها راه خود را از پالو آلتو جدا می‌کنند ، تا حدی این کار را انجام می‌دهند زیرا «احساس می‌کنند که ارتباط محصول قطع شده است» - این شرکت اکنون بیش از ۳۰ محصول و خدمات دارد و در مجموع ۱۷ خرید انجام داده است. اگر این دو به هم نزدیک شوند، سوال این خواهد بود که نیکش آرورا، مدیرعامل Palo Alto Networks چگونه قصد دارد دیدگاهی جامع برای مقابله با آنچه که همچنان یک چشم انداز تهدید بسیار پراکنده و خطرناک است ارائه دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است