متن خبر

منابع می گویند ADIA ابوظبی سرمایه گذاری در Pocket FM هند را بررسی می کند

منابع می گویند ADIA ابوظبی سرمایه گذاری در Pocket FM هند را بررسی می کند

شناسهٔ خبر: 458019 -




دو منبع آگاه به TechCrunch گفتند، صندوق ثروت مستقل ADIA ابوظبی در حال مذاکره برای حمایت از Pocket FM در دور جدید بودجه است، زیرا پلتفرم داستان‌سرایی صوتی هند نفوذ عمیق‌تری به ایالات متحده دارد.

این منابع گفتند که مذاکرات برای دور جدید، که بیش از یک ماه است ادامه دارد، به دنبال آن است که Pocket FM اخیراً حدود 100 میلیون دلار را در دور جداگانه بودجه از شرکای Lightspeed Ventures تضمین کرده است، این منابع خواستند نامشان فاش نشود زیرا جزئیات هنوز عمومی نشده است.

TechCrunch در مورد مشارکت شرکای Lightspeed Venture برای سرمایه گذاری در Pocket FM در سال گذشته گزارش داد. گفتگوهای استارت آپ مستقر در بنگالورو با ADIA و بسته شدن دور اخیر آن قبلاً گزارش نشده بود.

مذاکرات مالی به دنبال رشد سریع درآمد در استارت آپ هندی است که محتوای داستانی و غیرداستانی سریالی را در ژانرهایی مانند عاشقانه، خودیاری و انگیزه ارائه می دهد. پیش از این TechCrunch گزارش داده بود که نرخ درآمد سالانه آن در پایان سال گذشته از 160 میلیون دلار فراتر رفته بود که شش تا هفت برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ADIA بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، در حالی که Pocket FM بيان کرد از اظهار نظر در مورد حدس و گمان های بازار خودداری می کند.

Pocket FM - که Tencent، Tanglin و Times Internet را نیز در میان حامیان خود به حساب می‌آورد، علناً هدف خود را برای رسیدن به ARR 100 میلیون دلاری تا پایان سال 2023 تعیین کرده بود.

اعتبار تصویر: Bain

استارت‌آپ‌های هندی در سال گذشته کاهش قابل توجهی را در دورهای تامین مالی در مقیاس بزرگ تجربه کردند، زیرا صندوق‌های متقاطع برجسته، از جمله Tiger Global و SoftBank، سرمایه‌گذاری‌های خود را در هند و سایر بازارها کاهش دادند، در حالی که بسیاری از صندوق‌های معروف متمرکز بر هند توجه خود را به حمایت اولیه معطوف کردند. این هفته باین بيان کرد که استارت آپ های مرحله ای.

چندین صندوق مستقل از جمله ADIA، Temasek، GIC، سازمان سرمایه گذاری قطر، سرعت سرمایه گذاری خود را در سال گذشته افزایش دادند و اندازه چک های بزرگ را به استارتاپ های مرحله آخر مانند PhonePe، Lenskart و Pharmeasy کاهش دادند.

گسترش Pocket FM به ایالات متحده و ارائه خدمات پرداخت بدون اشتراک به مشتریان به ویژه موفقیت آمیز بوده است. Pocket FM بر اساس یک مدل فریمیوم عمل می کند و از داستان سرایی اپیزودیک طولانی استفاده می کند تا به کاربران این امکان را بدهد که فقط برای محتوایی که ترجیح می دهند به جای کل کتابخانه بپردازند.

این رویکرد به استارتاپ اجازه می دهد تا هر 24 ساعت یکبار دسترسی رایگان به قسمت ها را با پرداخت هزینه برای محتوای اضافی ارائه دهد. از اوایل سال 2022، این پلتفرم از مدل تراکنش‌های خرد استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد سکه‌هایی را به ارز محلی خریداری کنند تا برای قسمت‌های فراتر از سهمیه رایگان از آنها استفاده کنند. TechCrunch قبلا گزارش داده بود که شنوندگان روزانه بیش از 110 دقیقه را در این پلتفرم می گذرانند.

این استارت آپ ماه گذشته اعلام کرد که 40 میلیون دلار برای توسعه پلتفرم کتابخوانی آنلاین خود یعنی Pocket Novel سرمایه گذاری خواهد کرد. روهان نایاک، یکی از بنیانگذاران Pocket FM در این هفته در لینکدین نوشت، بیش از 90000 نویسنده در کمتر از یک ماه در برنامه ثبت نام کرده بودند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است