متن خبر

منابع می گویند که در بازسازی اخیر، حدود 550 کارمند، حدود 40 درصد، برکنار شده است

منابع می گویند که در بازسازی اخیر، حدود 550 کارمند، حدود 40 درصد، برکنار شده است

شناسهٔ خبر: 470744 -




بر اساس اطلاعاتی که از اخطارهای WARN و منابع در این شرکت گرفته شده است، حدود 550 کارمند در شرکت خودروهای خودران Motion از کار اخراج شده اند.

در اوایل این هفته، TechCrunch گزارش داد که موشنال عملیات تجاری خود را متوقف می کند و برنامه های راه اندازی سرویس روباتاکسی با رباتاکسی نسل بعدی هیوندای Ioniq 5 خود را تا سال 2026 به تعویق می اندازد، زیرا در حال بازسازی است. اکنون، وضوح بیشتری در مورد عمق برش ها داریم.

یکی از کارمندان Motional که به شرط ناشناس ماندن با TechCrunch صحبت کرد، بيان کرد که همه تیم‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، با جدایی‌های سطح بالا از جمله مدیر عامل شرکت، آبه قبرا.

این منبع بيان کرد که تیم مدیریت برنامه فنی که با عملکردهای خودکار و ابری سروکار دارد از 44 به 19 کاهش یافته است. دو منبع تأیید کردند که دفتر Milpitas در Silicon Valley - که محل استقرار بخش‌هایی از تیم طراحی محاسباتی Motional بود - نیز در حال نابودی است. منابع همچنین تایید کردند که تیم محاسباتی با عملکرد بالا از جمله مدیر آن دیوید فرمور حذف شده است. به گفته منابع، دفتر ونیز در لس آنجلس - که یک مرکز عملیات و تجاری کوچک بود که تحویل Uber Eats را انجام می داد - نیز در حال نابودی است.

TechCrunch همچنین دریافته است که تیم پشت پلت فرم کمک خودرو از راه دور موشنال به شدت کاهش یافته است. کارمندانی که در تیم‌های تست، محصول، ایمنی، امنیت سایبری و حقوقی کار می‌کردند نیز تحت تأثیر قرار گرفتند. در بیانیه ای، این شرکت بيان کرد که تمام کارکردهای کسب و کار کاهش کارکنان دریافت کردند.

طبق اعلامیه WARN که این هفته به وزارت کار و صنعت پنسیلوانیا ارسال شد، حدود 145 نفر از کارکنان اخراج شده از پیتسبورگ آمده بودند. به گفته یک منبع آگاه، اکثر کارمندان در پیتسبورگ روی نرم افزار کار می کردند. موشنال همچنین در کالیفرنیا، نوادا و ماساچوست در حال آزمایش بود، اما اخطارهای WARN در این ایالت ها هنوز ثبت نشده است.

یک منبع بيان کرد که تیم های نرم افزاری خودمختاری و زیرساخت کاملاً تحت تأثیر قرار نگرفتند. با این حال، موشنال با نیروی کار کمتری باقی مانده است تا به بهبود فناوری اصلی و مدل کسب و کار خود کمک کند و در عین حال سرمایه محدودی را که باقی مانده حفظ کند.

یکی از منابع موشنال به TechCrunch بيان کرد که این شرکت پیشرفت های زیادی در زمینه فناوری خود دارد. تا این هفته، موشنال سواری روباتاکسی در لاس وگاس در شبکه‌های Uber و Lyft انجام می‌داد و به مشتریان Uber Eats در سانتا مونیکا تحویل می‌داد. در همه زمان‌ها، یک اپراتور ایمنی انسانی، علاوه بر یک متخصص دیگر در صندلی سرنشین، پشت فرمان بوده تا به صورت دستی هرگونه مشکل را ثبت کند. در همین حال، رقابت اصلی موشنال، Waymo، سواری های کاملاً مستقل را در فینیکس، سانفرانسیسکو و لس آنجلس ارائه می دهد.

موشنال در مورد هیچ یک از جزئیات این مقاله اظهار نظر نکرد، اما بیانیه زیر را ارائه کرد: "ما برنامه استراتژیک خود را به روز کرده ایم تا منابع را بر توسعه مداوم و تعمیم فناوری اصلی بدون راننده متمرکز کنیم، در حالی که تاکید بر تجاری کوتاه مدت نداریم. استقرار و فعالیت های جانبی این استراتژی به روز شده مستلزم ساده سازی تیم های ما است که منجر به کاهش کارکنان در تمام عملکردهای کسب و کار می شود. اعضای تیم که موشنال را ترک می‌کنند، عمیق‌ترین قدردانی ما را برای کمک‌هایشان به اهداف ما دارند."

سرمایه گذاری هیوندای

موشنال در اصل محصول یک سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری بین هیوندای و تامین کننده خودرو Aptiv بود. آینده این شرکت در اوایل سال جاری زمانی که Aptiv اعلام کرد برنامه‌های خود را برای کاهش سود مالکیت و توقف تخصیص سرمایه به این سرمایه‌گذاری به دلیل هزینه‌های بالای تجاری‌سازی یک کسب‌وکار روبات‌اکسی و راه طولانی در پیش‌روی سود اعلام کرد، مورد تردید قرار گرفت. Aptiv انتظار دارد که سود سهام خود را در Motion از 50٪ از 31 مارس به حدود 15٪ کاهش دهد، و باقیمانده کنترل را در اختیار هیوندای قرار دهد.

یک هفته پیش، هیوندای موشنال را با یک دور 475 میلیون دلاری پمپاژ کرد و 448 میلیون دلار دیگر را برای خرید 11 درصد از سهام مشترک Aptiv در این شرکت هزینه کرد. این به دنبال وام یک پل است که موشنال در ماه مارس به عنوان یک سرمایه گذاری دیگر برای خرید مدتی پس از اخراج 5 درصد از کارکنان چند هفته قبل، تضمین کرد.

اخراج کارکنان در موشنال نشانه‌ای از چالش‌ها در صنعت خودروهای خودران است، زیرا شرکت‌های کمتری می‌توانند میلیاردها دلار را برای فناوری‌ای خرج کنند که برای بهترین زمان آماده نیست و حتی دور از سکون است.

جزئیات بیشتر در مورد جدایی

یکی از کارمندان اخراج شده به TechCrunch بيان کرد که افراد آسیب دیده به مدت 10 هفته به دریافت چک حقوق ادامه خواهند داد و آخرین روز آنها برای 6 جولای تعیین شده است. طبق یک اسلاید خارج از سفر که TechCrunch مشاهده کرده است، آنها هر دو هفته یک بار مانند یک چک حقوق معمولی پرداخت خواهند شد.

کارمندان همچنین 28.5٪ پاداش اضافی در کنار 20٪ پاداشی که در ماه مارس دریافت کردند، دریافت خواهند کرد.

موشنال از کارمندان خواسته است در صورت یافتن شغل جدید قبل از 6 ژوئیه به شرکت هشدار دهند تا از همپوشانی در استخدام جلوگیری شود.

کارمندان دارای حقوق صاحبان سهام که در مارس 2024 واگذار شده اند، نمی توانند فوراً حقوق دریافت کنند، زیرا موشنال همچنان منتظر ارزیابی خود است تا قیمت سهام جدید را تعیین کند.

تصحیح: اطلاعات مربوط به جنبه های خاصی از شدت مجازات، به طور خاص مبلغ پاداش به اشتباه فقط 28.5٪ ذکر شده بود، در حالی که در واقع 28.5٪ اضافی بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است