منابع می گویند که اخراج تسلا به کارکنان با عملکرد بالا ضربه زد، برخی از بخش ها کاهش یافت
یک منبع آگاه به TechCrunch بيان کرد که مدیریت تسلا به کارمندان روز دوشنبه گفت که اخراج های اخیر - که برخی از دپارتمان ها را تا 20 درصد از بین برد و حتی به کارکنان با عملکرد بالا ضربه زد - عمدتاً به دلیل عملکرد ضعیف مالی بوده است.
اخراج کارکنان تنها یک هفته قبل از برنامه ریزی تسلا برای گزارش درآمد سه ماهه اول خود به کارکنان اعلام شد. این حرکت در حالی صورت میگیرد که تسلا در چند فصل گذشته شاهد کاهش حاشیه سود خود بوده است که نتیجه جنگ قیمت خودروهای برقی است که حداقل برای یک سال ادامه داشته است. این شرکت رکورد 1.81 میلیون خودرو را در سال 2023 تحویل داد. با این حال، پس از اینکه تسلا مکرراً قیمت ها را کاهش داد و در تلاش برای کاهش فروش و کاهش رقابت بود، حاشیه های آن ضربه خورد.
تسلا به کارمندان اطلاع داد که بیش از 10 درصد یا حدود 14000 کارگر در سراسر این سازمان جهانی که در ایالات متحده، اروپا و چین فعالیت دارد، اخراج خواهند شد. بر اساس ایمیل داخلی مدیرعامل ایلان ماسک که TechCrunch مشاهده کرده است، اخراجها، که بر کارکنان در تمام بخشها و سطوح ارشد تأثیر میگذارد، برای کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری برای آمادهسازی برای «مرحله بعدی رشد» انجام شده است.
مجریان بالا نیز قطع می کنند
به گفته دو منبعی که به شرط ناشناس ماندن با TechCrunch صحبت کردند، بسیاری از کارکنان اخراج شده عملکرد بالایی داشتند. یکی از منابع از کاهش تعداد کارمندان بااستعداد ابراز شگفتی کرد و بيان کرد که بسیاری از افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته اند روی پروژه هایی کار می کنند که در فهرست اولویت های تسلا کاهش یافته است. منبع از مشخص کردن پروژه ها خودداری کرد.
به گفته منابع، برخی از دپارتمانها شاهد اخراجهایی فراتر از 10 درصد ذکر شده در ایمیل شرکت بودند. یکی از مدیران به TechCrunch بيان کرد که 20 درصد از کارمندان آنها برکنار شده اند.
آنها گفتند: "من 20 درصد از تیمم را از دست دادم، چند بازیکن واقعاً خوب نیز."
این تغییر همچنین زمانی رخ میدهد که ماسک همچنان مسیر شرکت را به سمت ساخت خودروهای کاملاً خودران خم میکند. تسلا اخیراً از برنامههای خود برای ساخت یک خودروی برقی ارزانتر که قیمت آن از حدود 25000 دلار شروع میشود، کنار گذاشت و به جای آن از پلتفرم زیربنایی در حال توسعه برای تأمین انرژی یک رباتاکسی ادعایی استفاده کرد که ماسک گفته است در 8 آگوست عرضه خواهد شد.
به گفته والتر ایزاکسون، زندگی نامه نویس او، ماسک قبلاً تلاش کرده بود پروژه خودروی روباتاکسی اختصاصی را در اولویت قرار دهد. در سال 2022، او به کارمندان بيان کرد که می خواهد یک "رباتاکسی تمیز" بدون فرمان یا پدال داشته باشد. طراح اصلی تسلا، فرانتس فون هولژاوزن و معاون مهندسی، لارس موراوی، پروژه ارزانقیمت EV را مخفیانه اجرا کردند و در نهایت او را متقاعد کردند که هر دو را بسازد - یعنی تا هفته گذشته که گزارش شد ماسک نظرش را تغییر داده است.
مدیران ارشد ترک می کنند
دو مدیر برجسته - درو باگلینو، معاون پیشرانه و انرژی تسلا، و روهان پاتل، معاون سیاست عمومی و توسعه تجاری - نیز شرکت را ترک کردند.
پاتل به TechCrunch بيان کرد که او عصر یکشنبه تصمیم گرفت تسلا را به دلیل "تغییرات کلی" در شرکت ترک کند. پاتل که در ماههای اخیر به طور منظم با مشتریان و طرفداران تسلا در X ارتباط برقرار میکرد، از صحبت دقیق خودداری کرد. او در پیامی بيان کرد که «بهتر است گمانه زنی نکنم». او گفت : «تسلا قویتر از همیشه خواهد بود و تغییر خوب است.
باگلینو به TechCrunch بيان کرد که پس از 18 سال زمان ترک تسلا فرا رسیده است. او در پیامی به TechCrunch نوشت: «از تاثیری که توانسته ام به دست بیاورم احساس خوبی دارم، تیم رهبری من قوی است، کسب و کارهای انرژی که من مسئولیت آنها را بر عهده دارم خوب عمل می کنند و غیره.
Sandeep Rao، سرپرست تحقیقات لندن، "Baglino مسئول درایوهای نیرو و پروژه های باتری جدید بود، و این احساس وجود دارد که در این مرحله نوآوری زیادی وجود ندارد که پایدار باشد، احتمالاً به همین دلیل است که Baglino ترک می کند." شرکت خدمات مالی مبتنی بر Leverage Shares، در مصاحبه با TechCrunch نظریهپردازی کرد.
کناره گیری باگلینو تنها چند ماه پس از کناره گیری مدیر مالی قبلی تسلا، زاخاری کرکورن، صورت می گیرد. در ماه ژانویه، ماسک در توییتر X، که قبلاً توییتر بود، پست کرد که میخواهد حدود 25 درصد رای تسلا را در اختیار داشته باشد تا به جای دیگر شرکتهایش، بیشتر روی شرکت تمرکز کند و به سازنده خودروهای برقی کمک کند تا به یک رهبر تبدیل شود. در هوش مصنوعی و رباتیک
ارسال نظر