اگر متوجه شدید که به نظر می رسد پزشک شما دیگر چیزی را که در طول تماس ویدیویی زوم به او می گویید نمی نویسد، نگران نباشید. به لطف یک قرارداد جدید بین Zoom و خالق دستیار هوش مصنوعی پزشکی Suki، یک دستیار هوش مصنوعی در بالای همه چیز وجود دارد.
این دو شرکت توافق کردهاند که یادداشتکننده هوش مصنوعی و دستیار اداری Suki را در سرویس بهداشت از راه دور Zoom جاسازی کنند. این بدان معناست که پزشک شما میتواند روی آنچه که به آنها میگویید تمرکز کند، بدون اینکه نیازی به جدا کردن توجه آنها با نوشتن یادداشتها باشد و احتمالاً چیزی را که گفتهاید از دست بدهد.
پلتفرم Suki در حال حاضر وظایف مشابهی را برای تقریباً یک میلیون پزشک مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده انجام می دهد، اما معمولاً برای قرار ملاقات های حضوری مستقر می شود. هوش مصنوعی (با اجازه شما) مکالمه شما با پزشک را ضبط می کند و سپس رونوشت را برای جزئیات مهم و برنامه های ویزیت بعدی استخراج می کند. پس از تایید پزشک و حاشیه نویسی، یادداشت ها به پرونده الکترونیک سلامت شما اضافه می شود. تحقیقات سوکی نشان میدهد که این نوع یادداشتبرداری بالینی مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند زمانی را که پزشکان برای کارهای اداری صرف میکنند تا ۷۰ درصد کاهش دهد، به آنها زمان و انرژی بیشتری برای مراقبت واقعی میدهد.
Zoom پلتفرم خود را با Suki برای قرار ملاقات افزایش می دهد تا همین کار را برای بازدید از راه دور سلامت انجام دهد. تنها تفاوت این است که هوش مصنوعی در حین تماس زوم شما به جای ضبط کننده در اتاق با شما و پزشک به آن گوش می دهد. با توجه به رشد انفجاری زوم در صنعت مراقبت های بهداشتی در طول قرنطینه های همه گیر COVID-19، این می تواند یک مشکل بزرگ باشد.
اسمیتا هاشم، مدیر تولید زوم، گفت: «با بیش از 140000 مؤسسه مراقبتهای بهداشتی در سراسر جهان که از پلتفرم Zoom استفاده میکنند، ما احساس مسئولیت بزرگی در استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای افزایش بهرهوری کارکنان و افزایش تجربیات بیماران داریم». همکاری با Suki برای ارائه قابلیتهای مهم یادداشت بالینی تولید شده توسط هوش مصنوعی در Zoom Workplace برای پزشکان، هزینه اسناد را برای پزشکان کاهش میدهد و به آنها اجازه میدهد روی بیماران تمرکز کنند.»
مدیر هوش مصنوعی
البته علاقه زوم به کمک هوش مصنوعی بالینی منحصر به فرد نیست. به عنوان مثال، مایکروسافت اخیراً مجموعه جدیدی از ابزارهای هوش مصنوعی را برای انجام وظایف اداری برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با استفاده از فناوری به دست آمده در هنگام خرید Nuance معرفی کرده است. آمازون نیز وجود دارد که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی Bedrock مانند AWS HealthScribe را به شرکت تابعه One Medical آورده است. همچنین تعداد زیادی شرکت کوچکتر با سوکی برای ارائه دستیاران هوش مصنوعی بالینی از جمله Abridge و Notable همکاری می کنند.
هرچند که بیشتر در پس زمینه است. فقط بدانید که وقتی پزشک شما در تماس زوم شما تماس چشمی زیادی با شما برقرار می کند، به این معنی نیست که نتفلیکس را در پنجره دیگری باز کرده است و شما را نادیده می گیرد. این در واقع به این معنی است که آنها بیش از آنچه قبلاً می توانستند توجه دارند و در صورت نیاز به آنها کمک می کند تا آنچه را که گفته اید یادآوری کنید.
هوش مصنوعی در حال تغییر نحوه تعامل ما با جهان است. همه چیز از نحوه ارتباط ما گرفته تا نحوه استفاده از فناوری تا نحوه ارائه مراقبت تکامل خواهد یافت. پونیت سونی، مدیر عامل سوکی، گفت: ویدیو یک رابط حیاتی در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود. ما از همکاری با Zoom برای توسعه مدلهای تعاملی و هوش مصنوعی جدید که مأموریت ما را برای نامرئی کردن و کمکی کردن فناوری مراقبتهای بهداشتی پیش میبرد تا پزشکان بتوانند روی اصلی ترین چیزها تمرکز کنند: بیماران خود، هیجانزده هستیم.»
ارسال نظر