متن خبر

ممکن است طولی نکشید که هوش مصنوعی داخلی کارت گرافیک شما را کمتر از قدرت استفاده می کند

ممکن است طولی نکشید که هوش مصنوعی داخلی کارت گرافیک شما را کمتر از قدرت استفاده می کند

شناسهٔ خبر: 543916 -




یک PC Gamer پشت میز نشسته بود
(اعتبار تصویر: Pexels)

PowerColor یک NPU را روی کارت‌های گرافیک خود می‌آورد، یا به نظر می‌رسد این برنامه با بردهای AMD Radeon است.

همانطور که توسط Harukaze5719، یکی از افشاگرهای معمولی که ما در X دنبال می‌کنیم، متوجه شدیم، ایده این NPU کمی متفاوت از آنچه تاکنون در مورد واحدهای پردازش عصبی دیده‌ایم است.

PowerColor یکپارچه NPU به Radeon GPU. (هنوز در حال توسعه) از طریق هوش مصنوعی، آنها ادعا می کنند مصرف برق 22٪ کاهش یافته است. صرفه جویی بیشتر از AMD Power Saving. pic.twitter.com/9I8iEikotD 7 ژوئن 2024

NPU ها در حال حاضر همراه با CPU های پیشرفته هستند و روی تراشه برای سرعت بخشیدن به بار کاری هوش مصنوعی و برداشتن مقداری فشار از خود پردازنده وجود دارند، اما با کارت های گرافیک PowerColor، این برنامه نخواهد بود.

در عوض، سازنده برد در حال معرفی یک NPU برای تنظیم هوشمندانه مصرف انرژی کارت گرافیک Radeon در حین بازی است، به این معنی که وقتی از بازی های رایانه شخصی مورد علاقه خود لذت می برید، مصرف انرژی کمتری دارد.

با توجه به تیزر اولیه برای تنظیم جدید هوش مصنوعی مبتنی بر سخت افزار، می توان انتظار مصرف انرژی 22 درصدی کمتری را داشت (همانطور که در چند بازی آزمایش شده است: Cyberpunk 2077 و Final Fantasy XV).

گرفتن؟ خب، همانطور که VideoCardz که متوجه این موضوع شده است، اشاره می‌کند، صرفه‌جویی در مصرف انرژی به معنای کاهش نرخ فریم است (حتی اگر PowerColor این موضوع را قبول نداشته باشد، یا حداقل در مورد این مشکل اسکیت بازی کند، و او میگوید که کارت گرافیک عملکرد بالا را حفظ می‌کند. فن آوری).

بر اساس آزمایشی با Final Fantasy XV، نرخ فریم از 118 فریم در ثانیه به 107 فریم در ثانیه کاهش یافت، پس افت قابل توجهی است، اما منصفانه بگوییم این افت قابل توجهی نیست که به طور واقع بینانه در هنگام اجرای بازی احساس کنید. سرعت فن نیز بسیار کندتر بود – البته خبر خوبی در قسمت نویز، اگرچه این به معنای کمی افزایش دما برای GPU بود.


یک AMD Radeon RX 7900 GRE <a href= از PowerColor روی میز با بسته بندی خرده فروشی آن" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/D7JojCHeAstnbHjSosDEPm-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/D7JojCHeAstnbHjSosDEPm-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/D7JojCHeAstnbHjSosDEPm-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/D7JojCHeAstnbHjSosDEPm-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/D7JojCHeAstnbHjSosDEPm-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/D7JojCHeAstnbHjSosDEPm-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/D7JojCHeAstnbHjSosDEPm.jpg">

(اعتبار تصویر: آینده / جان لوفلر)

تجزیه و تحلیل: یک اقدام متعادل کننده دقیق و حیله گر

ایده این است که تعادل را حفظ کنید و اجازه ندهید دما بیش از حد بالا بیاید با عقب کشیدن سرعت فن، کاهش عملکرد جزئی برای صرفه جویی در مصرف برق. از نظر تئوری این ایده خوبی است - قطعاً به عنوان یک گزینه - اگرچه نرم افزاری وجود دارد (از AMD و جاهای دیگر) که می تواند کار مشابهی را انجام دهد.

نکته اینجاست که NPU جدید PowerColor، همانطور که تصور می‌کنید، کار بهتری را انجام می‌دهد، نه فقط از نظر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بلکه همچنین به طور مداوم در پس‌زمینه نظارت دارد، متغیرها را به شیوه‌ای هوشمندانه بسته به بازی (یا تنظیم می‌کند) برنامه) اتفاقاً در آن زمان در حال اجرا هستید. (همچنین این همان چیزی است که این کار را از «تغییر» دستی GPU شما متمایز می‌کند، به خصوص از آنجایی که به هر حال این نوع سرهم‌بندی فراتر از گیمرهای کمتر اهل فن‌آوری است).

همچنین، از نظر توسعه هنوز روزهای اولیه است، پس اگر این فناوری بیشتر به کار گرفته شود، ممکن است نتایج بهتری را ببینیم (و شاید تأثیر عملکرد کمتری نیز داشته باشیم).

خیلی خوب است که می‌بینیم سازندگان سخت‌افزار به استفاده‌های دیگری از NPU فکر می‌کنند، و این موردی نیست که ما شاهد آمدن آن بودیم. شاید هوش مصنوعی داخلی از طریق یک NPU اختصاصی جایگاهی در بهترین کارت‌های گرافیکی آینده داشته باشد و دیگر سازندگان کارت را ببینیم که رویکرد مشابهی را برای مهار مصرف انرژی یک GPU ارائه می‌کنند.

این می تواند به ویژه برای پردازنده های گرافیکی بازی های سنگین که قدرت زیادی دارند مفید باشد، اگرچه از نظر نسل بعدی، احتمالاً مشکلی است که انویدیا بیش از AMD (یا اینتل ) از آن رنج می برد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

آخرین اخبار
جدیدترین در GPU

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است