ممکن است تبلیغات به ChatGPT بیایند – علیرغم اینکه سم آلتمن طرفدار آن نیست


به گفته فایننشال تایمز، OpenAI در حال حرکت به سمت تبلیغات است. سارا فریار، مدیر مالی، به روزنامه بيان کرد که در حال تحلیل مدل کسب و کار تبلیغات است و قصد دارد در مورد زمان و مکان ظاهر شدن تبلیغات "متفکر" باشد. فریار در بیانیه بعدی تاکید کرد که "هیچ برنامه فعالی برای پیگیری تبلیغات" ندارد، اما به نظر واضح است که این ایده روی میز است. (گزارش FT نشان می دهد که اخیراً یک آگهی تبلیغاتی برجسته استخدام شده است: Shivakumar Venkataraman، سابقاً از Google.)
سازنده ChatGPT تاکنون برای پشتیبانی از توسعه ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود به اشتراک ها متکی بوده است. اما هزینه ساخت و سرویس دهی این مدل ها به طرز چشمگیری بالاست و تنها میلیاردها دلار وجود دارد که سرمایه گذاران ممکن است مایل به پرداخت آن به آتش باشند.
با این حال، این حرکت برای سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI، ناراحت کننده به نظر می رسد. در یک گفتگوی اخیر در مدرسه بازرگانی هاروارد، پس از اینکه از او پرسیده شد که آیا شرکت ممکن است تبلیغات را برای گسترش گزینههای دسترسی بپذیرد، بيان کرد که این آخرین راه حل است. .. من نمیگویم OpenAI هرگز تبلیغات را در نظر نمیگیرد، اما من این کار را نمیکنم. آنها را به طور کلی دوست دارم، و من فکر میکنم که تبلیغات و هوش مصنوعی بهطور منحصربهفردی برای من ناراحتکننده است. »
ارسال نظر